Geschikte bootfitter Noord Nederland

Beste allemaal,

Welke bootfitter is volgens jullie de beste in de provincies Drenthe, Groningen en Friesland ?

Ik ben op zoek naar goede skischoenen. Heb een probleembeen (dikke kuit) en ben benieuwd wat volgens jullie de beste bootfitter is rondom mijn woonplaats.

Alvast bedankt!

In Coevorden zit Petstra Kampeer & Ski, ben hier zelf wel eens geweest, maar niet voor skischoenen.
Ik weet wel dat ze daar je voet helemaal kunnen 3D scannen en dergelijke en dat er deskundig personeel aanwezig is.

Met een scanner in huis zou ik dus gelijk afhaken…hoewel een mooi hulpmiddel - een echte deskundige kijkt naar de voet en het onderbeen en hoe die bewegen en weet dan wat voor schoen daar bij past.

Voorbeeld: de scanner brengt alle dimensies in beeld maar ziet niet dat iemand bvb heel flexibel is in de enkel en dan een stijvere schoen nodig heeft.

In Groningen zit Snowlimits zij doen orkaan bootfitting, maar voor dikke kuitenken je ook kijken naar bv Head Cube 3.

https://www.snowlimits.nl/pages/bootfitting-skischoenen…

In Groningen zit Snowlimits zij doen orkaan bootfitting, maar voor dikke kuitenken je ook kijken naar bv Head Cube 3.

https://www.snowlimits.nl/pages/bootfitting-skischoenen…

michelr op 23 nov 2019 16:11

Dat is nu juist een schoen waar TS problemen mee heeft…

In Heerenveen zit Skischool en store Swing. Daar hebben vrienden van ons heel goede ervaringen mee.

Winter is coming

Snowlimits Groningen.

Bij Snowlimits Groningen beschikken ze over veel ervaring en een internationaal netwerk aan kennis. Ze gaan door totdat de oplossing is gevonden.

Haha nu zul je zien dat de TS bij een van genoemde shops juist in de problemen is geraakt…

N.a.v. je andere topic heb ik nog even na lopen denken.
Mijn aanname was dat je nog wel bent teruggegaan naar je oorspronkelijk shop om de klachten rond je kuit te laten oplossen, maar heb je dat nog wel gedaan??
Als je schoenen verder wel goed zitten is dat je vertrekpunt namelijk.
Het is vrij normaal om nog eens terug te gaan en je verder te laten helpen.
Of zien ze geen opties meer??
Om te beginnen met het verwijderen van je spoiler, maar dat kun je ook zelf doen.
De rand van de shell ombuigen kan een optie zijn, materiaal verwijderen van je binnenschoen is een andere.

Met een scanner in huis zou ik dus gelijk afhaken…hoewel een mooi hulpmiddel - een echte deskundige kijkt naar de voet en het onderbeen en hoe die bewegen en weet dan wat voor schoen daar bij past.

Voorbeeld: de scanner brengt alle dimensies in beeld maar ziet niet dat iemand bvb heel flexibel is in de enkel en dan een stijvere schoen nodig heeft.

elisabeth101 op 23 nov 2019 15:54

Eens! Zo’n 3D scanner geeft handige info over afmetingen van de voet maar bijv de breedte en lengte van de voet kan met een ouderwetse voetmeter zo opgemeten worden en dan ben je al een heel eind.
Het gaat uiteindelijk om de expertise van het personeel dat goed kijkt naar hoe je beweegt in combinatie met je ski ervaring. Daarnaast kennis van de schoenen die ze in het schap hebben en dan de juiste schoen erbij pakken en vanuit daar bootfitten als er nog ergens iets knelt.
Ik heb mijn voeten een tijdje geleden een keer met zo’n 3D scan laten meten bij Daka in Rotterdam. Echter, de schoenen die als “beste” uit het systeem kwamen rollen voor mijn voeten zaten voor geen meter… maar ja, ze stoppen ook alleen de modellen in het systeem die ze verkopen in die winkel. Kortom, ik werd er niets wijzer van.
Vorige winter voor het eerst geskied op m’n nieuwe schoenen maar toch nog wat kleine ongemakken. Afgelopen vrijdag nog bij Skipshop Nieuwegein geweest na een uurtje in Zoetermeer geskied te hebben. Schoenen zaten niet helemaal top en had last van voorvoet. Nieuwe op maat gemaakte zooltjes te laten maken (oude waren na ong 10 jaar wel op) en 1 schoen toch nog iets breder gemaakt dmv plakkers en warm maken.

Ga voor een shop waar ze de tijd voor je nemen en voldoende expertise in huis hebben.
Veel wintersport plezier komende plezier met pijnvrije voeten!

In Groningen zit Snowlimits zij doen orkaan bootfitting, maar voor dikke kuitenken je ook kijken naar bv Head Cube 3.

https://www.snowlimits.nl/pages/bootfitting-skischoenen…

michelr op 23 nov 2019 16:11

Dat is nu juist een schoen waar TS problemen mee heeft…

GiGi op 23 nov 2019 16:12

O ja ik zie dat zij een tweede geopend had,

Twin Seasons Groningen

Wellicht heb je ondertussen al iets gevonden wat bevalt. Zo niet kijk eens naar de Nordica HF. Deze heb ik bij Norbert Maier in Rotterdam gezien en lijkt erg op de oude achteruitstap. Denk zelf dat het voor een bepaalde doelgroep (vooral forse kuiten) een uitkomst kan zijn.

Waarschijnlijk ben je al voorzien, maar Patrick Rademaker van Edelweiss in Brummen is een geweldige bootfitter ( volgens sommigen de beste van Nederland), die echt de tijd neemt voor je en de investering dubbel en dwars waard is.

Plaats een reactie