Filmen en monteren van wintersportbeelden: tips & tricks

Heb je al geprobeerd de audio van het filmpje te boosten? ;) Als ook een standaard video afspeel programma amper tot geen audio geeft is of de audio te zacht opgenomen of is de file wellicht corrupt. Zeker omdat het om een enkel fragment gaat denk ik het laatste

Ja ik ben ook bang voor het laatste :(, heb het volume (van het fragment) op max staan en dan nog hoor je niks.

Blijft over dat ik het vreemd vind dat FCP toch iets van een geluidswave weergeeft. Pure misleiding noem ik dat! Ik ga ze aanklagen! :P En Contour aanklagen dat ze mijn hoog intelligente conversaties in de skilift niet hebben opgenomen! Sue them all!

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

@tum Eerst even converteren naar een tussenliggend formaat met MPEG Streamclip (zie eerste pagina) en nog eens proberen?

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Ik ben van plan een GoPro aan te schaffen.
Heeft iemand ervaring me het monteren van filmpjes op een iPad?

Monteren gaat prima met I-movie op een I-pad. Het geheugen is echter vrij beperkt. Maak korte filmpjes en importeer/wis ze 1 voor 1. Heb zelf de neiging bovenaan een piste de GoPro aan te zetten en in de lift weer uit. Dan gaat het heel hard.

Zelf nog nooit GoPro filmpjes gemonteerd in iOS, maar de laatste iPads kunnen 1080p video opnemen aan 60fps, dus zullen ze wel krachtig genoeg zijn…

Om opslagruimte te sparen kan je filmpjes trimmen (enkel het interessante gedeelte overhouden) in de camera roll van je iPad, nog voor je in iMovie aan de slag gaat.

Geek, Snowboarder, iPhone developer
Heb zelf de neiging bovenaan een piste de GoPro aan te zetten en in de lift weer uit. Dan gaat het heel hard.[post] Pino op 23 feb 2015 19:53

Dan gaat het inderdaad hard. Tip: haal iedereen in, ga langs te kant staan en start dan met filmen als iedereen voorbij komt. Dit scheelt opslag ruimte, zo staan mensen er ook van voor op en scheelt tijd met bewerken.

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

Hallo,
Heb ook een GoPro 4 Silver gekocht en ga em volgende week voor t eerst gebruiken. Geen tijd gehad voor testfilmpjes helaas. Heb alle accessoires etc.
Maar twijfel over de instelling WIDE , fish-eye, het lijkt me zo’n raar onnatuurlijk beeld, klopt dat?
Of heeft iedereen em op WIDE staan tijdens filmen op de piste ? Of tijdens dashboard opnames voor begin scenes?

oh ja, en er wordt hier in het topic genoemd dat je em op 1080 met 60 fps moet zetten om achteraf slowmotion beelden van te kunnen maken. Maar ik kan alleen 1080 met 30 fps instellen, is dat ook okay ?
Sorry, ben een groentje.

Met de hero 4 silver moet je toch echt wel 1080p 60fps kunnen instellen…
Alle modussen vind je hier:
http://shop.gopro.com/cameras/hero4-silver/CHDHY-401-master…

Kijk goed of je niet het aantal foto’s per seconde aan het instellen bent, die gaat wel tot 30 namelijk…

Voor slowmotion is 60fps toch wel een minimum. Anders krijg je schokkerig beeld.

Kwa WIDE, Medium en Narrow is een kwestie van voorkeur maar:
Wil je zelf in beeld? dan is WIDE toch wel een must
Film je anderen van een afstand? dan is Narrow het beste.

Pas wel op, met Narrow krijg je sneller “schuddende” beelden. Fisheye heeft dat probleem niet, en daarom wordt het vaak gebruikt.

Veel info vind je hier:
http://abekislevitz.com/understanding-your-new-gopro/…
Is voor de black 3, maar de silver 4 is eigenlijk de black 3

En een “cheat sheet”
http://imgur.com/a/CjmC5

Hoi Waah,
Dank je voor je reactie. Inderdaad staat in de handleiding en de website GoPro dat 1080 met 60 fps kunt instellen, maar die 60 fps staat er niet, alleen 30 en 24. Snap er niks van.

Ik zie nou dat ik alleen bij resolution 720 de 60fps kan instellen. Maar dan is WIDE niet meer mogelijk.

Ik ben eruit ! Hij moet alleen op Video staan en niet op Video en Foto, alleen op Video dan kan 1080 en 60 fps wel.
Sorry, een beginneling.
Wat heeft het voor voordeel als je em op Foto & Video zet ? Dan kun je tussendoor makkelijker een foto schieten ?

Nee foto & video betekend dat die tegelijk een video maakt, EN foto’s schiet. Daarom kan die dus dan ook niet op 60FPS schieten (hij heeft die rekenkracht nodig voor de foto’s)

Beste mensen,
Ik heb met imovie op mijn ipad een video edit gemaakt. (hoeft voor mij niet zo uitgebreid)
Nu wil ik de video op mijn telefoon zetten (samsung galaxy s4). Weet iemand hoe ik dit het best kan doen? Bestand is te groot om te mailen.

Heb even geen idee hoor, maar kun je hem niet delen met een andere app als bijvoorbeeld Dropbox?

