Valfréjus 1-7 januari 2011

Dit onderwerp gaat over de bestemming Valfréjus

Dag lezers!

Ik ben nu een grote week terug van Valfréjus. Het was opnieuw een fantastische reis! We hebben enorm veel sneeuw gehad! Vanaf we aan de klim naar boven begonnen met de auto moesten we de sneeuwkettingen opleggen. Eenmaal boven was het fantastisch! Overal lag er sneeuw! Je kon gewoon snowboarden langs de weg!

null

null

null

Uiteindelijk hebben we één dag zon gehad en heeft het alle andere dagen gesneeuwd. Maar dat vind ik helemaal niet erg! Het was gewoon fantastisch om te snowboarden door zoveel poeder! En aangezien er zo veel sneeuw in het dal ligt was het ook mogelijk om zelf een jump te bouwen!

null

null

Bruno vond die sneeuw uiteraard fantastisch!

null

null

Wat er typisch is aan de skigebieden zijn natuurlijk de mooie, machtige, rode sneeuwmonsters! Ook wel PistenBully’s genaamd. Ik ben van kinds-af-aan al enorm onder de indruk van die machines! En ik droom er al m’n hele leven van om eens een nacht mee te kunnen met zo’n machine op de piste! En dit jaar is het eindelijk gelukt! Ik moest om 4u s’nachts aan de garage staan en mocht dan mee naar boven! Het was magnifiek! Het is gewoon de max om de zon op te zien komen in de bergen van in de PistenBully! Vanaf de zon opgekomen was mocht ik terugkeren met mijn snowboard op de verse pistes en ook dat was fantastisch! Ik mocht als eerste snowboarden op de verse pistes die we zelf geprepareerd hadden! Er was geen enkel spoor zichtbaar! Het was fantastisch!

null

null

null

null

null

null

null

null

null

null

null

null

Binnenkort vertrek ik naar Avoriaz! Gegarandeerd wordt het opnieuw een fantastische reis!

Wauw, dat moet inderdaad een geweldige ervaring geweest zijn, zo als eerste op de door jezelf klaargemaakte piste! Wat een geweldig idee!
Wanneer ga je naar Avoriaz? Wij gaan 28 januari; zooooo’n zin in!

Wanneer de dagen korter worden, blijf dan altijd krenten in de pap fleppen!

Wauw, dat moet inderdaad een geweldige ervaring geweest zijn, zo als eerste op de door jezelf klaargemaakte piste! Wat een geweldig idee!
Wanneer ga je naar Avoriaz? Wij gaan 28 januari; zooooo’n zin in!

Freek Berends op 19 jan. 2012 12:53

Ik vertrek vrijdagavond 3 februari!
En dat was inderdaad echt fantastisch…

Hoe heb je dat geregeld? Heb je betaald voor die rit of was het gewoon een sympathieke pistenbully?

Hoe heb je dat geregeld? Heb je betaald voor die rit of was het gewoon een sympathieke pistenbully?

Mathijs op 19 jan. 2012 16:57

Gevraagd aan de grote baas van het skigebied :-)

Gratis of niet? Hoe kom je eigenlijk de grote baas van het skigebied tegen?

Gratis of niet? Hoe kom je eigenlijk de grote baas van het skigebied tegen?

Mathijs op 19 jan. 2012 20:41

Gratis jep :-)
Dat was toevallig, ik zag een PistenBully staan en was gaan kijken. Het had de dag ervoor enorm veel gestormd en ze waren een reusachtige boom van de piste aan het duwen. En ik vroeg aan de chauffeur of ik eens even mee mocht, en die zei dat het niet mocht voor de veiligheid. Toen zei ik ‘En achter de bocht waar niemand het ziet?’ en toen zei hij dat z’n grote baas daar stond te kijken, en toen ben ik het aan die baas gaan vragen :-)

@ Nathan leuk verhaal, het plezier spat er vanaf!

Click. Click. Peace

Moet inderdaad super zijn, je eigen bereide piste af als eerste met niemand in de buurt.

Mooi gebied ook, Valfréjus, niet groot maar top, zeker off-piste.

Dit topic heb ik even gemist. Echt super Nathan. Dit zou ik ook wel eens willen. Ga een zelfde techniek toepassen als jij gebruikt hebt :)

Dank voor het bericht, tip en foto’s!

Dit topic heb ik even gemist. Echt super Nathan. Dit zou ik ook wel eens willen. Ga een zelfde techniek toepassen als jij gebruikt hebt :)

Dank voor het bericht, tip en foto’s!

Martijnski op 20 feb. 2012 15:01

Het is mij in Avoriaz ook gelukt om twee nachten mee te gaan :-) Gewoon vragen in het bureau van de liftmaatschappij en meestal lukt het dan wel ;-)

Plaats een reactie