Rossignol Hero Elite Plus Ti 167cm

Rossignol Hero Elite Plus Ti
Lengte 167
Radius 13
Taillering 130/78/110
Binding Look SPX 12 Konekt. Let op; dus niet de goedkopere NX12

Heb er 4 dagen mee geskied, ski is nog als nieuw.
Net uitgebreide waxbeurt gehad.
Enorm fijne ski. Op 1 na de beste die ik ooit heb geskied.
Vaste prijs € 425

Ophalen skihal Terneuzen of verzenden.

null

null

*bericht bewerkt door carverjordan op 22 nov 2019 13:34

Fotootjes?

Bla, bla, bla.

En wat is de reden van de verkoop? Die kan ik niet helemaal plaatsen als het een van de fijnste ski’s is waar je ooit op hebt gestaan. Pure nieuwsgierigheid overigens.

Hij zal nr. 1 willen kopen…

Potverdrie, te kort, anders had je bod ontvangen…

Hij zal nr. 1 willen kopen…

DrPhil op 22 nov 2019 18:51

Haha ja wat staat er dan op nummer 1?!😁

Hij zal nr. 1 willen kopen…

DrPhil op 22 nov 2019 18:51

Klopt. 😊

En wat is dan de nummer 1?

Paul

Stöckli Laser AR

Zelfde karakteristiek, maar op alle punten nog een fractie beter. Ik heb hem in Sölden getest.
Ook ander prijskaartje, twijfel nog steeds een beetje of die “fractie” dat wel rechtvaardigt.
Het lot beslist. Als er geen koper komt ski ik zeker nog dit seizoen met veel plezier op de Rossignol.

Ik wil deze zelfde beide ski’s ook gaan testen. Kun je eens omschrijving proberen te geven van de verschillen? En op welk niveau ski je?

Ik wil deze zelfde beide ski’s ook gaan testen. Kun je eens omschrijving proberen te geven van de verschillen? En op welk niveau ski je?

Jochemgerrits op 23 nov 2019 06:43

Heb je ze niet in Sölden getest?

Ik snap die vergelijking wel inderdaad…wat duurder is, is toch altijd beter? 😉 Ik zou met Stocklis altijd bang zijn dat ze gejat worden🤷

Ik snap die vergelijking wel inderdaad…wat duurder is, is toch altijd beter? 😉 Ik zou met Stocklis altijd bang zijn dat ze gejat worden🤷

elisabeth101 op 23 nov 2019 10:10

blinde test zou leuk zijn. Benieuwd wat er dan uit komt.

*bericht bewerkt door evr66 op 23 nov 2019 10:22

Edwin van Riel

Ik wil deze zelfde beide ski’s ook gaan testen. Kun je eens omschrijving proberen te geven van de verschillen? En op welk niveau ski je?

Jochemgerrits op 23 nov 2019 06:43

Heb je ze niet in Sölden getest?

DrPhil op 23 nov 2019 09:05

Had helaas een crematie :-( Wil nu 6-7-8 december naar Engelberg. Daar zijn ze ook te testen.

Zijn deze ski’s nog te koop? Ik heb mogelijk interesse.

Zijn deze ski’s nog te koop? Ik heb mogelijk interesse.

ThijsG op 2 dec 2019 22:13

Je hebt een pb.

nu ook te koop voor 389;- nieuw bij Keller sports

incl SPX12 K

alleen in 167 cm

Ik zie ze niet bij Keller sports ???

Nee stelletje oplichters had ze beide besteld en betaald de 167 en 174 na een paar dagen kreeg ik een mail dat ze er niet meer waren en dat ze het aankoopbedrag terug zouden storten ik vond het al te goedkoop

weer zo’n lokkertje van ze

Dus mijn prijs is oké, wat een geruststelling 😅😎

Vergeet ook niet dat je bij nieuwe ski’s nog eens zeker 50 euro moet uitgeven om ze helemaal in optimale conditie te krijgen.

Bij mijn Rossignols is dat net allemaal gebeurt. Ze zijn nu eigenlijk beter dan nieuw.

Vario profiel ingeslepen (nieuw hebben deze ski’s geen profiel)
Sidewalls afgesneden naar behoefte
Skikanten in hoek 87 graden geslepen
Skikanten 0,5 graad hangend geslepen
Skikanten 2x gepolijst
4 Lagen basiswax
Finish LF21 wax

Jouw prijs is prima

Dus je koopt een ski, en dan ga je meteen alle hoeken veranderen, @carverjordan?
Bijzonder.
Ook fijn dat je dat meteen even erbij vermeldde. 0,5 hangend is toch erg weinig, als ik het goed heb? (Lees: erg bijterig)

Om even in te haken - ik laat een nieuw setje ook vaak ‘tunen’. Vanuit fabriek zijn ze niet altijd zuiver geslepen, of ik vind ze teveel of te weinig afgebot. Menig keer dat dat toch een positief verschil gaf, dus beter na tunen.

Dus je koopt een ski, en dan ga je meteen alle hoeken veranderen, @carverjordan?
Bijzonder.
Ook fijn dat je dat meteen even erbij vermeldde. 0,5 hangend is toch erg weinig, als ik het goed heb? (Lees: erg bijterig)

DrPhil op 25 dec 2019 16:12

Wat voor de één bijzonder is, is voor de ander niet meer dan logisch.

Zoals elisabeth101 al vaststelt zijn ski’s af fabriek niet zuiver geslepen. Ze zijn op een standaardwaarde geslepen, zodat ieder verder naar eigen voorkeur kan tunen. En 0,5 hangend is redelijk gemiddeld. Kan heel gemakkelijk naar 1 of 1,5 worden geslepen; terug is lastiger.

Nieuwe ski’s worden bij mij altijd eerst gewaxt, vervolgens ski ik er mee en kijk hoe de ski reageert. Dan bepaal ik de hoek die erin moet worden geslepen.

null

null

null
null

null

0,5 is zeker níet gemiddeld, en 87 trouwens ook niet.

Alle Fischers zo ongeveer op 87 toch? (maar wel met 1 hangend)

Prachtige ski overigens die Rossi’s van je.

Plaats een reactie