Eigen damesski's met angst

Hier nog een vrouwelijk K2-fan (in huis, not me). Duijvestein heeft ongetwijfeld K2 staan (andere jaren wel). Zij heeft Potion xti van enkele jaren geleden en loves them vanwege smooth en grip. Vertrouwengevend stond ook in de recensies. Namen en stickers veranderen elk jaar bij K2 maar bij Duijvestein weten ze wel welke je zou kunnen proberen. Veel plezier met testen

Een heel herkenbaar topic. Ook mijn vriendin vindt skiën erg leuk, maar het moet vooral niet te snel gaan. Zodra het boven haar macht gaat, blokkeert ze. Ook al verschillende lessen gevolgd, techniek is het probleem niet. Volgens haar (en dat klopt denk ik ook wel) vooral een kwestie van meer meters maken om hier overheen te kunnen komen. Dit jaar gaan we dat dus proberen.
Wel zijn we op zoek naar eigen materiaal. Ze skiet nu op niveau 4, is 1.63 m en weegt ca. 63 kg.
Zelf zat ik te denken aan de Salomon w s/max 6, maar we staan open voor meer suggesties. Vooral belangrijk dat de ski veel vertrouwen geeft.

Zelfde verhaal had ik ook een beetje ook al ben ik geen vrouw. Toen ik na 3 keer windersport zelf schoenen kocht(fischer vacuufit) vanaf de eerste stap al meer vertrouwen en ging ik van het niveau iedereen moest op mij wachten, naar mooi met de groep mee. Goede passende schoenen brachten mij veel meer vertrouwen en ga je ook meer plezier beleven aan het skiën. Ook op ge huurde ski’s wel

Ze heeft vorig jaar eigen schoenen gekocht. Een goede investering, niet alleen in tijd (het jaar ervoor 3x terug geweest bij de verhuurder omdat de schoenen niet fijn zaten), maar ook in skiplezier en -gemak.

Zo’n 20 jaar geleden ervaarde ik skiën net als jij. Ik wilde wel, maar vond het toch wel eng.

Uiteindelijk ben ik begonnen met lessen op de lopende band, en dat heeft mijn ski leven helemaal veranderd.
Ik ben inmiddels bijna 60 en vind skiën helemaal geweldig. Ieder jaar voor de vakantie nog even 3 lessen en ik kan er weer tegen.

Inmiddels ski ik daar op het hoogste niveau en heb best wel een goede techniek waar ik op kan vertrouwen.

Plaats een reactie