Weekend van 5 December vs. weekend 13 december

Beste medewintersporters,

Samen met mijn wintersport maatje (ook van het forum hier) hebben wij de goede gewoonte het weekend voordat de kerst vakantie begint, dit jaar dus het weekend van 13 december, een korte trip naar de sneeuw te doen.

Nou hebben wij ook een 3e deelnemers, maar die kan het weekend dat wij op het oog hebben niet (stom stom). Het weekend van 5 december zou wel een optie zijn. Voor veel gebieden is dat het openingsweekend.

Los gezien van de verwachte sneeuw, ben ik zelf bang dat in het 1e weekend er maar mondjesmaat pistes open zijn (econmische overweging?). Het 2e weekend hebben wij zelf ervaren dat er dan toch het merendeel geopend is. Vorig jaar Ischl en het jaar daarvoor Sankt Anton zeer goed bevallen, we zaten nu aan het Zillertal te denken.

Wie heeft ervaring met het 1e weekend in vergelijking met het 2e weekend van december?

wij ook altijd het weekend voor de kerstvakantie. Met het 1e weekend geen ervaring. 2 jaar terug in mayrhofen geweest en daar was het wel gezellig. Nog een keer eind van de middag in Gerlos geweest maar daar was het leeg!

Dit jaar denken we aan Westendorf, vrees alleen dat het daar ook rustig is…

Afgelopen jaren vaak het eerste weekend geweest, maar dan naar tignes. Daar was echt wel veel open. Zillertal geen ervaring met die periode.

Tignes zou ik best durven gokken. Waarom van tevoren kiezen? Vermoedelijk heel veel vrij nog in die periode, best gewoon even afwachten.

Edwin van Riel

Tignes zou ik best durven gokken. Waarom van tevoren kiezen? Vermoedelijk heel veel vrij nog in die periode, best gewoon even afwachten.

evr66 op 20 nov 2019 07:49

Het is absoluut niet dat we van tevoren kiezen. Wat we wel doen is dat we een weekend kiezen. Oorspronkelijk het 2 weekend van december, maar als ervaring leert dat er in het openingsweekend ongeveer evenveel geopend is dan kunnen we, zodat medereiziger nummer 3 dan ook mee kan, toch kiezen voor weekend 1.

Verstandig, zou gewoon dat weekend vastzetten en dan een kleine week van tevoren keuze maken afhankelijk van de al gevallen sneeuw en verwachtingen.

Edwin van Riel

Hebben jullie nog interesse in een derde persoon dat tweede weekend?

Hebben jullie nog interesse in een derde persoon dat tweede weekend?

rbeijers op 25 nov 2019 10:32

We hebben gekozen voor het 1e weekend, helaas. Wel leuk dat je interesse zou hebben om mee te gaan. Wellicht zijn er nog wel andere waarbij het een beetje kriebelt. Nu nog even kiezen waar naartoe…

Plaats een reactie