BEWintersport is ook beschikbaar op wintersport.be
sluiten
Advies vraag

Advies vraag

• Sione 8-11-19 11:02
    Sione 8 november 2019 · 11:02
    Mijn zoon en ik willen dit seizoen allebei nieuwe skies kopen.
    Graag zou ik bij jullie wat advies krijgen omdat als ik hier op het forum rondkijk ik meer info vindt dan in de winkels.
    De bedoeling is wel om de skies voor aankoop te gaan testen maar zouden graag een selectie op voorhand krijgen voor een idee.

Zoon:
    18 jaar, 183 en 75 kilo. Afgelopen jaren : Blizzard rti in 160
    niveau 5. Maar wil en durft alles. Wil vooral snelheid en plezier. Zit al jaren op les, maar doet met de techniek niets. Tenminste dat vinden wij en de skileraar. Skiet vooral op gevoel zegt ie en zijn doel is gewoon zo hard als kan naar beneden zonder te vallen 😉 Alleen rood en blauw piste.
    Wij dachten aan:
    elan amphibio 14 ti in 166
    salomon s max 8
    Atomic redster x5
    Fischer Progressor
    Dynastar Speedzone

Voor hem zoeken we dus eigenlijk een beetje een technisch makkelijke allround ski.

Mij:
    194 en 85 kilo. niveau 5.
    Rood/blauwe pistes.
    Bij mij is het altijd lastig ivm met mijn lengte in combinatie met mijn gewicht om een fijne ski te vinden.
    Ik heb snel last van mijn knie ivm meniscus.
    Dus nu opperde iemand dat ik beter een kortere ski kan nemen?

Ik keek zelf naar
    Salomon s max 8
    Fischer F18 of F19
    Atomic redster x5

Maar niet alle ski's zijn er in de lengte boven de 180 . Ik ben echt op zoek naar een allround piste ski, waar ik snelheid mee kan maken als ik dat wil, maar ook rustig mee kan skieen. De niet teveel kracht vraagt in de bochten voor m'm knie

Kunnen jullie hier een advies/opmerking geven?

• Sebastiaan 9-11-19 17:45
    Sebastiaan 9 november 2019 · 17:45
    Hier is een advies: lokale skiverhuur mailen en vragen of ze een of meerdere van bovenstaande ski' s in de verhuur hebben. Zelf testen dan weer je exact wat de beste koop zou zijn.

Al het andere goedbedoelde advies is minder. Zelf voelen is altijd beter. Specs op papier, of ervaringen van anderen bieden nul garantie voor het vinden van de ski die bij jou past.
    *bericht bewerkt door Sebastiaan op 9 nov 2019 17:47 (2% bewerkt)
    The mountains are calling and I must go ~ John Muir
  • Roy83 9-11-19 19:53
    Roy83 9 november 2019 · 19:53
    Ik ben zelf pas echt gaan herkennen wat een in reviews stond toen ik wat beter kon skiën, daarvoor was het echt een gevoelskwestie. Dus ik zou ook zeggen, plan een dagje Snowworld en ga testen.
    Wannabe Dolomietenkenner...

Plaats een reactie

Om te posten op dit forum heb je een account nodig. Login of maak een account aan.