Niederau/ tirol- tips en trics

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski Juwel Alpbachtal Wildschönau

Even dit skigebied weer leven in blazen op het forum. Wie heeft er tips en Trics voor dit skigebied.
Lekker eten, een goed terras,een fijne piste. Waar en hoe te gaan naar andere gebieden.
Ik verblijf met 4 vrienden eind januari een week in niederau ( met de auto). We hebben beginner tot gevorderde, houden allemaal van lekker eten. Paar enthousiastelingen, maar ook mensen die het rustig aan moeten doen. We hebben een skipas voor heel tirol.

Hey Anneloes,

Ik ben vorig jaar in Alpbach wezen skieen, dat samen met Auffach en Niederau skigebield Skijuwel vormt. We zijn 1 dag naar Niederau geweest om even te verkennen, het had toen zo hard gesneeuwd dat de man die boven de bestelling opnam ons melden enkel soep, patat en pasta te serveren want ze moesten sneeuw ruimen… dus over eten niets te melden.

Niederau is zoals je zelf waarschijnlijk al weet een klein gebiedje, eigenlijk 3 pistes met wat vertakkingen en onderin allemaal kinderland. Na 1-2 dagen ben je denk ik hier wel klaar. Neemt niet weg dat de pistes zeker zwarte 18/16 niet te versmaden zijn en alles ligt prachtig tussen de bomen. Het was mijn inziens een rustig gebied, ik denk perfect om rustig de eerste dagen in te komen.

Gelukkig zijn jullie met de auto want er is zat moois om de hoek. De gratis bus (15 min) naar Auffach geeft toegang tot een geweldig gebied en verbinding met Alpbach. En je zit naast Hopfgarten met zat km's aan piste.

Voor Auffach:

  • Rustige uithoeken Pistes 3 maar ook 11,12 met schitterende vergezichten.
  • Geweldige lange piste 2a die overgaat in 2 en vervolgens 1. En 13 die naar het middenstation gaat naar Inneralpbach
  • Skiroute 28 naar Muhtahl is het waard mocht je terug gaan via bus. Zit wat vlak klun werk tussen (ik zat te schelden als snowboarder) maar als skier zou ik het zeker doen, mits de sneeuw het toelaat, prachtig tochtje.
  • Eten bij de Gipfohit op de schatzberg, bekend voor de keiserschmarre (niet rond 12 komen dan is het vol)

Mocht je aan Inneralpbach/alpbach toekomen:

  • 47, 41 zwart, heerlijk lang met mooie hellingshoek.
  • Alles op de Hornalm als die open is (bij veel sneeuw dicht ivm lawinegevaar), de weg terug van de hornalm echter… de 52… is zo vlak… menig snowboard heeft daar levens verloren…

*bericht bewerkt door Sneeuwplank op 20 nov 2019 09:37

Ah dankjewel, supertips.
We gaan idd lekker met de auto overal heen. vorig jaar in schladming-dachstein geweest, dat was zo goed bevallen. Skietjes in skibox en gaan.
Ohja we hebben ook 1 snowboarder dus vlakte vermijden we graag.

Ah dat is interessant om te volgen. Welke pistes raad je aan voor een beginner/licht gevorderde skiër? Van de zwarte pistes blijf ik af.
Ik logeer zelf in Muhltal en zou een dag Schatzberg en een dag Gmahkopf willen doen. De eerste dag volg ik les in Niederau.

Ah dat is interessant om te volgen. Welke pistes raad je aan voor een beginner/licht gevorderde skiër? Van de zwarte pistes blijf ik af.
Ik logeer zelf in Muhltal en zou een dag Schatzberg en een dag Gmahkopf willen doen. De eerste dag volg ik les in Niederau.

JDC op 20 nov 2019 11:54

Schatzberg:

  • De breed glooiende rode 2 tot het middenstation.
  • Blauwe 4 en Rode 3.

Gmahkopf:

  • 46a en 46b (funtrail), 47 is een 47b is een mooi pad door de bossen.
  • 62 is een mooie oefenweide achterin maar vaak druk met klassen.
  • Van de hornalm zou ik wegblijven als beginner.

Bedankt!

Ik denk dat ik mijn tips zo maar even deel ;-)

En wellicht zie je me eind Januari nog een keer voorbij vliegen! Als je een powfinder snowboard ziet, weet je genoeg!

Hah leuk filmpje. Niks meer aan toe te voegen.
Hoe zit het met reizen naar andere gebieden? Vanaf niederrau ligt westendorc niet zo ver,

Zo te horen is niederrau zo'n gebied van: patries zet ons af bij de zwarte lift we gaan nog een keer, stook jij de kachel maar op.

*bericht bewerkt door Anneloes op 21 nov 2019 12:43

Had ik al gedaan Rene. Bedankt. Als je een verdwaalde Belg tegenkomt: that’s me!

Ik haak ook even aan, wij gaan met 4 volwassenen van 8 tot 15 februari naar SkiJuwel. We verblijven in Hotel Hannes in Niederau. Dus kom maar door met de tips, wij houden wel van een borrel en een feestje.

Ik zal na mijn vakantie uitgebreid verslag doen.

Jaja we zijn er hoor. Wat een leuk gebied.
Niederau in 1 dag gezien inderdaad. Maar we gaan morgen weer met verse sneeuw. De pistes zijn voor herhaling vatbaar.

Gisteren en vandaag naar schatzberg gereden, is echt om de hoek.
Schatzberg pistes die leuk zijn 12, 10, 7, 6,2,1. 3 vonden wij tegenvallen, misschien door te weinig sneeuw 9 zag er ook slecht uit. Vandaag met veel sneeuw zwarte 7 gedaan, heerlijk!
Vandaag van schatzberg naar albachtal gegaan. Piste 13 is weg lekker als er een mooi laagje sneeuw ligt. 47, 44,43,42 gedaan heerlijk.

Schnapshutte in niederau naast de hexenalm is leuk, op woensdag en nog een andere dag feest.
Vandaag gegeten in restaurant Hornboden in albachtal, een aanrader. Heerlijke pizza, spareribs, burgers en kaiser schmarren.

Morgen weer verder.

Plaats een reactie