Nieuwe Piste Knallers / Racers / Slalom

Hi all,

Na veel uitzoekwerk, forums en testresultaten lezen is mijn keuze voor mijn nieuwe Piste Knallers / Racers / Slalom ski's er niet makkelijker op geworden.

Long story short:
Ik dacht dat de Atomic Redster S9 wel iets voor mij zou zijn. Overal goed uit de test, top skis. Echter lees ik op vooral dit forum dat deze ski's helemaal niet zo bijzonder zijn.

Daarnaast dacht ik aan een van de ski's uit de Head Rebels lijn: de i.SL , de Speed of de Race bijvoorbeeld.

Ik zoek ski's waar ik mee de piste af kan stuiven. Ik ben een zeer technische skier en ski vrijwel altijd op mijn kanten, carvend naar beneden op hoge maar gecontroleerde snelheid. Ik hou van middellange bochten echter wil ik steeds meer de korte bochten op een nog hoger technisch niveau gaan toepassen.

Ik zal volgend jaar ook de Landes opleiding gaan volgen en ben benieuwd of er 1 'do it all' ski is. ( ik heb al een paar Rossignol Soul 7 HD dus zoek echt een puur 100% piste ski)

23 jaar, 180cm, 75kg, atletisch gebouwd.

Ik ben een en al oor voor advies!

Als je Landes ambitie hebt zou ik de slalom latten links laten liggen en meer kijken naar een GS ski.

Lees eens door did thread heen, veel goed advies mbt ski’s voor Landes opleiding.
https://www.wintersport.nl/forum/topic/482185

Wij kopen ski’s over van een professioneel skiër waar hij een jaar op getraind heeft. Die zijn ongeveer 3 keer zo zwaar als normale ski’s en daar kan je in de bochten echt onwijs in hangen. Die bindingen beginnen bij 100 kilo, dus die schieten pas uit als je serieus crasht. Even wennen in het begin, maar dan is het fantastisch en ik wil niets anders meer.
Helaas is ie gestopt met professioneel skiën, dus na het volgende paar moeten wij ook op zoek naar een nieuwe ‘sponsor’. En het voordeel is dat je ze voor een fractie van de prijs over koopt. In ons geval 400 EUR.

Biggest mistake for landes is om slalom skis te nemen…

Gs it is

Een beetje Landes kandidaat skiet gewoon op een Head ispeed Pro. Inclusief buckels en Gelände.

Zou voor jou geen probleem moeten zijn gezien je omschrijving. Succes👍

Een beetje Landes kandidaat skiet gewoon op een Head ispeed Pro. Inclusief buckels en Gelände.

elisabeth101 op 19 nov 2019 12:23

Kan ik mij 100% in vinden.
Ik denk dat de Head ispeed Pro 180cm een ideaal “wapen” is voor een Landes-kandidaat.
Ikzelf heb mijn gehele Landes-opleiding op Fis-ski’s (oude norm) geskied, Völkl Racetiger GS in 183cm met >23 meter radius.
Kost je een beetje kracht in de benen… maar dan heb je ook wat ;)

1(meervoud: wintersporten) sport die alleen 's winters beoefend wordt, bv. schaatsen, skiën, sleeën.

Atomic x7 of x9 wide body. Is een zeer goede tussenmaat tussen de G en de S line van atomic

Atomic x7 of x9 wide body. Is een zeer goede tussenmaat tussen de G en de S line van atomic

franky82 op 19 nov 2019 19:16

De wide body ski's van atomic halen het in de verste verte niet bij de sportiviteit van een ispeed pro. Dit zijn leuke ski's voor sportieve vakantieskiers. Dan nog beter een smalle X9, die is een stuk pittiger.

Maar enfin, zoals hierboven gezegd door Landes leraren: pak een GS racelijn ski.

Atomic x7 of x9 wide body. Is een zeer goede tussenmaat tussen de G en de S line van atomic

franky82 op 19 nov 2019 19:16

Ik denk dat je daarop inlevert in de reuzenslalom. Consumenten-GS of een Master FIS ski zou ik pakken.

Slalomski te beperkt (vooral in reuzenslalom en Gelände).

S9 niet aan beginnen weet ik uit ervaring.

null

Volgens mij hoeft de keus niet moeilijk te zijn

Wauw wat een actief forum! Dankjewel allemaal voor jullie advies :) Ik ga zoeken naar een aantal ski’s die ik hier heb voorbij zien komen in de GS (race) lijn!

Thanks again :)

Ik (50+ weken ervaring) sluit me aan bij het advies: GS, zeker geen SL.
SL is te beperkt, zeker als je van lange bochten houdt.

Afgelopen 2 jaar heb ik gehuurd. de Redster G9 (17-18 model) en de Dobermann GSR (18-19). Beide heerlijke ski's. Redster was wat makkelijker dan de Dobermann. In beide gevallen is de drukte op de piste de beperkende factor. Of het poppetje ;)

*bericht bewerkt door Onnem op 20 nov 2019 09:48

The older I get, the better I was

Ik heb de Dynastar Speed WC master met R22 raceplaat net aangekocht (broertje van de Rossignol Hero Master) .
Met kerst ga ik deze testen en kan je dan wat informatie geven hoe ze bevallen , moest je er tegen dan nog niet uit zijn ;)

Wauw wat een actief forum! Dankjewel allemaal voor jullie advies :) Ik ga zoeken naar een aantal ski’s die ik hier heb voorbij zien komen in de GS (race) lijn!

Thanks again :)

Rvds op 20 nov 2019 08:39

check even Daka race dept. Stond wat moois overjarig van Nordica voor weinig, weet geen details. Ff bellen of het bij je past. Serieuze lat volgens mij. Heb zelf helaas al te veel ;)

Edwin van Riel

Plaats een reactie