Financiële situatie en weer La Foret Blanche

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Forêt Blanche

Hoi allen,

Ik ben van plan met wat vrienden (allemaal student) van 13 tm 23 maart naar Risoul te gaan. Nu zat ik gisteren een van de podcasts van Arjen en Martijn te luisteren en daarin bespraken ze de financiële problemen van dit gebied. Zou iemand mij kunnen vertellen of die problemen nog spelen? Gaan we daar last van hebben?

Verder vroeg ik me af of het daar nog fatsoenlijk skiën is zo halverwege maart. Worden pistes snel slecht door het warmere weer?

Dit is trouwens mijn eerste post hier op het forum. Als er hier al ergens een forum over is dan hoor ik het graag!

Ik kan me even niet zo duidelijk voor de geest halen wat die financiële problemen zouden zijn. Volgens mij heeft het skigebied best wat liftvernieuwingen in de planning staan, dus het gebied zelf zal dan niet op omvallen staan lijkt me. Risoul zelf heeft best wel veel aftandse, kleine, maar vooral erg goedkope appartementen. Die worden volgens mij massaal door de grote touroperators afgenomen en dan via hun verhuurd.

Ik ben er alleen in februari geweest, maar gezien het gebied begint op 1500 meter en Risoul zelfs op 1850 en de pistes veelal op het noorden liggen hoef je je echt geen zorgen te maken over de condities. Die zullen dan eerder optimaal zijn.

Maar maak je niet te druk het gebied gaat echt niet zomaar failliet ;-) het gebied gaat helemaal de goede kant op!

Ook zullen de condities dan waarschijnlijk gewoon prima zijn!

Click. Click. Peace

Bedankt voor jullie reacties, goed om te horen! Dan ga ik ze maar eens overhalen om te boeken. Wordt inderdaad zo’n aftands pand ergens, blijven toch studenten met een studentenbudget!

Op Alpinforum staan een paar mooie verslagen met veel foto’s. Ook eentje van 3e week maart, met massa’s sneeuw.

Eind maart 2018
https://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=47&t=59795&…

Januari 2019
https://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=47&t=61018…

The older I get, the better I was

Over de financiele situatie kan ik niets zeggen, maar ik was er twee keer in maart: eenmaal in de 3e week van maart, en een tweede keer helemaal op het einde van maart en zelfs enkele dagen in april. Beide keren was de sneeuw optimaal, geen enkel probleem. Die keer eind maart/begin april waren alleen de laatste meters naar, en rond de front de neige in Risoul een beetje papperig in de namiddag (omdat iedereen via dezelfde doorgang naar de lift terug gleed). Maar in de rest van het gebied: super condities.

Hoe het dit seizoen zal zijn is niet voorspelbaar, maar afgaande op mijn ervaringen zou ik me geen zorgen maken voor midden maart.

Eerste 3 foto's zijn genomen aan de appartementen in Risoul (dus op 1850m), de 4e foto is helemaal bovenaan aan de Pointe de Razis op 2570 meter.

null

null

null

null

Let wel: het is een hele rit naar Risoul. Vooral eenmaal je van de snelweg af bent, is het nog een behoorlijk stuk: anderhalf uur als je via Gap rijdt (wegens een afgesloten col was dat voor ons de enige route een paar jaar geleden). Vanaf Grenoble moet je zeker op 3 en een half uur rekenen.

*bericht bewerkt door Videast op 31 okt 2019 20:33

Plaats een reactie