Fischer rc one 82 gt

Hoi ,
Ik wil na jaren van ski's huren nu ski's gaan kopen .
En mijn oog is gevallen op de fischer rc one 82 gt.
Ik vind het een mooie ski om te zien maar het belangrijkste is natuurlijk of de ski bij mij past en dus geschikt is voor mijn niveau .
Is er iemand die deze ski al getest heeft en mij de voor en nadelen van deze ski kan vertellen ?
Of zijn er betere alternatieven ?
Mag ook overjarig model zijn .
Ik twijfel ook over welke lengte ski ik moet gaan kopen want ik heb eigenlijk altijd skiës gehuurd die 10 a 15 cm korter waren dan mijn lichaamslengte .
Ik lees nu veel dat je tegenwoordig juist ski's moet nemen die net zo lang zjn als je lichaamslengte of is dit per ski verschillend ?

Mijn gegevens:
1,80cm , 78 kg
18 jaar ongeveer 1x per jaar 1 week ski ervaring .
Skiniveau 7 , ski blauw,rood en zwart . Bij voorkeur moeilijke rood .
Ski vooral op geprepareerde pistes maar ook in de losse sneeuw .
Lange en korte bochten
Soms snel soms langzaam , niet perse snelheidsduivel .
Van alles wat dus
Eigen skischoenen, lange rx 130
Budget rond de 500 euro

Ik hoor graag van jullie , bvd gr. Tim

Ik heb die ski geskied. Ik denk niet dat de ski je gaat geven wat je zoekt (de andere RC One-modellen ook niet trouwens). Ik vind ze behoorlijk instabiel in alles wat niet hun natuurlijke bocht is. Dus als je ze op een strakke piste op de kant rolt en hun eigen natuurlijke radius laat snijden is er niet zo veel aan de hand. Maar als je ergens wat meer druk zet of de ski in een andere bochtgrootte probeert te sturen worden ze erg instabiel en zoekerig aan zowel de voorkant als de achterkant. En dan hoef je niet eens hard te gaan.

Als je een brede pistski zoekt zou ik eerder kijken naar bijvoorbeeld de nieuwe Dynastar Speedzone 4x4 82 Pro of 78 Pro. “Pro” slaat op het metaal wat erin zit. Worden ze niet heftig van, wel lekker stabiel. De versie zonder “Pro” zou ook nog kunnen, maar die zijn op snelheid iets eerder aan hun plafond qua stabiliteit.

Ok Gigi en qua lengte ?

Een ski tussen 175 en 180 lijkt me prima. Maar de lengte van een ski is wat mij betreft pas de laatste keus die je maakt voor aanschaf. Eerst maar eens een model vinden die qua eigenschappen geeft wat je zoekt.

De genoemde Dynastar komt in 179 geloof ik. Lijkt me een prima lengte.

Een wat smallere pisteski gaat je echter wel meer helpen op die pittige rode pistes die je zo graag skiet. Tenminste, als dat harde pistes zijn. Ski je voornamelijk in april in de slush dan is zo'n bredere lat perfect, maar op keiharde sneeuw geeft een smallere ski echt veel betere prestaties.

*bericht bewerkt door GiGi op 16 nov 2019 11:47

We skiën eigenlijk voornamelijk met de kerstvakantie en smorgens zijn de piste nog wel hard maar in de middag worden de pistes toch wat meer slush door de drukte maar ook door de meestal nog vrij hoge temperaturen . Zoek dus eigenlijk een ski die dat allebei een beetje kan . En welke ski’s van vorig seizoen waren hier geschikt voor ? Of zijn er nog meer alternatieven van dit seizoen ?

Ik zou dan eerder kijken naar een allround pisteski als de Dynastar Speedzone 12 TI, Salomon S/Max 12 of Nordica Spitfire Pro (voor al deze ski’s geldt: model van vorig jaar = model van dit jaar) Als je daadwerkelijk het niveau hebt wat je zegt moet een beetje slush of wat buckels geen probleem zijn op deze ski’s. Ik zou ze allemaal kiezen rond 175.

Plaats een reactie