Beginner ski >180

voor aankomende kerstvakantie wil ik skies aanschaffen. ik heb veel reviews, hier op het forum,internet gelezen.

Ik dacht een leuke selectie gemaakt te hebben voor mezelf:
elan amphibio 12 of 14
fisher progressor f 18

nu gaan deze skies maar tot 176 maar
ik ben 193 en weeg ongeveer 86kilo.
Ik ski nu 2 jaar. rood/blauw. ik hou van snelheid maar ski meestal rustig achter de kids aan
Huren wil ik niet meer omdat ik telkens materiaal krijg wat niet bij mijn bouw en niveau aansluit .En het daarbij financieel aantrekkelijker is om te kopen.
Skischoenen heb ik afgelopen seizoen gekocht: atomic hawkx flex 90 .

Zou ik gewoon 1 van deze skies in 176 kunnen proberen?Of ben ik daar te groot voor?
Of heeft iemand anders een tip?
Ik ben dus op zoek naar een beginnerski met doorgroeimogelijkheden (ik volg nog steeds les trouwens)

Kopje moet zijn >180 .kan ik dat aanpassen?

Die 86 kg en je niveau en tempo zijn belangrijker dan je lichaamslengte.
Ik weeg ook ongeveer zo veel en zou een ski van 176 geen enkel probleem vinden, mits die voldoende steun en stabiliteit geeft. Ik denk dat dat met deze ski's ook goed is. Als je echter beter wordt en harder gaat in de toekomst wordt dat misschien wel een ding.

PS. De titel aanpassen kunnen alleen de moderators. @Rogier?

*bericht bewerkt door GiGi op 13 nov 2019 13:19

done!

Ik ben 1,86 op de piste ski ik met een ski van 176 en dat levert mijn geen enkel probleem op. Niet als ik hard wil gaan en niet als ik rustig met de kids ski… Terwijl ik off-piste gewend ben aan ski’s ver over de 1.90…

Click. Click. Peace

De F18 komt maar in maximaal 174.
De F19 in 182, deze lijkt me dan beter voor je te zijn.

Bla, bla, bla.

Okee en die F18 in 174 zou echt tekort zijn? Spreekt me wel aan namelijk.

Is de f19 dan niet te hoog gegrepen voor me?

. Als je echter beter wordt en harder gaat in de toekomst wordt dat misschien wel een ding.

]?

GiGi op 13 nov 2019 13:18