Beginners & Winterberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

@ Rene Sebastian afgelopen zaterdag geweest zie filmpje. Was wel erg druk maar toch leuke dag gehad. Wel de laatse keer dat ik in het weekend ben geweest tot na de carnaval. mij iets te druk. Kamikaze zijn er wel maar dan let ik zelf extra op. Scheelt veel.

Er ligt sneeuw. De berg loopt schuin af, er zijn liften…Wat wil je nog meer?

https://www.wintersport.nl/forum/topic/51874

Postwiese is mijn tip! ligt een leuk funpark mocht je ook daar van houden.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Ziet er leuk uit Jeroen! Had totaal geen beeld van Winterberg, maar ziet er prima uit om dit zo dichtbij te hebben :)

De drukte die ik hier op het filmpje zie heb ik ook wel eens tijdens m’n wintersport vakanties gehad, dus daar lig ik niet zo wakker van eigenlijk!

Ziet er leuk uit Jeroen! Had totaal geen beeld van Winterberg, maar ziet er prima uit om dit zo dichtbij te hebben :)

De drukte die ik hier op het filmpje zie heb ik ook wel eens tijdens m’n wintersport vakanties gehad, dus daar lig ik niet zo wakker van eigenlijk!

Rene Sebastian op 31 jan. 2012 22:52

Nah verkijk je er niet op. IK was er ook vrijdag, zaterdag en zondag en zaterdag even op winterberg geweest na 3/4 dag de Kappe maar ben gillend weggegaan van de drukte. 20 minuten in de rij of langer voor 2 minuten afdaling. Dat is niet leuk meer. De vrijdag ervoor was je eigenlijk altijd binnen 2 minuten in de lift maar in het weekend gekkenhuis. Maargelukkig liggen er rondom Winterberg een paar prima alternatieven (Kappe, Altastenberg etc) die veel rustiger zijn en ook een prima dag skiplezier opleveren.

Zijn Kappe en Altastenberg met de pas van Winterberg te bezoeken of?

Met de pas van Winterberg is de Kappe te bezoeken. Alt- en Neuastenberg zijn echter beide andere skigebieden. Vanaf drie dagen kun je echter wel in al deze gebieden terecht.

Dan hou ik het dus mooi bij Winterberg/Kappe! Hoe zit het met Kahler Asten? Die hoort er neem ik aan nog wel bij?

Hoe dan ook, dank voor alle informatie!

De Sahnehang (Kahler Asten) dient ook apart betaalt te worden. Maar daar hebben jullie ook weinig te zoeken. Deze piste is alleen leuk als je beginner bent of als er geen sneeuw ligt in de rest van Sauerland:

Dan hou ik het dus mooi bij Winterberg/Kappe! Hoe zit het met Kahler Asten? Die hoort er neem ik aan nog wel bij?

Hoe dan ook, dank voor alle informatie!

Rene Sebastian op 1 feb. 2012 09:23

Dan ga je toch 1 dag winterberg/kappe en een dag altastenberg of neuastenberg oid doen. 2 keer een dagpas ben je in totaal iets van 47 euro kwijt

@spam: Je kan 2x een halve dagpas kopen. In Winterberg bezorg je jezelf een ochtendpas en in een ander skigebied naar keuze een middagpas. Dat is aanzienlijk goedkoper. Voor de Kappe is een dagpas voor alleen Winterberg voldoende.

@spam: Je kan 2x een halve dagpas kopen. In Winterberg bezorg je jezelf een ochtendpas en in een ander skigebied naar keuze een middagpas. Dat is aanzienlijk goedkoper. Voor de Kappe is een dagpas voor alleen Winterberg voldoende.

Frans op 1 feb. 2012 19:02

Ik ging er vanuit dat ze 2 dagen zouden gaan. Beetje te veel aannames gedaan:-)

Inderdaad, we gaan maar 1 dag. Maar ik denk dat we het eerst eens houden bij een dagpas van Winterberg met uitwijking naar Kappe. Als dat tegenvalt weet ik voldoende voor carnaval ;)

De Kappe is top. Restaurant is alleen on winterbergs duur maar eten isgoed en personeel vriendelijk. Let bij de rode piste op dat je de laatste 70 meter niet met hoge snelheid over de rand jumpt. Dat stukje is namelijk zwart. Heb daar een boarder met mach 2 overheen zien wchieten en dat wasvoor hem geen fijne ervaring.

Hey,

Wij verblijven van 19/2 tot 24/2 in het Postwiesen gebied. 2 volwassenen ( en onze 5-jarige die de beginselen onder de knie heeft (6u privé-les), maar de eerste echte keer op wintersport mee kan.

Welke pistes (gebieden) zijn voor ons aan te raden? We willen hem ook niet elke dag belasten dus denk ik best dagkaarten te nemen?

Of je neemt puntenkaarten. ff uitvogelen wat het voordeligste is. Als de knul maar een paar afdalinkjes maakt kan dat voordeliger zijn.

