Gezocht 3x Lawinepieper, schep en sonde.

Goedemorgen! Ik ben op zoek naar 3x de 3 eenheid.

Mag best gebruikt zijn.

Mochten meer mensen interesse hebben kunnen we mogelijk gezamenlijk inkopen.

Gr, Jorn

Waarschijnlijk beter op wepowder.nl vragen

Thanks, slim!

Ik wil niet muggenziften, maar je kunt wel random mensen uitrusten met een 3-eenheid, maar daarmee ben je nog steeds niet veiliger onderweg… Je moet er in ieder geval (meerder keren) mee oefenen, het liefst met een ervaren persoon.

It's all about the turns duuuuuude!

Bedankt voor je reactie Arjen, al begrijp ik hem niet helemaal. Ik ga met 3 vrienden op wintersport en wil graag voor ons alle 3 een setje aanschaffen. Om te oefenen heb ik toch echt een setje nodig.

Ik wil niet muggenziften, maar je kunt wel random mensen uitrusten met een 3-eenheid, maar daarmee ben je nog steeds niet veiliger onderweg… Je moet er in ieder geval (meerder keren) mee oefenen, het liefst met een ervaren persoon.

Arjen5 op 31 okt 2019 14:23

Waaruit blijkt dat hij geen lawinekunde heeft?

Born to Ride

Bedankt voor je reactie Arjen, al begrijp ik hem niet helemaal. Ik ga met 3 vrienden op wintersport en wil graag voor ons alle 3 een setje aanschaffen. Om te oefenen heb ik toch echt een setje nodig.

Jornks op 31 okt 2019 14:26

Als je inderdaad maar gaat oefenen! Dat bedoelde ik dus te zeggen, je kunt je vrienden wel een schep en sonde in de rugtas duwen, en een pieper in de zak en het terrein in jagen, maar dat is hetzelfde als zonder iets gaan. Ergo, als je niet weet hoe je het moet gebruiken (in een stresssituatie) is het nog steeds waardeloos.
In ieder geval succes met oefenen. Misschien as winter inschrijven voor Lawine 1?

It's all about the turns duuuuuude!

Als het om oefenen gaat, zijn de setjes ook wel te huur.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Als het om oefenen gaat, zijn de setjes ook wel te huur.

Sneeuwbaard op 31 okt 2019 15:05

Hoe kun je oefenen met een gehuurde set?

Behalve oefenen, moet je het ook eerst leren. Dat doe je in een cursus van een gediplomeerd berggids/lawine instructeur.
DaarNA moet je oefenen.

Ik zou dus zeggen, voor de cursus kun je hem huren, maar daarna(zeker als je in Nederland woont) is dat niet zo heel praktisch, dus dan is het wel fijn om hem zelf te bezitten.

Als het om oefenen gaat, zijn de setjes ook wel te huur.

Sneeuwbaard op 31 okt 2019 15:05

Hoe kun je oefenen met een gehuurde set?

Slim op 1 nov 2019 20:17

Zonder ook maar iets van de achtergrond van de topic starter te weten, is het vingertje nu wel genoeg gewappert, vind je niet?

Voor al mijn cursussen liep ik er mee door de tuin. Je komt er dan vanzelf achter dat het allemaal wat lastiger is dan op de verpakking staat. Vroeg genoeg om dan na te gaan denken over een cursus, mocht je de ambitie hebben off piste te gaan rijden en niet alleen ‘even wilt spelen’.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

^^^^ Mee eens.
@Jornks wil gewoon 3 setjes lawine spullen aanschaffen.
Genoeg gewapperd.
Helaas heb ik niets voor je, mijn eigen 2 setjes gebruiken we zelf.

*bericht bewerkt door QmaartenQ op 02 nov 2019 13:43

Zonder ook maar iets van de achtergrond van de topic starter te weten, is het vingertje nu wel genoeg gewappert, vind je niet?
post]Sneeuwbaard op 2 nov 2019 13:10[/post]

Sorry, mijn opmerking was niet zozeer bedoeld de achtergrond van @Jornks in twijfel te trekken(heb ik nergens gedaan) maar juist om eens duidelijk neer te zetten hoe zo iets zou gaan, in plaats van allemaal losse opmerkingen, uit context.

Voor al mijn cursussen liep ik er mee door de tuin.

Sneeuwbaard op 2 nov 2019 13:10

Mijn opmerking sloeg er meer op dat jij schreef dat je, als het om oefenen gaat, er een kan huren. Ik kan me niet goed voorstellen hoe dat werkt, en DAT wilde ik juist uitleggen,
dat als je een cursus gaat doen of met een gids op pad gaat, dat je dan makkelijk spullen kunt huren, en vaak zijn ze zelfs gratis te leen.

Maar als je in Nederland wil oefenen daar voor en na, zie ik mezelf niet zou gauw helemaal naar een speciaalzaak reizen die ze verhuurt, twee dagen thuis oefenen en weer terug brengen, en dan volgende maand weer, en zo de hele winter verder.
Maar mischien zijn er speciale ‘seizoens-lease’ programma’s of zo, dus dat was mijn vraag, aan jou, hoe dat oefenen met huur-spul in z’n werk ging.

Omdat mij dat erg onhandig(en duur) lijkt, vindt ik juist dat @Jornks
gelijk heeft om ze te kopen i.p.v. te huren als jer ook mee wil oefenen. Mijn opmerking was dus bedoeld als ondersteuning voor het idee van kopen en als vraag over huren voor oefenen.

Mijn excuses dat dat anders overkwam, het is altijd lastig om dingen niet-live duidelijk over te brengen.

*bericht bewerkt door Slim op 02 nov 2019 16:37

Bedankt Slim, geen probleem. Dit is wel een duidelijk verhaal waar ik wat mee kan! Thanks.

Plaats een reactie