Ski spullen van de lidl

Vandaag heeft de supermarkt de lidl ski spullen flink in de uitverkoop .
Ik heb net even gekeken en een helm gekocht van 15euro .
Ik vind het mooie licht gewicht helm die erg lekker zit .
Ook hebben ze veel ski kleding wat er goed uitzag voor volwassenen en kinderen .

Heeft iemand ervaring met de ski brillen van de lidl ?
Ik heb er namelijk 1 voor de zon mee genomen

Vandaag heeft de supermarkt de lidl ski spullen flink in de uitverkoop .
Ik heb net even gekeken en een helm gekocht van 15euro .
Ik vind het mooie licht gewicht helm die erg lekker zit .
Ook hebben ze veel ski kleding wat er goed uitzag voor volwassenen en kinderen .

Heeft iemand ervaring met de ski brillen van de lidl ?
Ik heb er namelijk 1 voor de zon mee genomen

Lizzy op 19 jan. 2012 11:12

hm in België zie ik niets van ski spullen in de lidl. Zodra ze er komen ga ik er zeker en vast spullen halen, zie niet in waarom lidl op dat vlak zou onderdoen :)

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Ik heb een helm van de ALDI al 2 jaar zit goed en is erg licht en er staan gewoon E-Keur merken in dus zal wel goed zijn! Mijn Alpina goggels passen eronder dus uit de kunst! voor 15 euro klaar!

Seriously snow addicted family!

Ik heb een skipak gehad van de aldi is gewoon goede kwaliteit en dit jaar neemt mijn broertje dat pak mee op wintersport

Ik heb vorig seizoen een zonnebril voor het skieen gekocht met 3 extra soorten glazen voor 7.50 euro…goede bril, niets mis mee

Wij hebben 2 skibrillen voor de kids in oostenrijk gekocht 40,00 euro. Dit omdat het zo hevig sneeuwde.
En toen we thuis kwamen verleden jaar 2 skibrillen voor onszelf bij de lidl gekocht 10,00 euro per stuk. Alle skibrillen zijn voor slecht weer met gele glazen.
De skibrillen van de lidl zijn veel beter. Je hebt beter zicht, beslaan veel minder snel. De kids willen nu steeds onze brillen op.

zal eens kijken vanavond om thermo kleding dan.
Bedankt !

Ik ben inderdaad benieuwd of de bril niet beslaat .
Het ziet er verder goed uit na mij idee

null

Qua kleding is er niks mis met het spul van de Lidl. Een bril is naar mijn idee niet aan te raden. De kwaliteit is gewoon een stuk minder dan bij materiaal van een speciaal zaak. Had eerder een goggle van €30 waar ik in slecht weer niks mee zag. Dit jaar een paar centen extra uitgegeven en perfect zicht gehad! Ik zou zeggen nooit besparen op je bril.

Heb vorig jaar voor de kinderen 2 skibrillen gekocht bij de LIDL die vinden ze heerlijk zitten beter zelfs dan de SINNER brillen die ze daarvoor hadden. en het model is ook nog leuk.

Ikzelf ben fan van de thermoshirts met lange mouw van de LIDL heb er inmiddels een stuk of 4 van.

Member of global cooling initiative

Ik heb vorig jaar ook een aantal spullen bij de Lidl (of Aldi, dat weet ik niet meer zeker) gekocht:

  • Een helm, deze zit echt prima, met E-keurmerk (25 euro dacht ik)
  • 2 Goggles, deze zijn kwalitatief oke.(15 euro/stuk)
  • Een bril met verwisselbare glazen, regelmatig gebruikt, doet z’n werk goed en verassend stevig (5 euro).
  • Sokken, altijd handig

Ik ging toen voor de eerste keer echt op wintersport en studeerde nog. Prijs/kwaliteit is echt niets op aan te merken! Het merk heet Crivit sports als ik me niet vergis.

Update: Zie pagina 14, folder van deze week (regio zuid althans) http://www.lidl-pageflip.com/nl.html?kid=7ZGpIy

Ik heb een skibril bij de Lidl gekocht maar ik kan je nog niet vertellen hoe hij is omdat ik hem volgende week pas ga uitproberen. De helm van de Lidl is goed.

