Ski Advies

Dag Forumleden,

Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Salomon 24 Hours en kan wel wat advies gebruiken

24 Hours in lengte 1.64 en voldoet me erg goed : doen alles wat ik wil , maar helaas beginnen ze te delamineren.
Ik ben op het moment aan het twijfelen tussen de Salomon S/Max 12 of de Head WC Rebels ispeed maar mss zit ik wel helemaal mis…

Ik denk zelf dat ik een redelijk ervaren skiër ben, techniek goed onder de knie. Compenseer als het nodig is met conditie en kracht. vindt het heerlijk om bochten te maken of even lekker een stukje knallen
Daarnaast is stabiliteit op hogere snelheid van belang.

wat facts:
1.77
63kg
42 jaar
20 x 1 week

Ik hoor graag van jullie

Ik denk dat de Salomon S/Max 12 een waardig opvolger is. Ik heb ook nog een paar van die 24 hours liggen. Heerlijke skies, inderdaad ik neem ze altijd mee voor een middagje korte bochtjes maken. De Smax zal iets stijver zijn denk ik (hoger plafond). Ik zou ze wel van 170 nemen. De radius is dan wel wat groter dan van de 24hrs. Maar dan heb je wel de gevraagde stabiliteit.

*bericht bewerkt door Marko2 op 18 nov 2019 22:49

https://www.wintersport.nl/forum/topic/485563

Sla je slag zou ik zeggen!! Persoonlijk zou ik 165 lang zat vinden, maar 170 kan ook.

Smax 12 ligt stuk dichter bij de 24h die je had. Die zou ik zeker verkiezen boven de iSpeed. De ispeed is alleen maar leuk als je de hele dag GS bochten wil knallen op n lege piste. Dan zou ik nog eerder voor de iRace gaan. Maar vergis je niet, dat zijn potige ski’s en vragen veel meer van je dan een smax 12…

Dank voor jullie advies tot zover

Kan in Duitsland nog een set 24 hours max aanschaffen van 2018: wat zou de betere keuze zijn?

S/Max 12 of de 24 hours Max?

Dank voor jullie advies tot zover

Kan in Duitsland nog een set 24 hours max aanschaffen van 2018: wat zou de betere keuze zijn?

S/Max 12 of de 24 hours Max?

Roald1608 op 19 nov 2019 18:27

De Smax is volgens mij een betere maar ook modernere ski. De 24h is van een generatie eerder. Ik hoor alleen maar goede verhalen over de Smax.

Ik heb de 24h X-Kart gehad. Dat is de slalomversie van de 24 Hours. Ik heb nu de S/max 10. In mijn ogen een betere ski.

Plaats een reactie