Groepstrip januari/februari 2020

Hallo allen,

Als 'long time lurker, first time poster' de stoute schoenen eens aangetrokken om een berichtje te posten op dit forum. Dit in verband met de wintersportplannen voor komende winter. Zou komend voorjaar voor het derde jaar op rij met enkele vrienden op skitrip gaan, maar door omstandigheden gaat dit helaas niet door. Nu ik net een paar jaartjes van de wintersport geproefd heb, en dit mij erg goed bevalt, daarom aan het kijken voor alternatieven. De opties zijn alleen op pad gaan, een groepsreis boeken of meegaan met een reis voor alleenstaanden. Nu wat die laatste twee opties betreft, bedacht ik dat het misschien ook leuk is om via dit forum met wat gelijkgestemden een trip te ondernemen. Ik heb hier eerder wat initiatieven voorbij zien komen, en daarom via dit topic eens informeren of er geïnteresseerden zijn die het leuk lijken in januari/februari een gemeenschappelijk tripje te doen richting de bergen.

Om e.e.a wat concreter te maken bij deze wat info over mezelf en hoe ik het ongeveer voor me zie.

Zelf ben ik 30 jaar [man] en ski nu 3 jaar [4 dagen Winterberg, 8 Val Thorens, 6 Saalbach, paar keer indoor]. Ik ben vrij sportief in het dagelijks leven [fietsen, hardlopen, zwemmen, schaatsen] en sta graag het liefst vanaf 's ochtends vroeg op de piste en dan met het laatste liftje naar boven. Met nadruk op piste, want gezien m'n beperkte ervaring ben ik er nog niet echt noemenswaardig buiten geweest en dat is ook niet direct iets waar ik op korte termijn aan toe ben. Op een enkel strookje zo langs de piste na wellicht. Voor iemand met 3 jaar ervaring gaat het me, als ik het zelf mag zeggen, al met al wel redelijk vlot af. Lange bochten met wat meer snelheid, wat sportieve korte bochten, of lekker cruisen: ik heb overal wel plezier in. Zwart is zo nu en dan nog wel een uitdaging. In gezelschap ben ik vrij rustig van aard, niet bepaald een druktemaker, maar kan over het algemeen met iedereen wel opschieten. Om de aprés-ski geef ik niet zoveel. Ik kook net zo liefst op 't gemakje na het skiën wat lekkers, wat natafelen, kijk een filmpje of speel een bordspelletje.

Wat betreft de trip zou ik het liefst in januari of februari gaan. Nu ben ik zelf vrij flexibel, dus omwille van de prijzen en de drukte het liefst buiten de schoolvakanties. Mijn voorkeur heeft daarbij een verblijf in een appartement/huisje/chalet. Als gezegd, vind ik het geen probleem om 's avonds zelf wat te koken en uiteraard een keer buiten de deur eten is ook geen probleem. Qua vervoer ben ik aangewezen op de bus, trein of vliegtuig, aangezien ik zelf niet echt over een 'wintersportwaardige auto' beschik [lees: klein autootje, geen winterbanden etc]. Als er mensen zijn die wel over eigen vervoer beschikken rijd ik uiteraard graag mee. M'n voorkeur gaat verder uit naar een sneeuwzeker gebied met aardig wat pistekilometers. Frankrijk/Oostenrijk is me eerlijk gezegd om het even, alhoewel als het puur om de skibeleving gaat misschien Frankrijk een lichte voorkeur heeft.

Qua budget zat ik te denken aan circa € 500 - € 700 per persoon voor de reis, accommodatie en skipas. Tot slot lijkt me een leuke groep mannen/vrouwen zo tussen de 25 - 50 me een mooie samenstelling.

Mocht je naar aanleiding van het bovenstaande interesse hebben, stuur dan gerust even een PM! Ik stel voor dat als we minimaal twee concrete geïnteresseerden hebben, we de plannen in overeenstemming wat verder uitwerken.

Ps. van tevoren een keertje kennismaken bij een bezoekje aan een indoor skihal ergens in het zuiden van het land, zelf regio Tilburg, lijkt me ook een leuk plan! Oja, mochten er mensen zijn die nog wat aan de techniek willen schaven sta ik ook open voor wat gezamenlijke [privé]lessen.

Vragen en opmerkingen zijn van harte welkom.

*bericht bewerkt door C.Zaballa op 07 nov 2019 23:15

Kwam toevallig vandaag groepstickets tegen voor de trein: https://goedkoop-treinkaartje.nl/ns-korting-actie/groepskort…

Kan handig zijn! Heb zelf voor april alweer een accommodatie geregeld, dus zit er voor mij niet in. Leuk idee wel!

Hallo C.Zaballa,

Klinkt goed, ik ben geïnteresseerd. Ik ben nu niet in de gelegenheid, maar ik ga je morgen een PM sturen.

Fijne avond.

@Pahlawan, leuk dat je interesse hebt. Heb je een berichtje teruggestuurd.

@ Andere geïnteresseerden: de eerste gedachten zijn een busreis halverwege januari richting Frankrijk. Voel je echter vrij te reageren als je andere goede ideeën hebt.

Dit oproepje nog eens onder de aandacht brengen, zoeken nog minimaal 1 persoon om een groepje te vormen.

Ik doe mee.

Of toch als jullie een 'beginner' in de groep willen. Ik beschouw mezelf liefst als tussen beginner en intermediate. Ik heb 7 jaar ervaring maar het was wel 20 jaar geleden. Toen heb ik ook af en toe zwarte pisten gedaan. Vorig jaar heb ik opnieuw geprobeerd. Het was zeker niet slecht, maar het moet beter.

*bericht bewerkt door Beachgirl op 16 nov 2019 19:14

Opzich leuk idee. Zelf geen fan van een busreis. Daar t nadeel ook vaak is dat de mogelijkheden beperkt zijn. Ik heb zelf een niet te grote auto, maar zouden met 4 personen en een grote dakkoffer kunnen reizen.

Plaats een reactie