Ski aankoop

Tot nu toe wordt iedereen aan wie ik mijn S/max Blast uitleen heel blij. En als je van strakke piste in de ochtend houdt… (Waarom wil je dan allmountain eigenlijk?) Dan is de blast je vriend. Te vinden voor €530.
De 12 is vast ook goed vergelijkbaar (volgens mij zelfde ski, andere binding. Maar ik ken M zelf niet). Maar die is iets goedkoper.

Offpiste is de s/max waardeloos. Gewoon duikboten. Mocht dat toch belangrijk zijn, dan wat breder gaan…

…S/force (bold) ben ik benieuwd naar meer allmountain dan de s/max (blast).

De S/force wordt door Salomon in de markt gezet als de brede S/max, maar ze zijn veel zwaarder.

Nog zwaarder!

Hm, het valt nog wel mee, eigenlijk.
S/max 10 1m70 (ex binding) 2085gr
S/Force 9 cq 11 (idem) 2175gr cq 2185gr.

Blast en Bold 2235gr resp 2325gr.
Dus maar 90gr verschil.

Zwaarder heb ik ook niet gemerkt, vooral de breedte uiteraard wel. Ik zeg ook niet dat het de beste keus is voor de ts, maar ik zou het zeker proberen, al is het maar om zeker te weten dat je een echte pisteski wil.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik heb me gewoon vergist, Het extra gewicht zit m met name in de langere lengtes tov de kortere S/maxen. Nu ben ik ook benieuwd.

*bericht bewerkt door DrPhil op 01 nov 2019 08:07

Gewicht van ski’s (lang of kort) heb ik als een non issue ervaren tijdens het skiën, er mee sjouwen is een ander verhaal :-)

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

De S/Force was voor mij een heerlijke ski over slechte pistes, maar qua shape zo dicht bij de S/Max dat er buiten de piste weinig lol aan te beleven is.

Waar de Blast nog een hele wendbare en blijmakende ski is, vergt de Bold toch echt nog meer benen en gaat die als een trein naar beneden. Een soort k2 84 ti die nog veel meer grip en stabiliteit heeft, maar ook meer input vereist.

Zeer geschikt voor op pistes van 9-16, maar zeker geen all mountain.

@sneeuwkabouter je hebt gelijk, hij is geen allmountain volgens Salomon zie ik nu. Maar ik zou de TS niet de Bold aanraden eerder de 11. Hangen overigens allemaal bij Duijvestein.

Ik herken je omschrijving overigens helemaal en daarom denk ik dat het voor de TS een optie zou kunnen zijn. de SMAX vraagt wel iets meer techniek in slechte sneeuw.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Klopt, ik moet toegeven dat het ook geen betoog voor de S/Force was maar dat ik meer het verschil en de karaktereigenschappen uit wou leggen ;)

*bericht bewerkt door sneeuwkabouter op 01 nov 2019 10:40

Om even terug te komen op start van dit topic. Heb een mooie nieuwe set fischer f19 182cm van 17/18 op de kop getikt uit Duitsland voor €317.

Helaas wel zonder ‘testrit’, maar zoals de meeste zeggen kun je er geen buil aan vallen.

Prima keuze en veel skiplezier met de Fischer F19! Vond het zelf ook een erg fijne ski om te skien :) Ga je zeker geen spijt van krijgen, helemaal niet voor de prijs die je ervoor betaald hebt.

Om even terug te komen op start van dit topic. Heb een mooie nieuwe set fischer f19 182cm van 17/18 op de kop getikt uit Duitsland voor €317.

Helaas wel zonder ‘testrit’, maar zoals de meeste zeggen kun je er geen buil aan vallen.

Bram15 op 9 nov 2019 17:03

Volgens mij is er nog niemand die echt spijt heeft van zijn F19. Daarnaast is die heel goed weer te verkopen, maar dat is waarschijnlijk niet nodig.

Veel plezier!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie