All mountain ski

Beste allen,
Ik ben op het moment aan het twijfelen tussen de Salomon XDR 84 of de 88mm. Wat is het grootste verschil?

Ik ben een ervaren skiër die het heerlijk vind om korte bochten te maken als ik op de piste ski ben, uitdaging aangaan op buckels en waar mogelijk een heerlijke stukje off piste te pakken.

Een kennis zegt dat ik dan voor een Salomon 88 moet gaan, maar ik ben bang dat ik dan inlever op de wendbaarheid en flexibiliteit? Maakt die 4mm daarin veel uit?

Wat is jullie ervaring met de prestaties van een all mountain ski met 88mm onder de schoen?
Ik hoor graag van u.

*bericht bewerkt door Rob457 op 18 nov 2019 15:26

*bericht bewerkt door moderator op 18 nov 2019 16:29

Deze ski’s zijn per definitie al heel wendbaar en flexibel. Ik zou voor de 88 gaan in jouw geval.

Er zijn veel verschillende soorten 88mm ski’s, dus in het algemeen iets over prestaties zeggen is moeilijk.

Ik ben een paar jaar geleden overgestapt van een korte 66mm naar langere 88mm. Geen moment spijt van gehad! Veel stabieler als ik even van de piste af ga of door voorjaarssneeuw snijd en -hoewel de radius groter is- ik voel mij niet minder wendbaar.

*bericht bewerkt door WillemJona op 19 nov 2019 07:36

Kijk, daar kan ik wat mee! Bedankt.
Ik ga morgen kijken voor de xdr 88 ti.

ik heb eind vorig seizoen zowel de 84 als de 88 getest, de 84 heeft iets kortere radius en daardoor iets meer piste-georienteerd en de 88 iets meer off-iste maar de 88 is stabieler en had geen moeite met korte bochten op de piste dus heb de 88 gekozen en geen spijt van. Succes!

Rob

Plaats een reactie