Anders kun je hem altijd nog delen naar een medium als Youtube en je video op private zetten :)

Oké, een soort van help… Hoe gaan jullie om na het monteren met youtube en je muziekkeuze in de filmpjes. Ik mag mijn filmpje wel laten staan met de huidige muziek, maar dan heb ik kans dat er reclame getoond wordt. Vind ik niet erg natuurlijk en dat is ook niet mijn probleem.
Wat wel is, is dat op meerdere type apparaten het filmpje niet afgespeeld kan worden. Heeft dat ook met de muziek te maken of heb ik iets anders fout gedaan?

Het gaat om dit filmpje https://youtu.be/LBcI8mVUcwU

let's get this party started!!

Beste mensen,
Ik heb met imovie op mijn ipad een video edit gemaakt. (hoeft voor mij niet zo uitgebreid)
Nu wil ik de video op mijn telefoon zetten (samsung galaxy s4). Weet iemand hoe ik dit het best kan doen? Bestand is te groot om te mailen.

snowboard4life op 23 mrt 2015 15:19

exporteren als mp4 en je telefoon verbinden met je laptop/pc/mac? Of een micro-sd kaart in de telefoon stoppen? en daar het filmpje op?

dat is het simpelst.

Oké, een soort van help… Hoe gaan jullie om na het monteren met youtube en je muziekkeuze in de filmpjes. Ik mag mijn filmpje wel laten staan met de huidige muziek, maar dan heb ik kans dat er reclame getoond wordt. Vind ik niet erg natuurlijk en dat is ook niet mijn probleem.
Wat wel is, is dat op meerdere type apparaten het filmpje niet afgespeeld kan worden. Heeft dat ook met de muziek te maken of heb ik iets anders fout gedaan?

Het gaat om dit filmpje

Flensje op 1 okt 2015 09:40

Volgens mij ligt dat inderdaad aan de muziek… Als hij inderdaad opgemerkt is als copyright infrigement wordt die inderdaad niet getoond. Is lastig om te voorkomen helaas (er zijn truukjes met iets versnellen van muziek etc… maar ook dat is geen garantie) dus het is of andere muziek (wat veel werk is) of accepteren dat het niet overal op werkt.

Bij het bewerken van de info van je video (videobeheer) kan je onder het kopje Auteursrechten bekijken wat de beperkingen zijn. Soms is dit inderdaad het niet kunnen bekijken op telefoons, tv’s en settopboxen. Maar soms is het enkel dat ze het reclamegeld krijgen.

Beste mensen,
Ik heb met imovie op mijn ipad een video edit gemaakt. (hoeft voor mij niet zo uitgebreid)
Nu wil ik de video op mijn telefoon zetten (samsung galaxy s4). Weet iemand hoe ik dit het best kan doen? Bestand is te groot om te mailen.

snowboard4life op 23 mrt 2015 15:19

Je kunt hem via wetransfer of vergelijkbare sites versturen, dan krijg je een downloadlink waarmee je hem op je telefoon kunt downloaden.

Wat wel apart is, is dat het filmpje via apple tv, iPhone, macbook wel gewoon te bekijken is, maar windows en android doen moeilijk. Zit hier ook nog verschil in?

let's get this party started!!

Wat wel apart is, is dat het filmpje via apple tv, iPhone, macbook wel gewoon te bekijken is, maar windows en android doen moeilijk. Zit hier ook nog verschil in?

Flensje op 1 okt 2015 11:19

Dat zou aan de verschillende apps kunnen liggen… Android werkt het in de browser niet of met de youtube app? er kan inderdaad wel verschil in zitten vreemd genoeg.

Beste mensen,
Ik heb met imovie op mijn ipad een video edit gemaakt. (hoeft voor mij niet zo uitgebreid)
Nu wil ik de video op mijn telefoon zetten (samsung galaxy s4). Weet iemand hoe ik dit het best kan doen? Bestand is te groot om te mailen.

snowboard4life op 23 mrt 2015 15:19

Via dropbox is denk ik het beste en snelste manier.

Nog even een vraagje. Heeft iemand een stabilisator voor zijn GoProhero4 (backpack) en kan je me advies geven?

let's get this party started!!

@flensje G̶e̶b̶r̶u̶i̶k̶ ̶j̶e̶ ̶a̶l̶ ̶e̶e̶n̶ ̶m̶o̶n̶o̶p̶o̶d̶?̶

Edit: Dat was een domme vraag van mij gezien je filmpje hierboven. De combinatie monopod + beeldstabilisatie in Final Cut Pro achteraf werkt redelijk goed bij mij.

Wel best in hogere resolutie filmen dan dat je monteert (in mijn geval 1080p filmen, 720p monteren), zodat je videoprogramma extra pixels heeft om waar nodig wat bij te knippen. Bij modernere camera’s kan je in 2.7K of zelfs 4K filmen en in 1080p monteren.

Verder nog geen hardware-stabilisators gebruikt, dus mijn excuses als dit je niet verder helpt :-$

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Nog even een vraagje. Heeft iemand een stabilisator voor zijn GoProhero4 (backpack) en kan je me advies geven?

Flensje op 16 jan 2016 10:21

Kijk eens naar de Feiyu G3 gimbal! Zijn wel diverse ski-movies te vinden waarin ze deze gebruiken.
Bijv deze:

wel oppassen in de sneeuw, aangezien je de waterproof casing er niet bij op kunt zetten en de gimbal zelf ook niet waterproof is.

Ik heb zelf sinds kort een steadycam smoothee. Ik neem hem volgende week mee en ga kijken of ik er wat mee kan op mijn snowboard.

Voordeel is dat hij wel in de waterproef housing kan.

Ben benieuwd.

K2 manifest - Nitro team Pro - Nitro team TLS -

Plaats een reactie