Ski's voor zoon (15 jaar)

Hoi

Iemand een idee welke ski's geschikt zijn voor mijn zoon (15 jaar, 1.72 cm)
Hij skiet vlotjes overal af. Gaat ook wel eens graag juist naast piste in de diepere sneeuw skiën en springt graag over de heuveltjes.
Het aanbod is zo groot en ik vind het moeilijk omdat we nu bij de heren moeten kiezen maar hij is nog wel vrij licht, weegt 54 kg.

Iemand tips?

mvg
Cindy

Ja, zoek een paar leuke tweedehandse ski’s. Over een paar jaar is ie weer een stukje groter of iig wat zwaarder, en dan is er weer ander materiaal nodig.

Evt die F18 hier? Alleen beetje weinig float buiten de piste, maar met goed 50 kg loopt dat wellicht wel los.

Edwin van Riel

Ja die fischer is n uitstekende keuze denk ik.

Mooie lat hiervoor en over 2 jaar brengt ie zo nog 150 op ;)

Edwin van Riel

@Elisabeth @evr66 Die F18 is momenteel wel langer dan hemzelf. Ik denk dat het gooi en smijtplezier van de ski hem niet ten goede komt. Een 167 daarvan zou beter zijn.

Nieuw vind je die voor een kleine 300 euro online.

Voor een lichtgewicht zou je de F17 ook kunnen overwegen, ander karakter maar waarschijnlijk nog steeds geschikt.

Jonge knul die lekker skiet kan m wel hebben op die paar cm. Met kerst is ie precies op l.lengte ;)

Edwin van Riel

Ik kon best lekker skiën, maar ineens naar lichaamslengte van een ski net onder de kin is wel een enorm verschil. Ik heb er meer dan een week aan moeten wennen…

Plaats een reactie