accu warm houden tijdens filmen

Hoi fanatieke wintersporters,

Ik heb een reisje geboekt naar lapland, rond oud en nieuw. Ik ga er van uit dat het dan behoorlijk koud zal worden.
Toen ik vorig seizoen tijdens een koude dag wilde filmen op de piste, ging mijn iPhone (icm DJI Osmo gimbal) vrij snel leeg door de kou.

Een oplossing om langer te kunnen filmen is een hoesje te bestellen (als het bestaat) of anders zelf te maken die je telefoon warm houd.

Heb je ideeën, tips of zelfs ervaringen?

Powerbanks powerbanks powerbanks! Ik moet zeggen dat we voorheen dat probleem ook altijd hadden met telefoons in samenwerking met de Osmo, dat is echt een batterij killer. Sinds dat we er niet meer mee werken eigenlijk ook nooit meer problemen gehad. Scheelt ook dat telefoon batterijen tegenwoordig ook weer een stuk langer mee kunnen.

Maar ik heb wel 2 powerbanks in m’n rugzak om te kunnen laden als we iets nodig hebben tijdens het filmen.

Thanks @Rene !

Ik heb een flinke powerbank! maar nooit aan gedacht om die ‘permanent’ te koppelen aan de telefoon… Je bedoelt dan ook de telefoon als een infuus aan je powerbank hangen met de powerbak in je rugzak?

Welke apparatuur gebruiken jullie nu? ik neem aan dat jullie tijdens het aanschaffen rekening hebben gehouden met koude omstandigheden en flexibel op de piste kunnen filmen…

Wat ik al aangaf, we hebben het probleem eigenlijk niet meer, dus die keer dat ik al een powerbank moet gebruiken is sporadisch, het is meer dat ik hem liever wel dan niet bij heb ;) Ikzelf gebruik voor 95% van alle situaties de Panasonic GH5 , mede door z’n interne en lens stabilisatie kan ik daar volg shots gewoon mee uit de hand draaien ipv over te moeten stappen op een Osmo (zoals “vroeger”). Tevens staat deze lijn camera’s bekend om heel zuinig in stroom verbruik. Vaak red ik een hele draaidag zelfs op 1 batterij, maximaal 2.

…vrij snel leeg door de kou.

Een oplossing om langer te kunnen filmen is een hoesje te bestellen (als het bestaat) of anders zelf te maken die je telefoon warm houd.

Heb je ideeën, tips of zelfs ervaringen?

Auke83 op 23 okt 2019 11:52

Een hoesje ‘houdt’ je telefoon denk ik niet warm, zoveel warmte genereert een telefoon niet. Maar je zou er je er een chemische handen warmer in kunnen stoppen.

Als het echt koud is, zo’n warmertje in binnenzak en telefoon, camera, accu’s daar bewaren. Werkt prima. Bij gebruik er uit halen en later weer (droog!) terug stoppen is geen probleem. Sommige camera fabrikanten komen inmiddels met “low-temp batteries”, geen idee wat het verschil is, maar het scheelt aanzienlijk, nu de rest nog ;)

Edwin van Riel

Bedankt voor jullie reacties!
Ik ga kijken of ik iets in elkaar kan knutselen, met zo’n warmertje in het hoesje en dat goed In de binnenzak bewaren, ik heb ook een flinke powerbank. Als ik het niet vertrouw misschien een goed idee een GH5 (of vergelijkbaar) te huren.

En uiteraard zijn tips en ervaringen nog welkom!

Plaats een reactie