kindevriendelijk en betaalbaar in de krokus

Hallo allemaal,

Zelf ga ik al jaren met vrienden wintersporten, maar wil nu met ons eigen gezinnetje de sneeuw opzoeken.
Vorig jaar zijn we naar Winterberg geweest en dat is goed bevallen.

We zijn met z’n vriertjes, onze kinderen zijn 2 en 5 jaar oud. Het liefst Oostenrijk met max 900 kilometer rijden.

Nu zijn we opzoek naar een accomodatie wat betaalbaar is en een skigebied dat niet al te groot is.
Onze jongste doet nog een middagslaapje, dus een appartement dicht bij de pistes/kinderland is wenselijk.
Daarnaast zie ik leuke gebieden als lermoos, brandnertall maar een passende betaalbare accomodatie kan ik niet vinden. (budget is ongeveer 1000 a 1400 exclusief skipassen)
Veel is al vol wat natuurlijk begrijpelijk is in de schoolvakantie, het gaat om de krokus 22 t/m 29 februari.

Wie o Wie heeft een paar goede tips/opties

Alvast ontzettend bedankt.

Groetjes
Alan

Als je Winterberg leuk vond is Feldberg misschien een optie? Ik denk dat t wel druk is in de krokus, maar het is goedkoop en lijkt aan de rest van je eisen te kunnen voldoen (als er nog iets vrij is).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Met zo’n jonge kinderen is Pasen misschien een goed alternatief? Warmer, budget vriendelijker en zeker minder druk. Qua gebied kan ik geen goede tip geven in Oostenrijk, behalve dat het over voldoende noordhellingen moet beschikken in die periode.

Bad-Hindelang / Oberjoch

Misschien nog 1 van de gebieden in het Stubaital? Aantal leuke kleinere gebiedjes en kun je vaak ook redelijk aan de piste zitten.

Rauris misschien een optie? Niet al te groot en zeker kindvriendelijk.
Wij zijn afgelopen jaar in Fugen geweest, maar toen konden we nog buiten de schoolvakanties. Is niet al te groot en kindvriendelijk, al ligt het kinderland boven op de berg. Er is wel een beginnerspiste onderaan de berg, maar ik weet niet of daar ook kinderen les krijgen.
(Hotel Alpina heeft een eigen kinderland, maar dat gaat niet in je budget passen, als er nog plek is) Dit jaar gaan we weer naar Fugen, maar al in mei geboekt, omdat we met een groter gezelschap gaan.

Qua kindvriendelijkheid is het gebied Serfaus-Fiss-ladis absoluut top, maar dat zeker niet het goedkoopste.
budget technisch kan misschien Tjechie ook nog een optie voor je zijn. zelf ben ik daar nooit met kinderen geweest.

Brandnertal en Lermoos/Tirol Zugspitzarena zijn inmiddels niet meer de “goedkope” pareltjes die ze ooit waren. Mede omdat je daar alleen nog maar voor een (in deze samenstelling onnodig) grote skipas kan kiezen. En veel accommodaties daar inmiddels ook prijzen rekenen die bij een skigebied van die omvang horen.

Enkele goede tips zijn hier al gegeven. Zelf heb ik voor deze samenstelling goede ervaringen in:

  • Oberjoch (al genoemd, sinds ze allemaal stoeltjesliften hebben wel wat druk in de krokus)
  • See en Kappl (See heeft ook goede kinderopvang voor 2 jarigen op de berg). Galtür is ook prima, maar wat duurder.
  • Fendels (klein maar fijn)
  • St Johann in Tirol
  • Fulpmes/Schlick2000 (vonden we de kinderopvang niet zo fijn. Verder leuk gebied).
  • Dorfgastein (wat verder rijden)

@alanimo Venet is een mooi gebiedje tussen de grote gebieden. Doordat het als klein gebiedje tussen grote gebieden ligt is het er erg rustig. De gondel vertrekt vanuit het stadje zams waar ook genoeg te beleven valt. Het gebiedje lijkt ook altijd net wat meer sneeuw te pakken dan de omliggende gebieden. Doordat je in het stadje kan verblijven zijn de accomodaties goedkoper en ook de skipas is gunstig geprijst.

Born to Ride

Venet heb ik ook overwogen als tip. Ik ben het helemaal eens met je analyse: erg rustig en schitterend gelegen. Maar even heen & weer naar je accommodatie voor een middagslaapje is niet mogeliojk in Zams of in Fliess. Bovendien is een grote gondel (Zams) of oude stoeltjeslift (Fliess) ook niet ideaal met kleine kinderen. En tot slot zijn de rode afdalingen daar ook wel echt goed rood. Dan moet je kind van 5 wel echt een natuurtalent zijn.

@77steve een 5 jarige komt over het algemeen toch niet veel verder dan het kinderland. Wat dat betreft is het er helemaal prima voor kinderen, mede doordat het zo rustig is.

Born to Ride

@Matthias123

'n 5 jarige komt niet verder dan Kinderland???

Mijn kleindochters, verleden jaar 5 en 6 volgden mij makkelijk op de meeste rode pistes in Livigno, en ze zijn echt geen natuurtalenten hoor.

Born to run. B.S.

Balderschwang of een van de andere Hoernerdoerfer?

Er zijn hierboven al flink wat goede tips langsgekomen, ik zou daar nog Damuls-Mellau aan toe willen voegen.

Lofer, Hochzeiger, Tanheimer Tal, Galtur, Gargellen, Berwang, Werfenweng, Kössen.

Tannheimertal, Eben im Pongau, Werfenweng, Balderschwang, Bad Hindelang, Oberstaufen, Sudelfeld, Ramsau am Dachstein (let erop dat je in het juiste deel van het dorp zit: Schildlehen) en eventueel de bergchalets in Fanningberg en Pruggererberg.

*bericht bewerkt door Bennie op 28 okt 2019 19:18

Voor een betaalbare familie-skivakantie in de voorjaarsvakantie is Zuid-Duitsland perfect: Oberstaufen/Steibis, Sudelfeld, Hoernerdoerfer.

@77steve een 5 jarige komt over het algemeen toch niet veel verder dan het kinderland. Wat dat betreft is het er helemaal prima voor kinderen, mede doordat het zo rustig is.

Matthias123 op 28 okt 2019 14:06

Dat is niet helemaal waar hoor . Hier een 4 jarige die al blauwe pistes skiet en die al beginnend parallel skiet. Als ze al een aantal lessen in Nederland hebben gehad gaan ze vaak vrij snel de piste op .

Verdere tips heb ik niet voor kids, wij gaan nooit naar Oostenrijk .
Voor als optie Frankrijk wel , misschien de vogezen iets ?

*bericht bewerkt door miepmiep op 28 okt 2019 23:25

Thx voor de steun @miepmiep 😉

Born to run. B.S.

Heb je al iets gevonden alanimo? Je zou nog kunnen kijken in Maurach, appartements Achensee is niet duur en heeft voor die week nog wat vrij (gister nog wel tenminste).

Plaats een reactie