Skitesten

Welke waarde zou je mogen toekennen aan skitesten bijv. de ANWB skitest?

Rossignol Hero Elite All Turn - Skitest 2017
Best beoordeeld: Very Important Product
De Rossignol Hero Elite All Turn is als beste getest in de categorie Allround Unlimited: De Allround ski’s spreken een heel breed publiek aan. De ski’s hebben zeer uitgebalanceerde eigenschappen, vragen weinig kracht, straffen onvolkomenheden in de techniek niet af en geven de skiër zelfvertrouwen. In de categorie Allround Unlimited letten we niet op de prijs.

Deze ski is super gemakkelijk te skiën. Krijgt topnoteringen bij alle bochten. Een multi radius ski met een SL Schaufel en een RS taillering. Breed inzetbare en levendige ski. Een sportieve allrounder met een zeer hoog potentieel! Een allemans ski voor alle gewichtsklassen. Een ski zonder tekortkomingen. Aanrader.

Technische specificaties van de ski's
Lengte: 170 cm
Prijs: € 599,95
Radius: 14 m
Shape: 126 - 74 - 110 mm

Beoordeling Rossignol Hero Elite All Turn
Sportiviteit

Veelzijdigheid
Comfort
All Terrain

Toevallig vind ik dat de slechtste ski die ik ooit heb geskied. De skitest van de ANWB neem ik niet serieus. De ski testen van Worldskitest en DSV wél. Dat vind ik echt betrouwbare testen.

https://www.gearscore.nl vind ik ook geen slechte site. Baseren hun wat op de cijfers van hun Italiaanse collega’s me dunkt.

https://www.gearscore.nl vind ik ook geen slechte site. Baseren hun wat op de cijfers van hun Italiaanse collega’s me dunkt.

jessedeconinck op 12 nov 2019 18:03

later die nu toevallig de opvolger van de All turn getest hebben.

https://www.gearscore.nl/rossignol/hero-multiturn-ti/2019/te…

Inderdaad, net zo’n rampenski als de all turn (althans volgens iemand hierboven)

Gezien wie de ski’s testen?
Denk dat dit geen pannenkoeken zijn en recht van spreken hebben.
Iedereen mag zijn eigen mening hebben , maar als deze testers zeggen dat ie goed is , dan heb ik daar wel vertrouwen in.
Geen verwijt naar de testers hier , maar als je het carven zelf nog niet onder de knie hebt, hoe kan je dan een oordeel vellen?

Wie zegt dat ik het carven niet onder de heb ( al zal dat best wel eens kunnen). En mijn opmerking was absoluut geen kritiek op de testers van die website…

Ik had zeker geen kritiek op jou Frank! Integendeel 😉

@4frank2 is boos op me, omdat hij de All Turn had en ik die ski steeds de grond in boor. Wat de opvolger daarmee te maken heeft, ontgaat me. Dat is een heel andere ski, met Titanal erin.

Bij de ANWB zijn álle ski’s geweldig, zonder uitzondering.

*bericht bewerkt door DrPhil op 12 nov 2019 19:12

Ik vraag me af wie die reviews schrijft voor de ANWB. Kunnen we misschien de gigi-skischaal eens aanpassen 😉

@4frank2 is boos op me, omdat hij de All Turn had en ik die ski steeds de grond in boor. Wat de opvolger daarmee te maken heeft, ontgaat me. Dat is een heel andere ski, met Titanal erin.

Bij de ANWB zijn álle ski’s geweldig, zonder uitzondering.

DrPhil op 12 nov 2019 19:10

dit klopt, de hero elite lijn is vorig jaar helemaal veranderd en die beide ski’s zijn niet te vergelijken. Ik heb een paar terug wel op de Hero elite HP geskied, dat vond ik best een leuke ski, ik meen dat dat het model boven de all turn was. Ik vind de nieuwe hero elite lijn in elk geval een succes. Pittig maar wat lichter en speelser dan andere racelijnen.

de ANWB is niet denderend nee, van een kritische blik is weinig sprake.

En ach, het komt wel vaker voor dat de één een ski helemaal niks vindt en de ander m helemaal geweldig vindt. Gelukkig maar, zou ik bijna zeggen.

De oude AT was er alleen in carbon uitvoering. De MT van de test hierboven betreft de Ti variant. De Hero AT vond ik wel heel wendbaar, maar veel te licht. De MT ken ik niet, maar die zou iets zwaarder/stijver moeten zijn.
@Intruder - gezien je vorige post, zou ik zeker niet voor deze gaan. Je hebt mijn inziens een vrij stevige ski nodig om voldoende feedback en grip te krijgen.

