tips pistes en routes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Wij gaan komend seizoen eindelijk weer terug naar Corvara, de eerste keer hadden wij een skipas voor alleen Alta Badia, nu nemen we de dolimiti pas. We willen dus nu het Val Gardena gebied verkennen, wie heeft er leuke piste/route tips voor dat gedeelte?
Dus vertrek iedere dag vanuit Corvara

*bericht bewerkt door Zorba op 14 nov 2019 09:29

De pistes onder de Danterceppies lift zijn lekker in de ochtend, in de middag soms wat kapot geskied.
Door Selva heen skiën naar de Ciampinoi is ook de moeite waard als je van mooie zwarte afdalingen tussen de bomen houdt (piste 3 is mijn persoonlijke favoriet). Vanaf daar kan je ook naar de blauwe pistes boven Plan Gralba.
Via de Saslong afdaling (ik zou de zwarte nemen, die ligt er vaak beter bij dan de rode variant) kom je vanaf de Ciampinoi ook in Santa Cristina, waar je met het treintje ondergronds naar de Col Raiser kan en de Longia. Prachtige rode pistes die ook zeker een tripje waard zijn.

De pistes onder de Danterceppies lift zijn lekker in de ochtend, in de middag soms wat kapot geskied.
Door Selva heen skiën naar de Ciampinoi is ook de moeite waard als je van mooie zwarte afdalingen tussen de bomen houdt (piste 3 is mijn persoonlijke favoriet). Vanaf daar kan je ook naar de blauwe pistes boven Plan Gralba.
Via de Saslong afdaling (ik zou de zwarte nemen, die ligt er vaak beter bij dan de rode variant) kom je vanaf de Ciampinoi ook in Santa Cristina, waar je met het treintje ondergronds naar de Col Raiser kan en de Longia. Prachtige rode pistes die ook zeker een tripje waard zijn.

GiGi op 14 nov 2019 09:43

Thanks Roel, zwart is nogal een uitdaging ook voor onze zoon van 11 die gaat voor het eerst de hele vakantie met ons mee op route !~

Kijk eens naar het filmpje van de Seiseralm hier op het forum. Je bent wel even onderweg om daar te komen, maar via een mooie route. Desnoods rij je naar Ortisei, dan heb je de hele dag om de Seiseralm en/of Seceda te verkennen.

In Alta Badia zijn de tochtjes naar Santa Croce en Lagazuoi de moeite waard en niet al te moeilijk, maar die ken je misschien al wel?

Bij goed weer de tocht naar de Marmolada doen. Daar nog even het museum bezoeken en genieten van de lange afdaling.

Kijk eens naar het filmpje van de Seiseralm hier op het forum. Je bent wel even onderweg om daar te komen, maar via een mooie route. Desnoods rij je naar Ortisei, dan heb je de hele dag om de Seiseralm en/of Seceda te verkennen.

In Alta Badia zijn de tochtjes naar Santa Croce en Lagazuoi de moeite waard en niet al te moeilijk, maar die ken je misschien al wel?

Lein op 14 nov 2019 11:36

Ja Alta Badia gebied ken ik redelijk dus dat komt goed ! Liefst rijden we niet met de auto ik zal even kijken hoe lang het rijden is , thanks!

Ga ook eens naar het gebied bij Val di Fassa. Kan via de Selle Ronda (die je sowieso in zijn geheel nu kunt doen mits de 11-jarige dat al kan).
Voorbij Passo Sella en voor Col Rodella vind je rufigio Friedrich August. Lekker lunchen en daarna weer door. (of terug).

Ik neem aan dat jullie het Edelweistal al wel bezocht hebben. (de afslag bij Colfosco)

Aftellen maar!

Friedrich August is een hele goede tip! Ik lees ff mee, kan maar zo dat ik vanuit val di Fassa een dagje Val
Gardena meepak :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Zoals genoemd door @Gigi: in San Cristina met ondergrondse treintje naar Col Raiser. Heeft bovenin een mooie brede (en vaak zonnige) piste en aan de andere kant de hele mooie (en vaak schaduwrijke) La Longia. Absoluut de moeite waard!

