nieuw boardje

Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuw snowboard. Het zou een all Mountain moeten zijn. Het zou een true twin of directional twin moeten zijn. De snelheden waarmee we naar beneden komen zijn gemiddeld rond de 50km/u. soms wel wat harder, maar nooit boven de 100. zwarte pistes worden ook nooit gedaan. fun park doen we ook niet.

Ik heb al veel opgezocht maar er is zo veel keuze. Ik rijd nu een nitro team maar deze is aan vervanging toe.

De boards die ik nu al heb opgezocht en eventueel wel kans hebbers zijn:

1.Rossignol One LF
2.Nitro Team Gullwing
3.Capita Mercury
4.YES Standard ( deze spreekt me wel het minst aan)

alvast bedankt voor al jullie hulp

Wat is je hulpvraag?
En voor goed advies: ga naar Burnside Deventer.

wat bedoel je met hulpvraag?

Als je die snelheden rijdt dan ga je flink hard. Een stabiele plank is dan wel zo fijn.

Om überhaupt iets zinnigs te kunnen zeggen is geslacht, gewicht en schoenmaat wel zo handig om te weten.

lengte 180, gewicht 77, man, schoenmaat 41. sorry ;-)

beginnend/gevorderd snowboarder

*bericht bewerkt door Ansy op 19 nov 2019 12:42

*bericht bewerkt door Vosjje op 19 nov 2019 12:49

Het kan altijd korter, mand.

Beviel de Nitro, of zoek je iets totaal anders? Hoeveel ervaring heb je? Les gehad?

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

wat bedoel je met hulpvraag?

Ansy op 19 nov 2019 12:31

Wat is je vraag? Je stelt geen vraag. Wat wil je bereiken in dit draadje?

wat bedoel je met hulpvraag?

Ansy op 19 nov 2019 12:31

Wat is je vraag? Je stelt geen vraag. Wat wil je bereiken in dit draadje?

Geraertshoven op 19 nov 2019 15:40

welk board jullie aanraden van deze of misschien nog andere ?

Beviel de Nitro, of zoek je iets totaal anders? Hoeveel ervaring heb je? Les gehad?

Sneeuwbaard op 19 nov 2019 15:24

Nitro beviel me wel. Nee geen les gehad. Niveau 5

Boardstijl is relaxed. Heb enkel ervaring met Nitro team bord. 12 Snowboard weken achter de rug

Met vergelijkbare eisen is mij een Libtech Hot knife aangeraden bij Burnside. Heb 20 weken geboard. Lekker stijf plankje, ook goed om switch mee te rijden waar ik met mijn vorige plank Rome SDS Anthem 2008/2009(?) moeite mee had. Dus heb m aangeschaft 3 weken geleden. Nog niet mee gereden.

Met vergelijkbare eisen is mij een Libtech Hot knife aangeraden bij Burnside. Heb 20 weken geboard. Lekker stijf plankje, ook goed om switch mee te rijden waar ik met mijn vorige plank Rome SDS Anthem 2008/2009(?) moeite mee had. Dus heb m aangeschaft 3 weken geleden. Nog niet mee gereden.

Geraertshoven op 20 nov 2019 12:24

dankjewel voor je reactie, ik neem het zowiezo mee. Ziet er qua specs wel goei board uit… Succes ermee alleszins

Als je met camber (tussen de voeten) hebt gereden, zou ik niet snel overstappen naar een 'gullwing' of iets dergelijks. Zowel de Rossignol one als de Libtech hot knife zitten 'toevallig' in mijn collectie. De one is een écht allroundboardje die het vooral erg lekker doet op strakke pistes, terwijl de hot knife een boardje is die pas echt tot z'n recht komt als de piste wat slechter en hobbeliger wordt. De hot-knife vraagt ook iets meer aandacht van de rijder en legt het volledig af tov de one als je door de poeder heen wilt, maar heeft merkbaar meer 'pop'. De 'one' mist een beetje rebound uit de bochten als je er flink wat kracht op zet, maar daar krijg je een échte allemansvriend voor terug. Twijfel ik welk board de dag mee de berg op gaat, dan is dat in de praktijk 4 van de 5 keer nog steeds de 'one'.

Vergelijkbaar board, maar dan iets zachter (beter voor in het park): Jones Mountain twin
Vergelijkbaar board, maar dan iets stijver (beter voor carven): Jones ultra Mountain twin

Er zijn véél meer allmountain-boardjes die erg in de buurt komen, dus keuze genoeg. Het komt dan echt een beetje aan op een persoonlijke klik met een bepaald board.
Aangezien je in je openingspost een nogal divers rijtje hebt met boardjes, is het aan te raden eerst te kijken in welke categorie je het gelukkigst wordt; full-camber, rocker tussen de voeten (gullwing, flying-v, etc) of camber tussen de voeten met een gerockerde neus en tail.

Ga je bijna alleen voor lekkere bochten en kom je (bijna) nooit buiten de piste, dan is een camberboard (bijv; Burton custom camber, Nitro Pantera) het meest geschikt, maar dit is een categorie board waar je ook doodongelukkig op kunt worden als je niet de techniek hebt om deze goed over de piste heen te sturen.

@Geraertshoven: Ik hoef geen antwoord als het te persoonlijk wordt, maar mag ik weten hoeveel je ongeveer weegt en welke lengte hot knife je mee hebt gekregen?

*bericht bewerkt door Sneeuwbaard op 21 nov 2019 22:55

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

65kg, 1.53m board.

Laten we het houden op tussen de 65-70kg ;). Zoiets heb ik gezegd meen ik.

Plaats een reactie