Tips mayrhofen

Eind januari gaan wij een week naar Mayrhofen.
Heeft hier iemand tips en zaken die we zeker ginder moeten doen/gezien moeten hebben?

Zo ook is het de moeite om 1 dag naar Hintertux te rijden? Zoja met de auto of met de skibus?

Hoelaat zouden jullie aanraden het dal in te rijden om zoveel mogenlijk fille te vermijden?

Andere tips zoals waar eten rond de liddag zijn ook altijd welkom en een goeie apres ski is ook altijd mooi meegenomen.

Alvast bedankt!

De Harakiri natuurlijk!!!

Als aanrijtijd zou ik rond de middag adviseren. Iig. net na de dagjesmensen zeg maar. Of zo vroeg mogelijk maar dan sta je daar om 7 uur en er is nog niks open.

Übung macht den meister!!!

De Harakiri natuurlijk!!!

Als aanrijtijd zou ik rond de middag adviseren. Iig. net na de dagjesmensen zeg maar. Of zo vroeg mogelijk maar dan sta je daar om 7 uur en er is nog niks open.

RFKANGOO op 19 nov 2019 11:20

De Harakiri staat inderdaad al op het lijstje maar verwacht er eerlijk gezegt niet teveel van 😋

*bericht bewerkt door Pieter1990 op 19 nov 2019 11:29

De pistes aan de kant van de rastkogel/vorderlanersbach zijn heel mooi, ook pistes op de eggalm zijn rustig.
Zeker 1 dag naar hintertux gaan, maar ga al skiend ,via rastkogel en vorderlanersbach en neem daar de skibus !
Terug kan je ook ,zelfs tot vrij laat de skibus nemen tot vorderlanersbach, en bezoek daar de Hexenkessel,om daarna de taxi te nemen naar Mayrhofen !

In Mayrhofen zelf is de beste Apres ski in de Bruckenstadl !

Ik zou zeker een dag naar Hintertux gaan, dat kan inderdaad gelijk vanuit het dorp of eerst op de skies zoals hierboven genoemd.
De rastkogel en zeker ook Eggalm is vaak heerlijk rustig.

Als verzamelpunt kwamen we vaak smiddags samen bij de Elchbar, bovenaan de Penkenbahn, gezellig om in de stemming te komen.
Daarna kan je in het dorp altijd nog verder.

Denk er wel aan dat iedereen aan het eind vd middag weer met de gondel naar beneden moet, dus dat kan nogal druk worden.
Al is dat al wel aanzienlijk verbeterd met de nieuwe gondels.

De nieuwe Mosl piste 16 is erg mooi ,en wil je na de harikiri nog een uitdaging neem dan skiroute 30 naar swendau als hij open is.Hij begint bij de combibahn

null

Bedankt allemaal voor de goede tips al.
@ruudsan de skiroute is deze goed aangegeven?

Hinterux is met mooi weer zeker wel eens de moeite. Voor lekkere broodjes moet je bij Gasser zijn beneden bij de penkenbahn. Après ski is er genoeg te vinden, maar ben zelf vooral in de zomer daar geweest. Bruck n stadl, fire &ice, ach je vindt ze vanzelf wel.

Je hebt voor meerdere dagen ski een zillertaler super ski pas .
Deze is te gebruiken in het gehele zillertal .

Bij zell am ziller het gebied in , en een tocht maken naar gerlosplatte en terug , met een beetje goede sneeuw dal afdaling zwart naar zell am ziller terug, en apres ski bij de bergbahn.

Of een dagje hochzillertal/hochfugen , en afsluiten met apres ski bij de postalm in kaltenbach .

Afwisseling genoeg in het zillertal .

Maar het gebied bij mayrhofen is ook heerlijk te skiën natuurlijk !

Bier drinken in de Bruck’n stadl🍻

Ik ben 4x naar de Zillertal vallei geweest, er zit familie daar. Ik vond Mayrhofen wat druk, niet mijn favoriete gebied, maar zeker groot en voor ieder wat wils.

  • Hintertux, absoluut 1x doen alleen al voor het uitzicht, Gletsjer is altijd aparte ervaring vind ik. Pak de gratis skibus (Groene linie)

  • In Mayrhofen, de Horberg en de Eggalm zijn de leukere gebieden, Zeker de Eggalm is een rustige uithoek en op piste 77 kan ik dagen vertoeven (misschien wel mijn leukste piste ooit als ik erover nadenk), skiweg daarheen is ook een leuke ritje. De Rastkogel kon mij niet veel bekoren… en uiteraard de Harikiri even doen in het Penken gebied.

  • Verder voor eten, Ga niet eten bij Heidi’s skialm op piste 63… en wat Tiny-M zegt, broodjes van Gasser slager, ik haalde ze altijd in Zell, saunaschinken keizerbroodjes, goedkoop, vers en rijk belegd met ham voor in de lift en op de piste.

  • Neem minimaal 1x de gratis trein en bus naar Zell am Ziller (mijn favoriet) en ski in de Zillertalarena. Geweldig gebied, iets rustiger dan Mayrhofen, geweldige pistes in het bos en tochten via Gerlos en Koningsleiten naar Krimml.

