Oud naar nieuw Winterberg of Feldberg?

Dag allemaal,

Dit jaar zouden wij als gezin uitje graag oud naar nieuw vieren in de sneeuw.
Omdat wij nog een dochtertje hebben van 2 jaar oud hadden wij gedacht aan Winterberg of Feldberg?
(Andere twee kinderen zijn tieners).
Wij zouden bij voorkeur een leuk hotelletje willen mag gerust een (maximum) 30- tal minuutjes van de piste zijn.
Waar we in de buurt (of in het hotel) oud naar nieuw kunnen vieren.
Heeft iemand ervaring met in die streek oud naar nieuw te vieren?
Hoe zit het met de sneeuw op die moment van het jaar?

Thanks voor jullie hulp!

lastig in te schatten qua sneeuw condities.
maar als je kijkt ,geschikt voor gezinnen. Landal winterberg, dichtbij de piste en met goeie sneeuwcondities best leuk. en van alles te doen voor de kids.
bevalt mij altijd goed

Kijk op http://www.winterberg.de voor het laatste aanbod. Veel is al volgeboekt,
Winterberg is aanzienlijk sneller bereikbaar dan Feldberg, maar dankzij de sneeuwmachines wel sneeuwzeker
De kans op een goed pak natuursneeuw is op de Feldberg dan wel weer een stuk groter

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 27 okt 2019 22:05

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Winterberg heeft eigenlijk alles, dus lijkt me de beste optie voor als je twijfelt. Zelf vorig jaar met kerst in Winterberg geweest. Super leuke tijd gehad. Kerstmarkten, rodelbaan en de schans.

Feldberg! Qua skigebied uitdagender dag Winterberg en met de lokale pas is het niet zo deur en de faciliteiten als bij bijvoorbeeld een Landal zijn ook aanwezig alleen anders… kijk de skishow…dan kun je een hoede afweging maken.

Rij alsjeblieft 3 uur door naar de Duitse Alpen…

De kans op natuursneeuw is in het hochschwarzwald natuurlijk groter. De ski- infrastructuur is in het Sauerland beter. Druk zal het overal zijn. In mijn ervaring moet je op de Feldberg bij drukte veel meer wachten dan in Winterberg. Wat is het hoofddoel, familievakantie in de sneeuw of de piste op? Ook al eens gedacht aan Bolsterlang/Balderschwang etc?

Plaats een reactie