Welke skischool in San Cassiano

Dit onderwerp gaat over de bestemming San Cassiano

We gaan aankomende voorjaarsvakantie voor de eerste keer naar San Cassiano. Onze jongens van 7 en 11 gaan nog lekker op les. Nu zijn er in San Cassiano 2 skischolen, Scuola Sci Dolomites en Scuola Sci San Cassiano. Zijn er mensen met ervaringen met 1 van de twee of misschien allebei?

Wij hebben, maar zonder kinderen, altijd lessen genomen van San Cassiano skischool, zitten met kantoorjte naast de parkeerplaats Piz Sorega. Prima ervaringen mee, je hebt daar sowieso minder/geen leraren/ressen met weinig tot geen ervaring zoals in Oostenrijk. Weet niet of dat aan de regelgeving ligt maar opvallend veel ‘oudere’ leraren/ressen aangevuld met begin 20ers. In de laatste jaren ook heel weinig verloop gezien.

Die ervaring hebben wij zelf ook in Sulden. Allemaal wat oudere leraren aangevuld met twintigers die er elk jaar weer zijn. Heel anders dan in Fieberbrunn waar ze de eerste lessen gehad hebben van Nederlandse "vakantiewerkers". Niveau van de lessen in Sulden was dan ook veel hoger.

In Sulden werkten ze met het boekje van Snow Kids waarin ze de voortgang opschrijven, diezelfde boekjes gebruikt Scuola Sci Dolomites ook, dus dat zou een pré kunnen zijn. Prijzen en tijden zijn allemaal hetzelfde, dus daar hoeven we al niet op te selecteren :)

*bericht bewerkt door franksplinter op 20 nov 2019 10:21

Ik denk ook dat er geen verschil zit tussen de beide scholen. San Cas Sci is mogelijk ietsje kleiner, maar nog altijd met iets van 60 leraren. Wij namen vooral prive les, dan loop je einde dag binnen sprak je af voor de dag erna, hoe lang, waar en met wie (meestal beginnen topstation Piz Sorega). Echter is het raadzaam verder vooraf afspraken te maken want ze zijn serieus druk

Ja ik wil vooraf al reserveren/boeken. Zelfde voor de skihuur van de jongens, wil ik ook van te voren regelen.

Geen voorkeur voor skischool, beide goede scholen. Bedenk wel dat er zeer waarschijnlijk geen Nederlandse leraren en kinderen zijn en dat de Italiaanse kinderen geen Engels spreken. Als je kinderen niet bij elkaar in de groep zitten, kan dat wat saai voor ze zijn tijdens lunch etc. Alternatief is een aantal privelessen in de middag met elkaar. Dan kun je ook gewoon meedoen, want je betaalt meestal een startbedrag per uur + tien euro per extra deelnemer.

Plaats een reactie