SYTYCS (So You Think You Can Ski) pt. 2

kjiratsiekoedel14 november 2020 · 15:00

Wisselt, ik heb geen vaste tijden (ivm wisselende werktijden/dagen) en wissel dus van instructeur. Maar ze houden rekening met je niveau en kunnen altijd aardig goed verder gaan tov waar ik was gebleven.

evr6614 november 2020 · 15:01

Ah, ok. Ziet er goed uit man!

Edwin van Riel
Roy8314 november 2020 · 15:19

Leuk om eens iemand anders te zien die zich ook goed redt op de rolbaan. Misschien kan ik eens kijken of ik het ook aandurf om komende maanden een filmpje te plaatsen van mij op de rolbaan.

Ik denk dat we qua niveau redelijk bij elkaar zitten. Mensen die al wat beter skiën herken je doordat ze foutjes kunnen herstellen op de rolbaan, waar het gros dan gewoon onderuit gaat :).

Echte tips heb ik niet, hooguit dat wij te horen krijgen dat we heus wel heel licht ons bovenlijf de bocht iets mogen laten volgen als we ons bovenlijf bijna geforceerd recht houden (zoals jij ook wat lijkt te doen). Maar geen idee of dat hetzelfde is. Wij skiën ook redelijk fanatiek op de rolbaan en proberen nu goed naar anderen te kijken en dan te benoemen wat we zien, op de één of andere manier helpt ons dat ook wel iets.

Wannabe Dolomietenkenner...
Lotte7714 november 2020 · 15:29

Wisselt, ik heb geen vaste tijden (ivm wisselende werktijden/dagen) en wissel dus van instructeur. Maar ze houden rekening met je niveau en kunnen altijd aardig goed verder gaan tov waar ik was gebleven.

kjiratsiekoedel op 14 nov 2020 15:00

Leuk! Bekend terrein voor me. Ik les daar sinds 2014, in principe het hele jaar door, maar door werkloosheid, een blessure, een operatie en de sluiting door corona zijn er diverse tussenperiodes van enkele maanden geweest. Mijn vaste lesmoment is nu op maandagavond bij Bram. De afgelopen twee weken ben ik ook op vrijdagavond geweest bij Maiko.
Ik zie bij jou dezelfde dingen als bij mezelf: pizzapunt voor de bocht, bijzetten in de bocht en soms wiggen (omgekeerde pizzapunt) na de bocht. Blijven lessen, dan wordt het steeds minder. Gisterenavond hebben we veel aandacht besteed aan de stokinzet en het naar voren brengen van de hele arm (dus niet vanuit de pols, zoals hiervoor genoemd wordt). Verder ben ik ook veel bezig met eerder mijn gewicht naar de toekomstige dalski te verplaatsen, waardoor de toekomstige bergski makkelijker op de mat te houden is en dus bij’glijdt’ in plaats van bij’stapt’.

Uitrusten doen we thuis wel!
DrPhil14 november 2020 · 16:50

A ja 🤪

Plaats een reactie