iemand ervaring met binding Salomon L10 ?

Niet zelf meegeskied, maar ken de binding wel. Hoeveel weeg je, wat is je skiniveau en op welke skis zou je ze willen? Dat zijn belangrijke vragen om te weten of deze binding passend kan zijn. Het is een instapmodel binding.

Click. Click. Peace

Mijn zoon meet 182 cm en is 86 kg, komt alles naar beneden, geen zwarte (voorlopig niet)

Met 86 kg vind ik deze binding al aan de lichte kant (uitgaande van een gemiddelde skiër met normale schoenmaat). Ik zou een binding met een din range tot zeker 12 (of 14) zoeken.
Wat nog wel van belang is is de zoollengte van de skischoen en het soort ski (breedte), maar ook de skistijl (rustig of juist hard en agressief, springen/funpark of niet, etc.).

Had ook al zo’n gevoel, bedankt voor de info, ik laat deze aan mij voorbijgaan

Als hij nog geen zwarte pistes skiet, zal zijn DIN niet veel verder dan 7 staan (met dat gewicht en een maatje 44). Kan voorlopig nog prima wat DIN betreft, maar deze binding is wel merkbaar minder hufter proof dan bijvoorbeeld de sth2 wtr ;)

wat bedoel je met ‘hufter proof’

Waarom specifiek op zoek naar een losse binding eigenlijk?

@
kjiratsiekoedel Is een aanbieding,Salomon XDR 80 TI + binding N L10

Met 86 kg vind ik deze binding al aan de lichte kant (uitgaande van een gemiddelde skiër met normale schoenmaat). Ik zou een binding met een din range tot zeker 12 (of 14) zoeken.

Hessel op 8 nov 2019 10:13

Waarom zou DIN 10 te laag zijn? Ik weeg 100kg met mijn binding op DIN 7 (Buiten de piste zet ik hem op 8).

When life gets too complicated.... SKI

@Alex

  • Edit, din cijfers niet goed weergegeven-

Het kan wel, maar ik zou een range tot 12 pakken. Heb je net wat meer ruimte voor ontwikkeling niveau en in het midden blijven van je din range.

*bericht bewerkt door Hessel op 08 nov 2019 12:04

@Hessel mee eens.
@kustbewoners voor 3 tientjes meer zou ik deze nemen: https://www.outdoorxl.nl/look-nx-12-dual.html of deze https://www.outdoorxl.nl/tyrolia-attack2-11-gw.html…

*bericht bewerkt door Alex op 08 nov 2019 12:53

When life gets too complicated.... SKI

@Alex : N L10 staat reeds gemonteerd, :-(

Had ook al zo’n gevoel, bedankt voor de info, ik laat deze aan mij voorbijgaan

kustbewoners op 8 nov 2019 10:19

@Alex : N L10 staat reeds gemonteerd, :-(

kustbewoners op 8 nov 2019 13:19

Ik dacht dat de binding een keuze was, los van de aanbieding. Is de vraag of iemand er ervaring mee heeft nog relevant als de binding toch al op de ski zit??

When life gets too complicated.... SKI

@Alex

  • Edit, din cijfers niet goed weergegeven-

Het kan wel, maar ik zou een range tot 12 pakken. Heb je net wat meer ruimte voor ontwikkeling niveau en in het midden blijven van je din range.

Hessel op 8 nov 2019 11:51

Snap ik.

Maar je moet echt heeeeeel goed willen skiën, als DIN 9 (een DIN marge) niet goed genoeg meer is ;)

@Alex[/mention] : vandaar ook de aanbieding, omdat er geen keuze van binding meer is. natuurlijk is de vraag relevant, als iemand slechte ervaringen heeft, laat ik de aanbieding aan mij voorbijgaan

*bericht bewerkt door kustbewoners op 08 nov 2019 14:33

@Alex : N L10 staat reeds gemonteerd, :-(

kustbewoners op 8 nov 2019 13:19

Ik dacht dat de binding een keuze was, los van de aanbieding. Is de vraag of iemand er ervaring mee heeft nog relevant als de binding toch al op de ski zit??[post]Alex op 8 nov 2019 13:45[/post][/quote]

@Alex: vandaar ook de aanbieding, omdat er geen keuze van binding meer is. natuurlijk is de vraag relevant, als iemand slechte ervaringen heeft, laat ik de aanbieding aan mij voorbijgaan

@Alex: vandaar ook de aanbieding, omdat er geen keuze van binding meer is. natuurlijk is de vraag relevant, als iemand slechte ervaringen heeft, laat ik de aanbieding aan mij voorbijgaan

kustbewoners op 8 nov 2019 14:34

Ik zou dan eerder een vraag stellen over de ski dan over de binding :-P

When life gets too complicated.... SKI

Een ski die je wil in een pakket met een binding waar je twijfels over hebt… Ik snap de vraag wel.
Bij die XDR zou ik een Warden binding kiezen. Niet heel licht, wel heel fijn. En vaak in die combi te krijgen.

Een ski die je wil in een pakket met een binding waar je twijfels over hebt… Ik snap de vraag wel.

GiGi op 8 nov 2019 14:53

Wij hebben hem aan het twijfelen gebracht. Zijn vraag was of iemand er ervaring mee had. :-P

When life gets too complicated.... SKI

idd

Beter twijfel dan een miskoop of een kapotte knie. In ieder geval een nuttige vraag. En als de topicstarter er vol vertrouwen in had gehad, in die binding, dan had ie waarschijnlijk geen topic geopend over het ding. Toch?

klopt, zoals ik al zei, ik laat deze aanbieding aan mij voorbijgaan.
Bedankt allen voor het meedenken

Ik zou t wat praktischer aanpakken: ik ga er vanuit dat een binding gewoon doet wat hij moet doen en deze vraag überhaupt niet stellen :). Zolang je binnen de din 10 range zit zal t wel best zijn.

In een binding zou ikzelf niet binnen 2 punten van het uiteinde van de range willen zitten. Er is al meermaals aangetoond dat aan het uiteinde van de range de afstelling onbetrouwbaarder wordt. Ik ga nog even op zoek naar bronnen.

Waarom specifiek op zoek naar een losse binding eigenlijk?

kjiratsiekoedel op 8 nov 2019 10:59

@kjiratsiekoedel :Nog vergeten vragen, wat is een losse binding en heeft dit bepaalde nadelen tov gewone binding

*bericht bewerkt door kustbewoners op 09 nov 2019 11:20

‘Los’ als in: nog niet gemonteerd.

Maar t gaat dus om al een gemonteerde binding

Stom van mij , beschaamd…

Stomme vragen bestaan niet. 😉
En je kan het maar beter vragen voor alle zekerheid.
Wat wel bestaat zijn stomme reacties en dat valt tot dusver mee. 😜

Bla, bla, bla.

Plaats een reactie