Nieuwe GS ski's landes 1

Hallo allemaal.

komende winter ga ik weer een seizoen in de sneeuw werken, maar ga ik, voor het seizoen los barst, eerst meedoen aan de landes 1 cursus.
Nu wil ik hiervoor een nieuw paar ski's kopen, maar twijfel ik nog een beetje tussen 2 soorten ski's. Ik ben 1,80m lang en weeg 61 kg (niet zo veel 😋). ik heb inmiddels 3 seizoenen in oostenrijk gewerkt en zal mezelf niveau 7-8 geven

Ik twijfel tussen de Head I superspeed 175cm 17.0m radius en de Head I GS RD Pro 176cm 23m radius.

Mijn vorige ski was de Völkl racetiger GS 175 18m (2018), deze heb ik inmiddels verkocht. Ik had bij dit paar echt het gevoel carvend de limieten van deze ski op te kunnen zoeken en bovendien verloor deze ski stijfheid waardoor ik besloten heb nieuwe te kopen. Nu denk ik dat de Superspeed Pro voor mij een goede ski is waar ik goed mee overweg kan, echter een beetje 'bang' dat deze misschien niet uitdagend genoeg is gezien het feit deze toch wel in de buurt komen van de völkl racetigers. Bij het GS RD model vraag ik mij af hoe deze ski zich houdt in de wat kortere bochten, want deze zal ik tijdens mijn landes 1, maar ook tijdens het lesgeven komend seizoen veel moeten doen.

2e is de lengte van de ski. Omdat ik relatief licht ben voor mijn lengte (61kg, 1,80m) ben ik vrij huiverig wat langere ski's aan te schaffen. is dit verstandig of zal ik misschien toch een 181cm model kopen?

Alles tips en reacties zijn welkom,
Alvast bedankt,

Martijn de Vente

Superspeed pro ken ik niet bedoel je ishape? Iig behoort dat naar mijn mening in de categorie slappe hap.

Als Je voor head gaat zijn er voor Landes 1 2 goede opties:

Ispeed pro (eventueel ispeed maar is wel stuk slapper zonder raceplaat) of de gsrd dat is alleen wel een fis ski en pittig te skiën in Gelände.

In korte bochten zijn beide prima te skiën. carven moet je de rd wel veel meer druk geven om te buigen.

Beide skis minimaal op lichaamslengte kopem.

Voor ls2 is gsrd aanrader. Landes 1 kan ook op Ispeed pro dan maak je het jezelf wat makkelijker.

*bericht bewerkt door Skiwi87 op 04 nov 2019 21:19

De Racetiger GS pro van @Tim. zijn al een stuk serieuzer dan je net hebt weggedaan. Kan een leuke optie zijn.

Overigens van alle merken de cheater gs variant met raceplaat is prima voor ls1. Zou niet voor te allround gaan is niet fijn met de gs en ook niet voor ritmewissel examen.

Plaats een reactie