Wat is nu écht het beste skigebied?

Lastig kiezen, maar mijn mening op dit moment:

  1. Val Gardena/Sella Ronda. Vanwege de combinatie mooie pistes/goede tochten te maken, veel variatie, heerlijk en betaalbaar eten, leuke sfeer
  2. 3 Vallees: Mogelijkheden zijn eindeloos, prachtige pistes, uitgestrektheid.
    3 Saalbach Hinterglemm. Dit is de lastigste keuze. Maar Saalbach wint het op sfeer en prijs (in vergelijking met Ischgl) In Ischgl zijn er mooiere pistes, Espace Killy is natuurlijk ook prachtig om te skiën, maar SH krijgt toch op dit moment een streepje voor.

Minst favoriet tot nu toe is Montafon. Ik verbaas me dat iedereen daar zo enthousiast over is. Blijkbaar heb ik wat gemist.

Ik spaar liever mooie herinneringen dan materiele zaken

1 Les portes du soleil
2 Les trois vallees
3 Val Gardena

Ik heb nog niet eens gereageerd? Dan wacht ik daar nog maar even mee tot na de kerstvakantie (dan ben ik ook in Val Gardena en in Paradiski geweest)…

  1. Les 3 Vallées: Met meer dan 600km pistes is vervelen geen optie! Elke keer ontdek je wel iets nieuws, en dat maakt dit gebied zo boeiend!

  2. Chamonix: Niet het meest praktische gebied (verschillende kleine gebieden die enkel per bus verbonden zijn), maar wel de moeite waard om ooit eens te doen! Voor de niet skiërs (of na het skiën) is er het authentieke dorp. Voor de skiërs: Bosrijke gebieden, maar ook hooggebergte om “u” tegen te zeggen: Le Glacier d’Argentière, La Vallée Blanche,… En de Mt. Blanc is adembenemend groot :o)

  3. l’Espace Killy: Ik heb het niet zo voor Oostenrijk/Zwitserland/Frankrijk, dus op 3 (en welverdiend) komen Tignes en Val d’Isère!

Tot nu toe mijn top 3

  1. Portes du soleil
    2 espace killy
    3 saalbachhinterglemm

Ischgl vond ik zelf nogal tegenvallen, super hotel aan de piste, dat wel, maar bij slecht weer weinig beschutte pistes

Voor mij ook alleen Oostenrijk

1 Ischgl-Samnaun: modern skigebied met uitdagende pistes en goede sfeer
2 Serfaus-Fiss-Ladis: Super gebied voor families ook buiten de pistes
3 at.Anton-Lech: Mooie pistes en geweldige après ski (twijfelde met Solden)

Aspen, geweldig!
3Vallees, super gebied met veel mogelijkheden
Zillertal, met de kinderen knus en veel mogelijkheden!

Don
  1. Portes du Soleil
  2. Les trois vallées
  3. Les Sybelles
  1. Ischgl Samnaun
  2. Nauders am Reschenpass
  3. Kaunertal (dus de combinatie van Fendels en de gletscher)

Ik heb dit topic vorig jaar geopend. Iedereen kon toen zijn top 3 posten en dit was de uitslag:
https://www.wintersport.nl/forum/topic/54533

Naar het einde vh seizoen toe kunnen we mss opnieuw een zo’n verkiezing houden :)

Wat mij betreft bestaan er geen beste/slechtste ski gebieden. om de doodeenvoudige reden dat ieder mens andere wensen heeft voor zijn ski gebied…mogelijk kun je wel per categorie een beste en slechtste maken.

  • Espace Killy
  • 3V
  • Portes du Soleil
  • trois vallees: puur genieten zowel piste als off
  • paradiski:
    *hopelijk Les Deux Alpes / La grave (ga ik 1 feb 2013 ontdekken).
liever 2 weken in de sneeuw dan 1 in de zon!!
  1. De gehele Arlberg - St-Anton-Lech-Zürs-Stuben (aantal km pistes en off-piste - restaurants - accomodaties - apres-ski => wereldklasse!)
  2. Ischgl (Ibiza van de Alpen - 1 groot feest - End of season is onbeschrijflijk)
  3. Sölden (goede apres-ski - lekkere pistes op de tiefenbach - afstanden in het dorp wel groot)

Plaats een reactie