Test ANWB wel zelf? Ik meen dat ze de testen van het duitse SkiMAGAZINE gebruiken…

Liever technisch mooi van blauw dan krampachtig van rood :-D

De ANWB gebruikt bij mijn weten idd een Duitse test.

ANWB
Een goede veelzijdige allrounder. De Blizzard voelt zich op een wat zachtere ondergrond beter dan op een ijzige. Een ideale ski voor rustige skiërs die af en toe flink gas willen geven. Een plezierige ski die foutjes niet afstraft met een prettig prijskaartje.

SKIMAGAZINE

Insgesamt ist er ein guter Allrounder mit leichtem Handling und großer Vielseitigkeit. Ein idealer Ski für Genießer, die auch ab und zu mal das Gaspedal durchtreten möchten. Wer ihn sportlich nutzen möchte, sollte ruhig zur größeren Länge greifen. Passend dazu der Kommentar eines Testers: „Ein Ski, der Spaß macht, Fehler verzeiht und problemlos den ganzen Tag variabel gefahren werden kann

Liever technisch mooi van blauw dan krampachtig van rood :-D

Dit gebeurt natuurlijk met heel veel testen van allerlei onderwerpen. Weten we dat ook weer :-)

Liever technisch mooi van blauw dan krampachtig van rood :-D

Vind deze website ook wel aardig, wel even translate aanzetten.
https://outdoortest.it

Liever technisch mooi van blauw dan krampachtig van rood :-D

ANWB
Een goede veelzijdige allrounder. De Blizzard voelt zich op een wat zachtere ondergrond beter dan op een ijzige. Een ideale ski voor rustige skiërs die af en toe flink gas willen geven. Een plezierige ski die foutjes niet afstraft met een prettig prijskaartje.

SKIMAGAZINE

Insgesamt ist er ein guter Allrounder mit leichtem Handling und großer Vielseitigkeit. Ein idealer Ski für Genießer, die auch ab und zu mal das Gaspedal durchtreten möchten. Wer ihn sportlich nutzen möchte, sollte ruhig zur größeren Länge greifen. Passend dazu der Kommentar eines Testers: „Ein Ski, der Spaß macht, Fehler verzeiht und problemlos den ganzen Tag variabel gefahren werden kann

MarlenaMop op 12 nov 2019 22:13

Haha betrapt!! 😁

null

🙌🏻

@4frank2 is boos op me, omdat hij de All Turn had en ik die ski steeds de grond in boor. Wat de opvolger daarmee te maken heeft, ontgaat me. Dat is een heel andere ski, met Titanal erin.

Bij de ANWB zijn álle ski’s geweldig, zonder uitzondering.

DrPhil op 12 nov 2019 19:10

dit klopt, de hero elite lijn is vorig jaar helemaal veranderd en die beide ski’s zijn niet te vergelijken. Ik heb een paar terug wel op de Hero elite HP geskied, dat vond ik best een leuke ski, ik meen dat dat het model boven de all turn was. Ik vind de nieuwe hero elite lijn in elk geval een succes. Pittig maar wat lichter en speelser dan andere racelijnen.

de ANWB is niet denderend nee, van een kritische blik is weinig sprake.

En ach, het komt wel vaker voor dat de één een ski helemaal niks vindt en de ander m helemaal geweldig vindt. Gelukkig maar, zou ik bijna zeggen.

elisabeth101 op 12 nov 2019 19:48

Uiteraard heeft iedereen recht op zijn eigen mening. Soms is het echter de vraag of het een echt mening is, of dat er wat anders achter zit.

Dr.P heeft ooit gevraagd of ik mijn allturn wou verkopen nadat ik ze op 'nieuwe gear" had gezet (wat, heeft ie dat nooit gezegd?). Nadat ik dat weigerde heb ik ongeveer 10 keer bij hem gelezen dat het zo ongeveer de slechtste ski is die ooit gemaakt is. Ik heb mijn best gedaan, maar ik heb geen enkele review/test/mening gelezen die daar ook maar in de buurt kwam. Integendeel, ze waren over her algemeen behoorlijk positief.
Hij doet ook zijn best om zijn mening er elke keer bij te slepen. Als Gigi begint over nieuwe ski’s voor het nieuwe jaar,3 maal raden wie er weer vraagt of de all-turn nog gemaakt wordt want dat is ‘de slechtste ski die ik ooit gezien heb’.