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Ik heb laatst een ski broek gekocht (niet bij de Lidl) bij de Makro. Van het merk Chamonix voor 25 euro. Geen geld en de kwaliteit is goed!

Vorig jaar voor de kinderen helmen en skibrillen voor de kinderen gekocht bij Lidl. Ze waren er erg tevreden over, dubbele lenzen enzo. Niets op aan te merken!
En inderdaad voldoen ze aan alle veiligheidseisen etc.

Wanneer worden wij in Nederland nou eens wakker !
Lidl is buiten Nederland onder andere in Duitsland en Italie een grote speler op de markt. Het is in die landen een goede supermarkt die aan alle eisen moet voldoen.
In Nederland wordt Lidl ook steeds groter en er worden door Lidl wel degelijk eisen gesteld aan de kwaliteit en veiligheid van ski spullen

Lidl materialen zijn inderdaad niet slecht! Je moet alleen je verwachtingen erop afstemmen. Wil je echt professioneel materiaal dan moet je gewoon naar speciaalzaak maar voor recreatie wintersporten is het prima!

@Lizzy

Ik heb voor mijn dochter gisteren dezelfde combi aangeschaft, alleen de goggles voor bewolkt weer.

Ziet er allemaal degelijk uit.

@marcof

Ik ben benieuwd of de bril niet beslaat maar ga 3februari op wintersport dus dan kan ik het gelijk uit testen .

of heeft iemand de bril al uitgetest ?

@ Jeroen: helemaal met je eens! Vorige week een skibroek voor €15 bij de lidl. Prima broekie!

Twee jaar geleden een skipak van de Lidl voor mijn zoontje gekocht. Is 2 jaar gebruikt en nu weer doorgekocht, niets mis mee.
Vorige jaar een goggle gekocht voor mijn dochter, voldoet ook prima!
Dit jaar een skijas gekocht, ziet er netjes uit.
Ik heb nu de sportzonnebril met de verwisselbare glazen gekocht. Hij zit heerlijk, ik ben benieuwd hoe hij in gebruik is.

Ik doe mijn boodschappen graag bij de Lidl, maar koop mijn skispullen toch liever bij de speciaalzaken. Ik betaal daar liever iets meer om twijfel over kwaliteit te voorkomen.

2 weken geleden weekendje Winterberg gedaan met een skibril van de Lidl. In de sneeuw, regen en wind geskied. Geweldige bril! Met name door de dubbele beglazing. Hij beslaat gewoon niet. Vorig jaar in Oostenrijk had ik nog een merkbril met enkele beglazing. Dat was een drama. Constant beslagen. Mijn broer heeft een goggle van ruim 100 euro. Die heb ik ook nog even opgehad. Die bril doet precies hetzelfde als de Lidl bril. Heb er vanmiddag 1 bijgekocht bij de Lidl voor 7,50!

Van de Lidl heb ik een 1 softshell ski jas.
De rest komt allemaal van den Aldi! Gisteren nog deze helm gekocht bij de Aldi: http://www.adac.de/infotestrat/tests/fahrrad-zubehoer-sport/… Kosten €15,00.

Mijn partner en ik hebben 2 skibrillen van de lidl gekocht afgelopen december. Een paar dagen uitgeprobeerd met constante sneeuwval en ze bevallen uitstekend! Van beslagen skibrillen geen last! Ik vind ze dus een aanrader. En ze zien er nog goed uit ook.

Mijn broer heeft de zonnebril voor skidoeleinden gekocht. En die bevalt ook goed. Zelfs met sneeuwval gebruikt, alleen dan natuurlijk niet optimaal het is immers een zonnebril, deze beslaat dan wel.

De Lidl krijgt ook steeds meer! Straks hebben ze nog ski’s en skischoenen. Ik had een bril en een helm maar dat zat echt heel slecht (was wel van de aldi). Misschien had ik pech.

