welke ski

Beste,

Ik ben op zoek naar ski's voor mijn vriendin. Ik ben zelf een snowboarder dus ik ken niet veel van ski's. Ze kan goed skiën op de piste, beginnend aan de carve maar nog niet volledig. Ze zou vooral op de piste zitten maar als ik eens wil free riden zou ze wel moeten kunnen volgen. Nu kan ik via een vriend goedkoop aan de Atomic Vantage 75 of de atomic cloud 11 komen. Ik denk dan dat de cloud een goede zou zijn voor op de piste maar dat het dan weer lastig zou zijn off piste, en dat de vanatge goed zou zijn off piste maar dan weer performance mist op de piste om echt volledig gesneden bochten te maken. Wat denken jullie?

Alvast bedankt!

Arno

De vantage is ook niet voor de poeder bedoeld hoor. Aan zo’n cloud 11 val je je niet gauw een buil, maar als ze jou onder alle omstandigheden moet gaan volgen dat is stap 1: blijven lessen en stap 2: twee setjes ski’s.

@Bennie

dank u voor de info. Alle omstandigheden is nu veel gezegd, maar als we zo eens mooi kunnen doorsteken. Of een stukje wandelen en dan een mooie afdaling off piste kunnen doen zou dat wel tof zijn. Ze heeft nu echt oude en stijve camber latten dus was dit voor best wel moeilijk en hard werken in poeder. Haar latten zijn ook gewoon echt versleten, veel roest, diepe krassen die nog moeilijk te maken zijn, kappen uit, … Dringend tijd voor nieuwe. Voor 2 setjes is jammer genoeg geen geld.

Arno

Als ik moest kiezen tussen de vantage of de cloud, voor mensen die wel eens stukjes doorsteken, zou ik voor de vantage gaan. De cloud is vooral een carver, de vantage allrounder en beter in verspoorde sneeuw.

Als je off piste gaat ook drie eenheid erbij? En kennis van het terrein etc etc???
Qua ski is de Blizzard Black Pearl 88 wel een leuke ski daarvoor. Of een goede piste ski en voor die poederdag iets huren?

@elisabeth101

dank u voor de reactie.

@Sjaak27

als ik off piste ga heb ik het nodige veiligheidsmateriaal bij en ik heb de nodige kennis van het terrein. Heb hier al verschillende cursussen over gevolgd en heb al enige ervaring. Toch blijf ik steeds zeer waakzaam! Het kan allemaal snel gebeuren.

Ik denk dan eerder aan een goede piste ski en als we echt off piste gaan eventueel iets huren.

Volgende vraag dan, is de cloud 11 een goede piste ski voor haar?

Wat is haar lengte en gewicht en wat voor type skier? (skiet ze langzaam of snel en korte of lange bochten, vlot of angstig etc)

@elisabeth101

ze is 1m68 groot en weegt ongeveer 78kg. Ze skiet heel vlot overal af, als de piste het toe laat in grote bochten (nog niet volledig gesneden maar dit is wel zeker de toekomst) . Wij gaan meestal 3x per jaar skiën (kerst, krokus en pasen). Nu met pasen is het geregeld al eens pap als je de dal afvaart doet richting de apres ski en daar had ze nu echt last van (vermoeidheid zelf en kei hard werken met haar ski’s). Dus vooral hier zouden we iets aan willen doen.

Zou ik toch de Blizzard Blackpearl 88 eens overwegen. Is goed op de piste en kan ook best wat poeder en buckels aan.
Nu heb ik per ongeluk zelf deze ski geskied afgelopen weekend in Solden en dus kunnen uitproberen in genoemde condities.
Als het een van de genoemde ski's moet worden dan lekker zelf even testen in de skihal wat bevalt op de piste. In de poeder lijken me beide niet zo geschikt.

*bericht bewerkt door Sjaak27 op 15 nov 2019 12:05

Plaats een reactie