Stockli laser SX

Ik wil de Laser SX aankopen omdat ik na veel testen toch telkens merk dat ik hier het meeste plezier aan beleef. Nu kreeg ik een aanbieding met bindingen STR met de daarbij behorende speedplate en een aanbieding met de MC12 met de sport freeflexplate. Kan mij iemand vertellen wat ik in deze verschillende bindingen ga merken of in hoevere deze mijn ski anders beivloeden qua input, rebound en stabiliteit?
Alvast dank.

Niemand hiermee bekend?

Niet zoveel Stöckli gebruikers hier die ook nog eens de verschillende bindingen getest hebben. Helpt het navragen bij de verkoper niet?
Lijkt op het eerste gezicht een verschil tussen raceplaat (STR) en montagerail (freeflex). De toch al stijve ski wordt met de raceplaat nog een stukje stijver en gedempter, maar krijgt daardoor een nog meer gedoseerde rebound. Dus van een zware mannenski met techniek naar een zware mannenski met techniek en dikke bovenbenen.

Dank je voor info, bij verkoper navragen geeft niet echt duidelijkheid. Van de dikke benen heb ik geen last gehad maar waren redelijk goede pistes. Heb 28 jaar ervaring maar ski regelmatiger met familie en vrienden dus minder aan het knallen. Dan lijkt mij de de reflex eigenlijk goed genoeg.

Plaats een reactie