Weet iemand hoe je de oorpads uit de helmen van de Lidl kunt krijgen? Het merk Crivit kinderhelm. Op de doos staat abnehmbare Ohrenpolster mit Pluschbesatz. Maar het lijkt mij dat die dingen muurvast zitten en durf niet te hard te trekken en ze kapot te maken.
Groetjes Carola

Let voor de brillen op de UV bescherming.
In de sneeuw en grotere hoogte heb je echt wel UV bescherming nodig.
Verder zal al het materiaal van Lidl of Aldi wel een CE label hebben, moet kunnen!

Ik lees hier alleen maar positieve punten. Echter heb ik toch eerder een negatieve ervaring met materiaal van den Aldi (ok, niet Lidl). Voor 60 € ooit een volledig skipak gekocht. Bij normale temperaturen viel dit allemaal best mee, maar vanaf dat je iets begon te zweten (of als het regende) werd je gewoon doornat. Voor 60 € kan je natuurlijk niet veel verwachten, heb er dan ook maar 1 week mee geskied en daarna direct degelijk materiaal gekocht (weliswaar een pak duurder). Eerlijk gezegd ben ik wel van mening dat als je echt bezig bent met een sport dat je ook degelijk technisch materiaal nodig hebt. Zelfs bij Decathlon ben ik redelijk kritisch. Aangezien ik dan weer zeer technisch materiaal tegen minimaal 50 % kan kopen, heb ik natuurlijk makkelijk spreken.

Ik lees hier alleen maar positieve punten. Echter heb ik toch eerder een negatieve ervaring met materiaal van den Aldi (ok, niet Lidl). Voor 60 € ooit een volledig skipak gekocht. Bij normale temperaturen viel dit allemaal best mee, maar vanaf dat je iets begon te zweten (of als het regende) werd je gewoon doornat. Voor 60 € kan je natuurlijk niet veel verwachten, heb er dan ook maar 1 week mee geskied en daarna direct degelijk materiaal gekocht (weliswaar een pak duurder). Eerlijk gezegd ben ik wel van mening dat als je echt bezig bent met een sport dat je ook degelijk technisch materiaal nodig hebt. Zelfs bij Decathlon ben ik redelijk kritisch. Aangezien ik dan weer zeer technisch materiaal tegen minimaal 50 % kan kopen, heb ik natuurlijk makkelijk spreken.

Wim op 21 feb. 2012 13:44

Wat betreft de Decathlon ben ik met je eens. Het spul van de Lidl is vaak nog beter als daar!

Ik ben brildragend en werd voorheen knettergek van een skibril. Na een paar tellen kon ik al niets meer zien doordat de bril besloeg.
Sinds vorig jaar draag ik een skibril van de Lidl over mijn gewone bril en … niets meer aan het handje. Prima bril dus!

Zodra je er serieus mee bezig bent is degelijk technisch materiaal (kledij, hardware en bescherming) aan te raden. Weliswaar gespreid over meerdere jaren.

Ik heb altijd mijn twijfels over materiaal dat stukken goedkoper is. Je moet niet zeggen "dat is alleen goedkoper omdat er geen merknaam op staat" want een bepaald merk is net een merk geworden omdat er een verleden achter zit. Het kost veel geld om een degelijk R&D departement te hebben, iets waar goedkope fabrikanten vaak niet in investeren.

Een helm heeft zich pas bewezen als je er een zware val mee hebt gemaakt, of nog beter als je in labo’s verschillende merken/modellen vergelijkt.

Met zonnebrillen is het oppassen daar de zon veel schadelijker is daarboven doordat er minder atmosfeer is + weerkaatsing op de sneeuw. Een goede UV filter is belangrijk. En goedkopere brillen bieden vaak niet dezelfde kwaliteit UV filter aan.
Dubbele lens is gewoon een simpel principe dat bij elke bril werkt.
Bij glazen brillen is er nog iets belangrijk: impact weerstand. Goedkope glazen/plastic brillen splinteren veel rapper dan kwalitatieve sportbrillen (daar heb ik ooit eens een reportage over gezien).
Mijn Smiths goggles gaan al 12jaar mee, buiten de mousse die een beetje gescheurd is (door mijn vinger erdoor te drukken) is die in prima staat.

Plaats een reactie