Bij goed weer de tocht naar de Marmolada doen. Daar nog even het museum bezoeken en genieten van de lange afdaling.

Bennie op 14 nov 2019 12:00

Zeker een aanrader. Als het kan deze meteen op zondag doen dan is het daar nog heel stil. Want de meeste mensen blijven de eerste skidag in de buurt van hun eigen gebiedje om even te wennen. Verder op in de week kunnen er bij de lift naar de top van Marmolade wel wachtrijen onstaan. Het uitzicht is er prachtig !

Ga ook eens naar het gebied bij Val di Fassa. Kan via de Selle Ronda (die je sowieso in zijn geheel nu kunt doen mits de 11-jarige dat al kan).
Voorbij Passo Sella en voor Col Rodella vind je rufigio Friedrich August. Lekker lunchen en daarna weer door. (of terug).

Ik neem aan dat jullie het Edelweistal al wel bezocht hebben. (de afslag bij Colfosco)

Matthieu op 14 nov 2019 17:55

Gaaf! Ja edelweiss kennen we onze zoon vindt het funpark daar zo leuk prachtig stukkie daar inderdaad, zullen nu vaak langs/doorheen gaan om de berg over te gaan naar gebied Selva

Afgelopen jaar heeft @Rogier toch een verzameltopic gemaakt van alles wat leuk, lekker en/of mooi is rond de Sella? Ik weet niet meer welk topic het is, maar daar stond serieus veel in

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

https://www.wintersport.nl/forum/topic/423409 Bedoel je denk ik?

Roy83 op 14 nov 2019 21:15

Yes! Dat is hem, daar kan @Zorba wel wat mee vermoed ik

Bij goed weer de tocht naar de Marmolada doen. Daar nog even het museum bezoeken en genieten van de lange afdaling.

Bennie op 14 nov 2019 12:00

Zeker een aanrader. Als het kan deze meteen op zondag doen dan is het daar nog heel stil. Want de meeste mensen blijven de eerste skidag in de buurt van hun eigen gebiedje om even te wennen. Verder op in de week kunnen er bij de lift naar de top van Marmolade wel wachtrijen onstaan. Het uitzicht is er prachtig !

zenith op 14 nov 2019 18:33

Precies, Marmolada is mooi maar moet je wel plannen. Vorig jaar in een drukke week op een mooie dag een uur in de rij gestaan zo rond 11:00u.
Maar op een iets minder mooie dag om 14:00 zo door kunnen lopen (let wel nog even op dat de terugweg even duurt.

https://www.wintersport.nl/forum/topic/423409 Bedoel je denk ik?

Roy83 op 14 nov 2019 21:15

Yes! Dat is hem, daar kan @Zorba wel wat mee vermoed ik

HN65 op 14 nov 2019 23:05

Thanks mooie lijst hoor !!

Hi, ik zit nu in Seis Am Schlern en vandaag de Sella ronda gedaan. Echt een volle dag toeren vanaf het gondelstation op de Seiser Alm maar goed te doen in een dag ( met stops voor koffie en Weissbier!) begonnen om 9.00 op gondelstation Seis. Dan via Panorama bang en Goldknopf naar de bushalte richting Monte Pana. Deze bus vertrekt tussen 9 en 11 om de 20 minuten (3,50 euro) en echt een leuke rit, geen verspilde tijd! Om 10.30 aan Sella ronda tegen de klok in begonnen. Alles top aangegeven en supermooie uitzichten! Het is een toertocht dus lekker genieten van de bergen! Bij Campioni ( na Wolkenstein) afgeslagen richting St. Christina. Daar hebben we de skiverbinding naar Ortisei (wegens een kleine blessure) overgeslagen en de bus gepakt. Die bus is gratis en nu komt de goede tip: als je Ortisei aankomt steek je bij de bushalte de rivier over, bordje volgen naar rechts en dan loop de parkeer garage in, en daar pak je de lift omhoog, dat scheelt ff een paar hoogtemeters omhoog lopen! Daarna onszelf getrakteerd op een goeie borrel bij de hutte bij Sanon bij de zakkende zon, heerlijk! Toen nog een paar liften en 16.30 bij Station. Aanrader!

Plaats een reactie