Les Menuires

Dag,

Wij trekken van 28 dec tm 4 januari naar Les Menuires.
Met 2 kinderen van 11 en 14 jaar.
Nog meer mensen op dat moment daar met kinderen in deze leeftijdscategorie?

Wij verblijven in Le Jettay, iemand bekend met lekkere restaurantjes in de wijk Croisettes?
We zoeken ook nog een leuke plek voor oudjaar. Iemand tips?

Wij zitten er 2 weken later. In Croisette heb je een uitgebreid overdekt winkelcentrum met diverse leuke restaurantjes ook voor de middagpauze. Le Jettay zit iets onder het centrum op loopafstand.

Hen48

De ligging van het appartement is super, je bent zo op La Masse als je de piste voor de deur pakt maar ook zo in 2 liften bij Meribel en Valtho door de Reberty - Bruyeres of Doron - Bruyeres combinatie te pakken
Wat Hulst al zei het overdekt winkelcentrum is wel leuk om doorheen te wandelen en er zijn daar genoeg diverse restauranten om te eten.
Je zit ook heel dicht bij het centrum maar of er een degelijk pad naar boven loopt dat durf ik niet te zeggen…als je de weg moet pakken of dergelijke dan kan het stiekum nog best wel een redelijk klim zijn naar boven toe, iets wat je met skischoenen aan niet gauw zal doen denk ik.

Op het grote plein zelf word als het goed is een grote vuurwerkspektakel geregeld, wij hebben zon vuurwerkshow in januari toen ook een keer gezien.

Veel plezier!!

Centre sportief met zwembad indoor speeltuin , dacht ook met trampolines , maar dat weet ik niet zeker ( kan in val Thorens zijn ) . Ook leuk voor de kids .
In de la croisette maar in reberty zit een goede , alpage de reberty ( zit op een hoek).

Tex mex hebben we een keer geluncht . Niet heel bijzonder , was oké .
Ooit een keer in de avond gegeten en toen was dat prima .maar dat is lang geleden .

Onder residence pelvoux , naast hotel pelvoux , heb je ook iets zitten . We hebben hier ook een keer gegeten . Was prima . Alleen ook 3 jaar geleden geweest . Weet niet hoe het heet .

Bakkerij, bar, restaurant Tilbury is een erg goede voor de lunch en de (na)middag. Ze hebben er ook uitstekend brood. Zit zowat centraal in het winkelcentrum maar niet te zien vanaf de voorzijde.

Hen48

Dank voor de reactie’s allemaal

Boven LM naar Brelin en dan verder naar achteren. Daar zit Club Belhambra. Voor 20 euro pp (volwassenen) kun je onbeperkt eten van buffet. Drankjes inbegrepen. Het zal voor kids wel wat goedkoper zijn. Culinair geen hoogstandje maar prima eten voor een schappelijke prijs.

Boven LM naar Brelin en dan verder naar achteren. Daar zit Club Belhambra. Voor 20 euro pp (volwassenen) kun je onbeperkt eten van buffet. Drankjes inbegrepen. Het zal voor kids wel wat goedkoper zijn. Culinair geen hoogstandje maar prima eten voor een schappelijke prijs.

SPAM op 29 okt 2019 22:08

ja die was ik vergeten. Daar kan je ook goed eten. in ieder geval zoveel jaar geleden was het goed. maar de prijs was toen heel schappelijk.
je kan er ook eten , als je niet in het hotel zit.

Wij zijn met oud en nieuw in LM geweest en zo ook komend jaar.
Voor wat betreft oud en nieuw is onze ervaring dat het treffen op La Croisette leuk is om 18.00 uur of wat later. Eerst komen de skileraren met fakels aan de overkant van het dat naar beneden skien. Dan op La Croisette vuurwerk show, vin rouge, chocolat chaud en muziek.
Wil je uit eten dan is het slim daarna de doen en zeker reserveren wil je een tafel bemachtigen.
De laatste paar jaar is er om 0.00 uur ook een vuurwerk show geloof ik. Wij slapen dan echter al? Dus ik het niet zeker.
Een jaar of 20 geleden zijn wij na 0.00 uur nog naar een kroegje onder de winkelgalerij van la Croisette geweest. Dat was heel leuk.

Xx10

Xx10

klinkt prima: La Croisette vuurwerk show, vin rouge, chocolat chaud en muziek.

Plaats een reactie