Van salomon x pro 80 W naar iets meer flex?

Heb in 2015 bovenstaande schoenen gekocht nadat mijn tenen er af vroren in t paar dat ik toen had. Binnenschoen opgewarmd en daarmee aangepast aan m’n voet, warmtezooltjes er in en nooit meer koude tenen. Ze zitten als gegoten, maar vraag me af of ik toe ben aan een iets stijvere schoen?

Vorig jaar op Rossignol Hero ST gaan skiën. Die ski zou ik voor mezelf nooit uitkiezen maar op aandringen van mijn viking toch voor gegaan. En met succes. Elke piste is plezier!! Volgens mij is hij ook blij want nu is ie van te gezeur af over ijzige pistes - kom overal zonder probleem naar beneden. Eigen belang dus.

Maar nu die schoenen: geeft een stijvere boot een betere ski ervaring? Waar moet ik op letten? En welke modellen zouden t proberen waard zijn? De keuze hier in Noorwegen is beperkt, vreemd genoeg. De meeste winkels hebben dezelfde modellen 😬 Dus het advies om vooral veel te proberen is niet zo eenvoudig…

Terwijl ik dit schrijf komt manlief met Fischer My curv 110 aanwaaien =) Iemand ervaring met deze schoen?

Met ski schoenen is pasvorm prio 1, 2 en 3 daarna komt flex. En idd als je lekkerder begint te skiën op sportievere ski’s dan is een upgrade qua flex een bijdrage. Je skiet directer en hebt meer controle. Hogere fles kan ook minder comfort betekenen. Dus ga niet voor kleur of merk maar voor pasvorm!!!

Ik zou voorlopig lekker doorskien op je schoenen. Wil je het echt merken, dan moet je flink hoger gaan, en dat heeft ook zijn eigen nadelen. Plus dat je dan maar moet afwachten of je nieuwe schoen fijn zit.

Ja die flex nummers…zoveel zegt het uiteindelijk niet. Waarom zou je veranderen als het gewoon lekker skiet. Er zijn denk ik een hoop jaloerse mensen die altijd gedoe hebben met skischoenen en die blij zouden zijn met een paar dat als gegoten zit…

Ik heb die fischer 110 schoen gehad, vorig model. Paar seizoenen prima op geskied, maar ik heb nu een salomon 130race en dan voelt die fischer ineens heel slap. Dus het is ook maar wat je gewend bent. Maar de essentie is en blijft een goede pasvorm voor jouw voet en onderbeen.

Plaats een reactie