Onbruikbaar board, wat nu?

Hey allemaal,

Ik vroeg mij af of jullie ff met mij zouden willen brainstormen over het onderstaande :).

Ik ben vandaag naar Daka in Rotterdam geweest om mijn nieuw bestelde Now Pilot bindingen op te halen. Bleek alleen dat deze niet op mijn board gaan omdat ik nog de eerste generatie channel van Burton heb…
Nu zijn mijn oude bindingen echt volledig dood, maar na heel veel passen en meten, bleek dat er geen enkele nieuwe binding op past. Behalve de Burton EST range, maar ik wil eigenlijk van Burton af…

Nu heb ik dus 3 opties:

  1. Ik kan gelijk een ander board gaan kopen.
    Probleem hierbij is dat ik niet al te veel financiële ruimte heb op het moment. Ik kan met schrapen en lenen tot 600 euro komen denk ik.

  2. Is EST bindingen van 300 euro op mijn oude board plempen en volgend jaar de hele set proberen te slijten zodat ik eindelijk kan overstappen naar iets wat ik wél wil.
    Dit vind ik dan alleen weer een beetje zonde van de 300 euro.

  3. Voor dit seizoen een board huren en daarna opzoek naar een goede deal.
    Nadeel daarvan is dat ik een gevorde boarden ben die houdt van aggresief de piste af jagen en carven, in de tussentijd de heuveltjes ed pakken en af wn toe het park in te duiken. Met een huurboard ga ik dus niet krijgen wat ik zoek.

Bij Daka hebben ze wel een deal dat als je een board van 400 of meer koopt, je er Salomon Pact bindingen gratis bij krijgt. Dit zijn natuurlijk geen bindingen waar ik heel gelukkig van wordt, maar ze schijnen ook niet al te slecht te zijn.

Zelf neig ik natuurlijk naar optie 1, maar dan moet ik het voorlopig dus doen met die Pact bindingen ipv de Nows, want anders wordt het te duur.

Kunnen jullie me nog iets aanraden?

Misschien ben ik niet bekend genoeg met de 1st generation channel, maar waarom kunnen nieuwe bindingen daar niet op? Je hoeft toch niet per se channel-compatible bindingen te hebben? Ik heb oude Flow bindingen, en daar koop ik een Flow-channel-disc voor en hij past.

De eerste generatie is smaller dan de 2e en de 3e. De schroeven passen niet door de nieuwe discs. Swappen heeft ook geen zin, want de vertanding van de discs is compleet anders. De 2e en 3e generatie schroeven kan ik ook niet in mijn board krijgen. Geloof me we hebben echt alles geprobeerd daar, maar er was niets te bedenken helaas…

Bij Now nog even navragen of ze aangepaste disks hebben voor de versie channel die jij hebt, lijkt me nu de meeste kans van slagen.
Anders nog kijken voor een knap 2e hands board? Kun je wellicht wel mee uitkomen als je budget niet al te groot is.

Het board is 8+ jaar oud (verkoopwaarde erg laag, ook met nieuwe bindingen) dus ik zou gaan kijken naar iets nieuws… Wat rij je nu en heb je al wat op het oog? Met 600,- kom je in ieder geval niet snel te kort om iets passend te vinden.

*bericht bewerkt door Sneeuwbaard op 23 nov 2019 18:34

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Als je het geld bij elkaar moet schrapen voor een ander board dan zou ik er ff over nadenken of dat wel zo’n goede oplossing is. Misschien ff marktplaats in de gaten houden of er niet iets leuks voor weinig langs komt.
En anders lijkt mij een board huren nog het beste.

Übung macht den meister!!!

De eerste generatie is smaller dan de 2e en de 3e. De schroeven passen niet door de nieuwe discs. Swappen heeft ook geen zin, want de vertanding van de discs is compleet anders. De 2e en 3e generatie schroeven kan ik ook niet in mijn board krijgen. Geloof me we hebben echt alles geprobeerd daar, maar er was niets te bedenken helaas…

Maximini op 23 nov 2019 18:19

Interessant, thanks. En succes! Ik ben het met je eens dat met jou voorkeuren huren niet ideaal is: misschien kun je bij een bekende iets lenen? (evt. tegen vergoeding)

Setje passende gebruikte bindingen scoren en volgend jaar als set verkopen?

Sorry voor de late reactie ik heb 2 dagen gestrekt gelegen met migraine, dus ik was ff niet aanspreekbaar haha.

