Betaalbare luxe in Galtur (Vaya Resort)

Heb het idee dat in dit artikel men het begrip "op wandelafstand" wel heel ruim neemt.
Als ik alles goed heb bekeken (en ben er ook al enkele malen geweest) ligt dit "resort" pal in het centrum (goede ligging).
Van het centrum Galtur tot aan de liften in Wirl is dit toch wel een 1,5 km (+- een paar 100 meters) volgens mij.
Als men dit wandelafstand noemt, liggen er vanaf nu wel heel veel accomodaties op wandelafstand van skigebieden in Oostenrijk.Trouwens wel een mooie wandeling.
Zelf vind ik dit wel een ietwat misleidende info.🤔
Galtur is volgens mij wel een mooie locatie om te verblijven, zowel in de zomer als winter.

Als je de skis in een depot steekt is dit voor mij zeker wandelafstand :) In St.Gallenkirch wandelen wij altijd een kwartiertje. Heerlijke warm up van de dag :) En s avonds apres ski terwijl de ski`s veilig opgeborgen zitten!

Hoi Joy85,
Klopt helemaal. Een wandeling kan op zich nooit kwaad😃👍 en al zeker niet voor een apresski 🍻🍻.
Maar als je de depot in Wirl hebt, en je wilt een dagje naar de andere gebieden in het dal heb je je skimateriaal niet direkt bij de hand en moet je deze eerst gaan oppikken en daarna terug komen.
Als je dit 's morgens moet doen met een grotere groep ben je al snel een 40 a 50min kwijt door de drukte bij de busopstapplaatsen.
Ook in het geval met “kleinere” kinderen of met slecht weer (regen, natte sneeuw, enz) is deze wandeling al weer een beetje minder leuk en zal ze ook niet op kwartiertje afgehaspeld zijn. Maar dan kan je de bus nemen uiteraard 🚌.
De wandeling op zich is ook niet het probleem, maar wel de omschrijving.
Op wandelafstand wil voor onze groep (volwassenen + kinderen) wil zeggen op max 1km en voor sommige zelfs minder.
Have fun in the snow and the sun 😎⛷

Plaats een reactie