Hintertux zeker doen! Kijk wel naar het weer.
Ik vind persoonlijk de 12 (devils run) uitdagender dan de harakiri. Vanwege de lengte dat die steil is. Harakiri is maar kort heel steil. Verder is de Harakiri vaak heel ijzig.
Verder kun je bij Jausenstation Tappenalm de beste apfelstrüdel eten.
Skiën in de Eggalm is een stuk rustiger dan Mayrhofen. De skiroute is eigenlijk meer een skipad.
Zell am Ziller is ook leuke plaats om te skiën. Je hoeft niet perse door te skiën naar Gerlos. Op de Sportabfahrt kun je lekker grote schnitzels eten.

Skifahrennnnnn

Bedankt allemaal voor de goede tips al.

@ruudsan de skiroute is deze goed aangegeven?

Pieter1990 op 19 nov 2019 16:50

. Zelf nog niet mee gemaakt dat hij open was maar bij het begin staan de gebruikelijke oranje bordjes .

Zeker even de 150-tuxer pakken, dan de rode 66 naar beneden. Mooi uitzicht tijdens het afdalen.

A Little party never killed nobody

Die 66 vond ik dan weer niet bijzonder, smaken verschillen ;).

Ik zou een dag / halve dag de Ahorn adviseren. Vooral de zwarte dalafdaling is top!

Grootste voordeel aan het gebied rond Mayrhofen zijn de snelle liften en de (toch wel indrukwekkende) Penkenbahn.

Een leuke “verborgen parel” was 2 jaar geleden piste 50. Staat niet op de kaart, maar wordt wel met bordjes aangegeven en geprepareerd. Is een (grotendeels) skipad vanaf het dalstation van de Hasenmuldelifte naar het dalstation van de Finkenberger Almbahn. Adembenemend uitzicht. Qua skien niet zo interessant omdat het een pad is.

Die 66 begint mooi als een skipad en duikt daarna leuk de centrale kom vanhet skigebied in.
Apresskien bij de Bruck’n Stadl of de IceBar (direct naast het dalstation van de Penkenbahn)! IceBar zit wel vol met landgenoten.

De pistes bij de Rastkogel vond ik het mooiste, rustig en snelle liften.

Bedankt voor de goede tips allemaal 👌

Veel mensen blijven weg van de Ahorn, maar net daarom is het zeker de moeite waard er een halve dag naartoe te gaan. Beetje klooien op de funpiste, even binnen springen in de white lounge igloo voor je weer vetrekt. Bovenaan de berg kan er wel wat drukte zijn, maar de rode 4 die over gaat tot de zwarte 5 in het dal is echt wel de moeite waard.

Zeker naar de Tux gaan maar wel bij mooi weer anders waai je eraf. 1 dag Zell am Ziller, Gerlos en Koningsleiten is ook leuk om te doen. Kaltenbach - HochFugen vind ik ook een aanrader. Qua apres ski is er eigenlijk te veel om op te noemen in het hele dal.

Hintertux is erg mooi, zeker de dalafdaling is geweldig.

Maar ik zou ook zeker een keer naar Zell am Ziller gaan. De lift daar gaat al om 8.00 uur open. Als je er dan heenrijdt is de parkeerplaats nog leeg. Kom je later, dan moet je met een beetje pech op meer dan een km afstand parkeren. Dat zagen wij tenminste toen we daar 's middags weer wegreden.

Naar Krimml en terug is makkelijk te doen, hoef je je echt niet voor te haasten. Op de kaart lijkt het een heel eind, maar met een paar liften ben je al aan de ‘overkant’…
Ik vond dat gebied trouwens nog leuker en rustiger dan het gebied van Mayrhofen zelf.

Peter Pos

Bruckenstadl of Icebar voor de apres ski. Ook is er nog een hele gezellige irish Pub!! (weet de naam niet meer…)

Zet je materiaal in je hotel voor je gaat apres skiën of neem een slot mee. Er wordt heel veel gejat!!!

Bruckenstadl of Icebar voor de apres ski. Ook is er nog een hele gezellige irish Pub!! (weet de naam niet meer…)

Zet je materiaal in je hotel voor je gaat apres skiën of neem een slot mee. Er wordt heel veel gejat!!!

Zet je materiaal in je hotel voor je gaat apres skiën of neem een slot mee. Er wordt heel veel gejat!!!

sandernogwat op 26 nov 2019 04:38

Hmmm goede opmerking … inderdaad een goed skislot meenemen dus

Bruckenstadl of Icebar voor de apres ski. Ook is er nog een hele gezellige irish Pub!! (weet de naam niet meer…)

Zet je materiaal in je hotel voor je gaat apres skiën of neem een slot mee. Er wordt heel veel gejat!!!

sandernogwat op 26 nov 2019 04:38

Dit dus, nog geen skigebied meegemaakt waarvoor ze er zoveel voor waarschuwen… Je kunt uiteraard ook nog een locker huren beneden bij de penken (ideaal trouwens).

A Little party never killed nobody

Plaats een reactie