snelle wintersportmaaltijden

In Frankrijk verkopen ze bij nagenoeg iedere slagerij en in veel supermarktjes Tartiflette. Even opwarmen in de oven en smullen maar. Vaak is het nog zeer goed betaalbaar ook en eet je voor een paar euro een prima maaltijd. Eventueel nog een frisse salade erbij voor de vitamines ;)

Matthias123 op 11 nov 2019 15:26

Oja die vergat ik bijna Jammie 😍…

Witlof met kaas en ham uit de oven, of een pan met deksel.

Rattatoulie maken in de pan en oven.
Restjes op een broodje.

To ski or not to ski, that 's not a question

Good noodles van Unox.

2 eieren erbij, pepertje, bosui en kip stukjes er doorheen, vitaminepil erin en klaar :)

Het kan altijd korter, mand.

@Shane inderdaad 2x per dag warm eten. Lekker man. Boeuf Bourguignon is ook een makkelijk gerecht voor de wintersport.zeker als er in het appartement een snelkookpan aanwezig is. Mijn voorkeur is toch in de ochtend maken, op heel laag vuur de hele dag laten pruttelen.

*bericht bewerkt door Jamie010 op 11 nov 2019 21:14

Als het wat meer Frans culinair mag zijn … de klassieke Chien Chaud: baguette, knakworsten, ui, zuurkool, mayo, ketchup, mosterd.

Owja over klassiek Frans gesproken. Blikken met confit de canard, even opwarmen in de oven en aardappeltjes bakken in het eendenvet. Snel, makkelijk en lekker.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 11 nov 2019 22:03

Born to Ride

Hier gaan meestal wel wat zakjes boemboe voor de nasi mee (samen met een paar zakken kroepoek, een pot satesaus (want die maak ik dan niet zelf daar), gefrituurde uitjes en een pot zuur en sambal). Groente en rijst zijn overal wel te verkrijgen en dan een grote pan nasi maken.
Verder gaan er een paar pakken wraps en Mexicaanse kruidenmix in de dakkoffer (zijn vaak lokaal lastiger te verkrijgen of veel duurder). Lokaal dan wat groenten (mais, paprika, avocado, bonen), kip/gehakt en een salade halen plus evt wat Nachos en kaas. Prima snelle hap na een dagje buiten.
Ook lekker (en op het schillen na niet veel werk) een lekkere pan hutspot. Wel heb je nog er een lege fles wijn voor nodig, want ben nog nooit een stamper tegen gekomen in de keukenla. Maar ja of dat heel erg is 😉

*bericht bewerkt door Togi op 11 nov 2019 22:52

Eierpannenkoekjes met rijst. Aantal eieren n loskloppen, blokjes koolvis (diepvries) klein snijden, fijne soepgroente toevoegen. En dat bakken, kleine Eierpannenkoekjes anders kun je ze niet omdraaien. Als saus wat tomatenketchup met een beetje water opwarmen, wordt pittig van smaakt En de rijst nog even koken
Eet smakelijk

@Shane inderdaad 2x per dag warm eten. Lekker man. Boeuf Bourguignon is ook een makkelijk gerecht voor de wintersport.zeker als er in het appartement een snelkookpan aanwezig is. Mijn voorkeur is toch in de ochtend maken, op heel laag vuur de hele dag laten pruttelen.

Jamie010 op 11 nov 2019 21:14

Slowcooker meenemen. Zet je het 's morgens aan en heb je 8 uur later heerlijk eten. Zo kun je diverse stoofpotten maken. Doe ik vaak thuis, te lekker! Voldoet dus niet aan de topic titel maar is wel snel voor te bereiden… ;)

Op wintersport koken we overigens nagenoeg nooit. Middag warm eten op de piste en 's avonds kaasplankje met stokbroodje of zo…

*bericht bewerkt door Harm op 27 jan 2020 20:55

@Shane inderdaad 2x per dag warm eten. Lekker man. Boeuf Bourguignon is ook een makkelijk gerecht voor de wintersport.zeker als er in het appartement een snelkookpan aanwezig is. Mijn voorkeur is toch in de ochtend maken, op heel laag vuur de hele dag laten pruttelen.

Jamie010 op 11 nov 2019 21:14

Slowcooker meenemen. Zet je het 's morgens aan en heb je 8 uur later heerlijk eten. Zo kun je diverse stoofpotten maken. Doe ik vaak thuis, te lekker! Voldoet dus niet aan de topic titel maar is wel snel voor te bereiden… ;)

Op wintersport koken we overigens nagenoeg nooit. Middag warm eten op de piste en 's avonds kaasplankje met stokbroodje of zo…

Harm op 27 jan 2020 20:54

erwtensoep gaat ook super met de sc ;)

Edwin van Riel

(Maar op vakantie is koken een no go)

bartvwg op 9 nov 2019 11:30

Ik vind het helemaal niet erg als mijn vriendin kookt op vakantie hoor…

Plaats een reactie