Völkl Deacon 84 of 80

Wie heeft de Völkl Deacon 84 of 80 al geskied? Op Duitse YouTube-filmpjes zijn er lyrisch over, maar ik weet niet in hoever deze gesponsord zijn :-).

Ik zoek een ski die ook in de losse sneeuw en in het voorjaar(slush) makkelijk te skiën is, deze Deacon's lijken mij goede ski's voor mijn kunnen en voorkeur. Ski hoofdzakelijk piste, verder zou ik ook graag horen of iemand beide Deacons heeft geskied en welk verschil hij ervaren heeft tussen de 80 en de 84 en hoe deze skies sich verhouden op harde pistes.

Ben benieuwd naar een reactie.

Ik heb beiden geskied. Het zijn eigenlijk breder pistecarvers die het vooral op strakke harde pistes goed doen. Als je veel slush en hopen skiet, zou ik iets anders nemen.

Ik wil best ingaan op de onderlinge verschillen tussen deze twee ski’s, maar ik betwijfel of dat nog relevant is.

@Gigi afgelopen weekend in Ischgl de Völkl Deacon 80 geskied. Kan je bevindingen alleen maar onderschrijven, waarbij ik op steile harde stukken de grip maar matig vond. Ik was niet echt overtuigd van deze ski, en is mijn indruk op een paar Duitse youtube kanalen dat deze gewoon reclame voor Völkl maken misschien gewoon waar:-).

Lees zojuist ook je review op je site van de Atomic Redster X9 Widebody. Ik denk dat ik deze maar eens ga proberen de volgende skivakantie, laatste week januari.

De 80-90mm taille categorie is, zoals ook in de ski test opgemerkt, interessant, omdat je er zowel ‘verbrede’ piste modellen vindt, als ‘versmalde’ all mountain/freeride modellen.

Dus als je veel waarde hecht aan de ‘losse sneeuw en slush’ dan is het misschien beter om eens te kijken naar de ‘versmalde freeride’ ski’s in die categorie.

Wat is t nut van bredere piste Carver’s eigenlijk? Tragere kanten wissel en nog steeds slecht is losse sneeuw?

Ze lopen makkelijker door sneeuwhopen (en pap?) heen. Voor de rest kan ik ook niet veel bedenken.
Misschien beter een apart topic van maken.

*bericht bewerkt door DrPhil op 02 dec 2019 16:56

@Huub als alternatief zou ik eens kijken naar de K2 iKonic 80 (Ti) of 84 (Ti). Die zijn echt geweldig in slush en meuk en ook heel fijn op hardere pistes.
Of je de versie met of zonder TI neemt hangt vooral af van je postuur, de snelheid waarmee je skiet en hoe agressief je stijl is. Er hangen een paar vanndeze K2’s bij Duijvestein in Zoetermeer in het testrek meen ik.

Plaats een reactie