Shortski met niet-skiërs

Hoi allen,

In Maart willen wij met een gezelschap richting Oostenrijk voor een paar dagen. In deze groep zitten alleen ook een aantal personen die niet skien. Wij zijn dus op zoek naar een gebied met een gezellig centrum waar ook voor de overige gasten wat te doen is in de vorm van een mooie omgeving om te wandelen e.d.

Skigebied hoeft niet enorm groot te zijn maar toch zeker wel 50 a 100km zodat de fanatiekelingen zich kunnen uitleven.

Wat wel prettig zou zijn als het een gemakkelijk te bereiken centrum heeft voor iedereen zodat er makkelijk samen gegeten kan worden op een centrale plek.

Heeft er nog iemand tips? Er zijn enorm veel mogelijkheden maar ben zelf niet zo heel bekend met Oostenrijk helaas.

Alvast bedankt!

Ik ben gisteren gewezen op Flachau (of Wagrain) en heb daar eea over gelezen. Misschien is dat geschikt? Veel pistes tot in het dorp en dus goed mogelijk om samen te lunchen.

Kleinwalsertal is ook een optie misschien? Kan je mooi wandelen.

Er zit overigens wel een verschil tussen begin en eind maart. Deze bestemmingen zijn skitechnisch denk ik wat beter begin maart.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Wij gaan ook elk jaar op short-ski met niet-skiërs. Ik ben zelf ook een niet-skiër. Alleen noemen wij dat gewoon snowboarders ;)

Serieus: Ik denk dat elk centraal in het gebied gelegen dorp, met pistes tot in het dorp, wel voldoet. Vooral als er aan beide kanten van het dorp meerdere pistes en liften zijn, zoals bijvoorbeeld Saalbach of Hinterglemm. Zo lang je niet de uithoeken van het gebied (Fieberbrunn of Leogang) opzoekt, ben je altijd wel weer met een paar liftjes en afdalingen in het dorp. Wat daar verder overdag in het dorp te doen is, weet ik overigens niet, want ik ben altijd de hele dag aan het niet-skiën.
Minder geschikt zijn dorpen die aan de zijkant van een gebied liggen, of waar je vanuit het dorp maar één kant op kan en je dus als je aan de andere kant van het gebied bent, niet zo snel terug bent in het dorp. Ik zou eens wat pistekaartjes gaan bekijken en zoeken naar dorpen midden in her gebied.

Annoying skiers since 2003

Rohrmoos is een dorp OP de piste naar Schladming gelegen op de Hochwurzen, deel uitmakend van 4-bergen Schaukel Schlafming - Dachstein.

Born to run. B.S.

Is die nieuwe ski&city pas bij Inssbruck dan niet iets voor jullie?
Of Kitzbuhel? daar zijn in ieder geval mensen aanwezig ook op tijdstippen dat de liften draaien.
De meeste skidorpen lijken mij best wel saai als je niet skiet, dus ik zou eerder op zoek naar skigebieden die wat meer in de bewoonde wereld liggen. ( tenzij je niet-skieres wel langlaufen of sneeuwschoenwandelen.)

Bedankt voor de tips allemaal. Flachau / Wagrain spreekt mij wel aan dus daar ga ik eens naar kijken.

Ski&city pass ga ik mij ook eens in verdiepen, bedankt.

De tweede recensie hier op kitzbuhel is van iemand die schrijft dat als je niet van skiën houdt je daar niet moet zijn… ; - )

Even voor de duidelijkheid; onze ervaring uit Frankrijk is dat er helaas best dorpen zijn waar naast skiën dus geen jota te beleven is. Het hoeft geen dagvullend programma te zijn maar denk dat er best dorpen zijn in Oostenrijk die wat meer sfeer, gezelligheid en activiteiten bieden naast dat wat zich er op de piste afspeelt. Dat is een beetje wat ik zoek.
De tip van Sterkoo wat betreft het zoeken naar een centraal gelegen plek in een gebied vind ik een hele goede.

Kijk dan toch ook even naar Kleinwalsertal. Skitechnisch misschien wat minder, maar veel wandelopties. De meeste skidorpen blijven relatief saai, ze zijn vaak klein en je hebt wat sportwinkels en that’s it, dus je komt volgens mij echt in de hoek van wandelen, zwemmen etc terecht en dan is een dorp waar veel pistes naar toe gaan leuk om samen te lunchen.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Serfaus, aardig dorp. Het gebied heeft enorm veel winter wandelwegen die goed geprepareerd zijn en waarbij je l langs leuke hutten komt. Wandelaars kunnen met de gondels ook goed het gebied in, dus je kan samen lunchen op de berg. Met de gondel omhoog en terug naar het dorp wandelen is ook mogelijk… SFL heeft ook wat rodelbanen die een echte aanrader zijn. Er is een aparte wandelkaart voor de gondels die minder duur is dan een skipas.

Plaats een reactie