Van de andere kant zijn meerdaagse kaarten in de gebieden van Sauerland relatief goedkoop en hoef je er verder niet over na te denken. Voor kids van 5 tot 15 geloof ik 60 euro voor 6 dagen. 6 halve dags passen is hetzelfde. Voor die 60 euro is het tegelijk een sauerland arena kaart en kun je ook in andere gebieden skieen (dagje altastenberg bv). Volgens mij is postwiesen/neuastenberg een leuke combi tussen erg beginner vriendelijk en toch ook een paar spannendere afdalingen.

Robby,

Jullie 5-jarige kan gratis skiën in Sauerland (zoals onze dochter dat destijds ook heeft gedaan):
http://www.skiliftkarussell.de/nl/tickets/preise.html…
En zoals SPAM schrijft: Voor de prijs zou ik zeker het zeker niet laten om een Wintersport-Arena Card te nemen. Totaal voor 6 dagen 180 euro en de keuze om wanneer je maar wilt (wel overdag) te skiën in:

  • Skikarussell Altastenberg
  • Skiliftkarussell Winterberg
  • Postwiese Neuastenberg
  • Sportpark Sahnehang
  • Snow-World Züschen
  • Skigebiet Willingen
  • Bödefeld Hunau

En alle gebieden zijn leuk. Maar met name Winterberg en Willingen hebben meerdere pistes die speciaal voor jongere kinderen ingericht zijn:

null

Tnx @SPAM & Paul E

Nou, afgelopen zaterdag eindelijk maar eens naar Winterberg gereden. We waren enigzins vroeg aanwezig, dus in het begin van de ochtend mooi nog wat kunnen boarden zonder te lang te wachten, maar later in de middag was 15 minuten wachten voor een lift geen uitzondering. Snap nu in die zin zeker waarom iedereen zegt niet in het weekend te gaan.

Echter op de pistes vond ik het allemaal wel meevallen. Ja, het was zeker gezellig druk, maar kon me mooi overal tussendoor banen. Totaal maar 2x echt moeten uitwijken voor een brokkenpiloot waarvan 1x nog een kleiner kind (dus vast niet bewust van haar ski gedrag). Heb me ook totaal niet geïrriteerd aan de beginners. Juist meer aan de mensen die zichzelf zo goed vonden en continu zaten te klagen over de beginners.

Al met al een leuke dag gehad, maar ik merkte wel dat ik ontzettend verwend ben door de grote gebieden als ik weer baalde dat ik alweer onder stond. Vanaf de Bremberg kon je in ieder geval even doorhalen. Naar Kappe zijn we helaas niet meer gegaan gezien m’n reisgenoot op was en hij nog moest rijden.

Hoe dan ook m’n video is hier:

@Rene Sebastian
Leuk filmpje man!! Hoe heb je die camera nou vast, op een stok ofzo?

@Tinus Thanks! Camera zit op een monopod!

@Rene Sebastian
Inderdaad een mooi filmpje, ga je nu met carnaval ook naar Winterberg

Ik twijfel nog… Door de week wil ik het nog een kans geven, maar ben bang dat het in de carnavals week de hele week druk zijn zijn met Nederlanders. Kan iemand dat bevestigen afgaande op voorgaande jaren?

Ik durf het niet te zeggen, maar heb gisteren geboekt voor 3 dagen.
Alles zat vol niet normaal.

Weet iemand of het kan dat als je bij de Bremberg "links" naar beneden gaat je bij de lift van Kappe uitkomt?

Dinsdag 21-02-2012 met Carnaval naar Winterberg, lekker 3 dagen genieten als het weer mee zit!!!
Kan iemand mij vertellen op welke piste je het beste iemand kan leren skien??

De vraag van René kan iemand die vraag beantwoorden.

Je komt nooit bij de lift van de Kappe uit. Op zijn best moet je nog 10 minuten lopen. Maar het ishetwel waard.

Bedankt, heb je voor de Kappe een andere liftenkaart nodig??

Nee hoorhoort bij gebied winterberg dus kaart van winterberg is geldig. Je steekt de weg over, loopt 200 meterrecht door en gaat dan rechtsaf. Je ziet een babypiste en in de verte een sleepje. Neem het sleepje en boven ff vaart maken en bijna recht door. Dan kun je kiezen uit iets links direct het restaurant in of iets rechts aanhouden en dan kom je via bospad aan de achterkant van het restaurant waar de zwarte en rodepiste begint. Voor beginners ff oppassen want bij de splitsing van rood en zwart staat ook dat er een blauwe piste is richting de zwarte maar als dat blauwe bospad niet open is is er alleen nog zwart of je moet een stukjeteruglopen voor de rode die voor echte beginners ook een behoorlijke uitdaging is. Eigenlijk is de kappe niet geschikt voor beginners want het zijn vrij serieuze pistes voor winterberg begrippen.

Bedankt voor de informatie

Plaats een reactie