Welke ski voor funpark voor 13 jarige

Hallo allemaal,

Mijn zoon skiet de sterren van de hemel. Hij is bijna 13 en begint zich meer te interesseren voor het funpark.
Hij skiet nu op RC4 sl van Ficher.
Hij is nu meer bezig met gekkigheid naast de piste.
Heeft iemand een leuke tip.
Groet

Vorig jaar heeft onze zoon van 11 zich uitstekend vermaakt in het absolut funpark in Kleinarl. Hele leuke freestyle lessen ook. Echte aanrader!

Oh, zie achteraf opeens dat t om een tip voor ski’s ging. Nou ja, gratis tip voor leuk funpark is ook nooit weg toch 🙈

*bericht bewerkt door t@sje op 19 nov 2019 12:24

Ik volg…
Zelfde vraag voor mijn zoon (ietsje jonger)

❄️

Een leuke twintip? Daar kan je behoorlijk mee uit de voeten in het funpark, gewoon op de piste en zelfs op bospaadjes…

Oké een twintip.

Maar daar weet ik niet zo veel van af.
Hij is nu bijna 170 en 60 kilo schoon aan de haak.
Zijn er een paar modellen geschikt voor een uitvreter zoals die van mij?

Van twintips (of kinderen) heb ik dan weer geen verstand. Er zijn vast anderen die je verder kunnen helpen…

Line en Faction hebben allebei jeugd modellen, en anders kun je ook bij dames modellen kijken. Bij de mannen modellen moet je een beetje opletten, omdat die gemaakt zijn voor zwaardere skiers.

Sorry, ik had het fout, Ik heb even bij Line gekeken, en de “youth” ski”s zijn te klein.
Tom Wallitch Pro, beetje tip rocker en 90mm onder de voet voor naast de piste, twin tip voor het terrain park en betaalbaar voor pa en ma.

Daarentegen hebben ze hun park skis, zoals de Wallitch, al vanaf 157cm. Volgens de size chart zit je dan op 155-165cm.

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/1d73a692e90ff5ee36e88d86...

*bericht bewerkt door Slim op 19 nov 2019 16:59

Met 170 en 60kg kun je ook een twintip uit het volwassenen gamma pakken. Normaal pak je hem op lichaamslengte of soms zelfs iets langer (voor pure railratten weer wat korter), als er nog wat power ontbreekt kun je wat korter gaan.
Maar als hij al “de sterren van de hemel” skiet, dan zou ik zeker naar lichaamslengte gaan.

Top Hessel en Slim,
De tabel is duidelijk. Met de lengte kom ik er dan wel uit.
Ik vroeg me af hoe stijf de gemiddelde twintip is en hoe hij zich dan gedraagt als mijn zoon weer eens hard afdaalt.

Een twintip is niet stijf. Je hebt wel stijvere (goed voor halfpipe en grote sprongen) en meer buttery twins (rails, pistetricks), maar niet vergelijkbaar qua stijfheid van een high end slalom lat.
Hoeft ook niet. Ook op flink gerockerde twins kun je ook gewoon full speed naar beneden knallen. Klapperen doen ze daarbij niet. Maar slalombochten moet je er niet mee willen skiën natuurlijk.

Top.
Ik ga even zoeken wat er te krijgen is
Bedankt

Plaats een reactie