Aankoopadvies nieuwe ski's

Hallo iedereen

Ik ben op zoek naar nieuwe ski's. Ik leende voordien telkens een paar van mijn nonkel, maar nu is het toch echt tijd voor mijn eigen paar.
Ik ben 21 jaar en 1,89 groot. Tijdens de winter geef skiles aan kinderen, dus ik ben op zoek naar een ski die wendbaar is. De ski moet dus een niet al te grote radius hebben maar ik ben niet op zoek naar een slalomski.
Naast het lesgeven ben ik een sportieve skiër die grote en kleine bochten afwisselt, maar ik hou best wel van wat snelheid. Ik ski 80% van mijn tijd op de piste. Mijn vorige ski's waren Salomon X drive. Ik testte vorig jaar 2 paar ski's: Salomon XDR 80 TI en Head Worldcup Rebels i Speed, 2 totaal verschillende ski's. Ik vond de Salomon heerlijk wanneer de sneeuw wat zachter werd, ze waren ook erg wendbaar. De Head Worldcup was fantastisch stabiel bij hogere snelheid maar niet wendbaar genoeg om les mee te geven. Ik ben dus op zoek naar een mix ;)

Na uren het internet doorzocht te hebben, zie ik door het bos de bomen niet meer. Kun jullie mij suggesties of tips geven?

Alvast heel erg bedankt!

Head supershape i.magnum
Dynastar speedzone 12ti

ik kan me wel vinden in de Supershape Magnum. Lekker een korte radius waardoor hij wendbaar is. Verder een strakke lat.

Plaats een reactie