Ski advies vrouw, GiGi niveau 6 (eigen inschatting)

Mijn vriendin is toe aan nieuwe ski's, op zoek naar tips!
Ze is 35, 1,75m en 75kg en skiet van jongs af aan. Skiet beheerst met een rustige stijl parallel op blauwe pistes, op rode pistes meer met geslipte bochten.
Soms speelt angst wel een rol bij slechter zicht of ijsplaten. Ze heeft de neiging om wat te rechtop te staan/'lui' te skiën.

Afgelopen jaar heeft ze na jaren eigen ski's te hebben gehad een setje gehuurd, Salomon WMax10. Door ziekte die week helaas te weinig op geskied, maar daar had ze op zich wel een goed gevoel bij.

Ze kijkt nu naar Dynastar Speedzone 8, Elan Wingman 78 C PS (uit de skitest 2019/2020 van deze site). Zijn dat goede keuzes, of zijn er meer geschikte alternatieven?

edit: oeps, moet naar materiaal en techniek, kan een mod dit verplaatsen?

*bericht bewerkt door reinier op 31 okt 2019 19:34

Ik zie vaak dat wat angstige dames blij worden van K2 skis, die zijn ook echt heel gebruiksvriendelijk en draaien makkelijk. Dit jaar heten ze Anthem geloof ik. De Anthem 74 zou bvb een optie kunnen zijn. Beste is om toch eens bij Duijvestein te gaan testen.

Salomon smax 8 en fischer progressor mogen wat mij betreft ook op t lijstje. Dynastar speedzone 8 ook prima maar is niet meer te testen volgens mij.

@reinier kan je een filmpje posten van de ski kunsten van je vriendin.
Pas dan kunnen we en zinniig advies geven.

Als ze de smax 10 prettig vond die kopen, is wel een pittige damesski overigens , de 10 van vorig seizoen is overigens de smax w8 geworden dit seizoen . Ook misschien kijken naar de Fischer progressor voor dames of de Head superjoy. De Fischer is iets makkelijker dan de Salomon en de superjoy vergelijkbaar qua niveau.

Mijn vriendin, die prima kan skiën maar bij slecht zicht of hele grote drukte dat zelf nog wel eens vergeet, is heel gelukkig met haar K2 luv machine (ik denk ook 74). Zij is een heel stuk lichter, maar met die ski kan ze technisch lekker skiën, ook op meer tempo, maar als ze even echt hulp van de ski nodig heeft, is dat er ook. Ze heeft ook de wmax10 (volgens mij) geskiet, die was wel wat sportiever, maar dat vond ze ook een heerlijke ski.

Maar ik sluit me aan bij het testadvies. Soms heb je ook gewoon een klik ofzo nodig met een ski, zeker bij iets minder gevorderde of technische skiërs.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Bedankt allemaal voor de reacties/tips! Een filmpje heb ik helaas niet, maar met de genoemde opties en inderdaad de tip om bij Duijvestein te gaan testen gaan we nu even verder.

Plaats een reactie