Blijkbaar ben ik een ongelooflijk skier dat ik met deze waardeloze ski’s en 1 week les in 2006 toch zonder echte problemen de zwarte pistes van de palingkopf in Ischgl af kom. (en dat gelooft toch echt niemand die mij heeft zien skien)

En de multi-turn, die ik inderdaad noemde, maar die hier eigenlijk niet mee vergelijkbaar is, wat schreef hij daarover:

  1. Rossignol Hero Elite Multi Turn 1m67. Cijfer 4
    Ik had er al geen hoge verwachtingen van, gezien de slechte ervaring met zijn voorganger, en dat kwam uit. Log, weinig grip. Meteen teruggebracht. Ik weet niet of het de Ti was of de carbon, ik dacht de Ti.

En ja hoor, de All-turn wordt er weer bij gesleept, en uiteraard is de opvolger ook beroerd. Hmm, is die net niet getest hier bij de ‘piste racers’, wat was de conclusie daar??

Ik beschouw zijn mening over de all-turn als uit de duim gezogen onzin van iemand
die er niet tegen kan als die zijn zin niet krijg.
Kinderachtig? Inderdaad, maar kijk eens naar zijn soms eindeloze discussies met mensen vroeger als ze het niet met het eens waren (waarvoor die ook door de beheerders van deze site een aantal keer is aangesproken).

Oh ja, de ski zelf. Een erg makkelijke ski, en misschien helemaal geen slechte keuze voor mensen die 1 keer per jaar skien en vooral een probleemloze makkelijke ski daarvoor willen hebben (misschien is de gemiddelde ANWB lezer het wel). Maar er zijn veel ervarener en geloofwaardiger mensen op deze site die daar een beter en veel eerlijker antwoord kunnen geven.

Dit is alles wat ik erover wil zeggen, ik ga terug naar mijn standaard reactie als hij iets post, inwendig lachen, zeker niet boos worden. Heeft geen enkele zin bij mensen die ik toch niet serieus neem.

Ja hoor. Omdat jij m niet wilde verkopen (wat een geluk btw), ga ik de ski vootdurend afkraken. Tuurlijk. (Hoe krijg je het bedacht).

De testen zijn leuk om een eerste indruk te krijgen, maar ik zou toch zelf skies gaan testen, dan weet je zelf of ze jou ook bevallen. Want dat de schoen bij jou perfect zit hoeft niet te betekenen dat ik er ook lekker mee rond kan lopen! ;)

Wat zijn nou objectieve en betrouwbare ski reviews waar geen commercieel belang bij komt kijken? Ik ken er maar drie. Zijn er nog andere?

  • gigiski
  • proskilab
  • worldskitest

Skiessentials.com

tsja wat is betrouwbaar…ook bij worldskitest zie je gekke dingen zoals een behoorlijk scoreverschil tussen opvolgende jaren voor exact dezelfde ski. Proskilab is daar consequenter in. Verder vind ik het lastig. DSV en Neveitalia hun bevindingen komen heel vaak exact overeen met mijn eigen ervaringen, dus dat vind ik dan wel handig.

Skiessentials.com

Sjaak27 op 14 nov 2019 20:31

Dit is ook gewoon een winkel …

Ik vind DSV en Worldskitest allebei betrouwbaar.
Als je bv kijkt naar de Völkl Flair SC Carbon. Die is dit jaar vernieuwd. Vorig jaar kwam hij bij beide testen zowat als winnaar uit de test. Dit jaar is hij bij beide testen duidelijk minder. Beide testen zijn daar eensgezind in.
Dat bij Worldskitest soms een ski in een volgend jaar opeens duidelijk slechter uit de test komt, klopt. Maar daar maken ze dan vaak zelf wel een opmerking over. En met bv een ski als de genoemde Flair SC moet je ook weten dat hij is vernieuwd. (Hij heeft dit jaar nog steeds precies hetzelfde). Last but not least kan hij dat jaar anders zijn geslepen.

Skiessentials.com

Sjaak27 op 14 nov 2019 20:31

Dit is ook gewoon een winkel …

GiGi op 14 nov 2019 21:54

Klopt, wat ik wel in hun voordeel vind spreken, is, dat ze geen testwinnaar o.i.d. hebben.

Plaats een reactie