Na een enorme zoektocht op facebook/marktplaats etc ben ik 1 set bindingen tegengekomen die mij wat kunnen bieden. Het gaat hier om Burton Cartels van 2012. Helaas passen deze ook niet op mijn oude board. Omdat ik onverwacht toch aan de slag ga als snowboardleraar voor een paar maanden direct na mijn eigen vakantie, heb ik besloten om het geld wat ik voor reparatied aan mijn auto zou gebruiken, in mijn snowboardset te stoppen. Ik heb de auto de komende tijd toch niet nodig haha.

Ik heb een bijdrage van mijn familie gekregen van 250 euro. Zelf wil ik maximaal 500 euro besteden. Ik kom dan wel wat in het rood te staan (opzich geen drama, wegens mijn studentenrekening zijn daar geen extra kosten aan verbonden). Over een maand krijg ik weer voldoende loon om ruim in de plus te komen, maar dan moeten er natuurlijk geen grote onverwachte kosten aankomen deze maand haha.

Op het moment denk ik aan de volgende boards:

  1. Jones Mountain Twin 500 euro
  2. Bataleon Evil Twin 490 euro
  3. Bataleon Goliath 550 euro

Qua bindingen zijn er voor mij eigenlijk maar 2 keuzes: het setje dat ik had besteld (NOW Pilot 240 euro) of die tweedehands Burton Cartels, waar de verkoper 100 euro voor wil hebben.

De vraag is nu, ga ik 140 euro besparen en voor de (naar mijn mening voor die leeftijd toch wel prijzige) Cartels of geef ik de volle mep uit van 740-790 euro voor de compleet nieuwe set?

Belangrijk om te weten is dat ik dus een redelijk aggressieve boarder ben, maar ik eis wel wat playfullness om het park in te kunnen duiken als ik daar zin in heb. Mijn oude board was de Burton Blender. Hiermee was ik best tevreden wat betreft snelheid en overall feel op de piste, maar hij miste voor mij wat pop en playfullness aan de freestyle kant. In mijn nieuwe board zoek ik power, meer pop en play dus, het lieft een wat makkelijker te draaien board als het kan en omdat ik toch ook wel met enige regelmaat op steilere en ijzigere pistes terecht kom, een board met redelijke edge hold.

Voor mijn gevoel kom ik uit op de Jones, maar ik vroeg me af wat jullie erover denken. Of misschien hebben jullie een andere tip voor mij?

Ik ga trouwens proberen om as vrijdag in Zoetermeer naar de testavond te gaan, maar ik heb helaas een avondshift die dag. Dus als het lukt om die te ruilen kan ik alles ff testen, alleen omdat de kans aanwezig is dat het niet lukt, vraag ik hier ook even rond.

Weer een enorm verhaal, maar alvast thanks!

Sorry voor de late reactie ik heb 2 dagen gestrekt gelegen met migraine, dus ik was ff niet aanspreekbaar haha.

Na een enorme zoektocht op facebook/marktplaats etc ben ik 1 set bindingen tegengekomen die mij wat kunnen bieden. Het gaat hier om Burton Cartels van 2012. Helaas passen deze ook niet op mijn oude board. Omdat ik onverwacht toch aan de slag ga als snowboardleraar voor een paar maanden direct na mijn eigen vakantie, heb ik besloten om het geld wat ik voor reparatied aan mijn auto zou gebruiken, in mijn snowboardset te stoppen. Ik heb de auto de komende tijd toch niet nodig haha.

Ik heb een bijdrage van mijn familie gekregen van 250 euro. Zelf wil ik maximaal 500 euro besteden. Ik kom dan wel wat in het rood te staan (opzich geen drama, wegens mijn studentenrekening zijn daar geen extra kosten aan verbonden). Over een maand krijg ik weer voldoende loon om ruim in de plus te komen, maar dan moeten er natuurlijk geen grote onverwachte kosten aankomen deze maand haha.

Op het moment denk ik aan de volgende boards:

  1. Jones Mountain Twin 500 euro
  2. Bataleon Evil Twin 490 euro
  3. Bataleon Goliath 550 euro

Qua bindingen zijn er voor mij eigenlijk maar 2 keuzes: het setje dat ik had besteld (NOW Pilot 240 euro) of die tweedehands Burton Cartels, waar de verkoper 100 euro voor wil hebben.

De vraag is nu, ga ik 140 euro besparen en voor de (naar mijn mening voor die leeftijd toch wel prijzige) Cartels of geef ik de volle mep uit van 740-790 euro voor de compleet nieuwe set?

Belangrijk om te weten is dat ik dus een redelijk aggressieve boarder ben, maar ik eis wel wat playfullness om het park in te kunnen duiken als ik daar zin in heb. Mijn oude board was de Burton Blender. Hiermee was ik best tevreden wat betreft snelheid en overall feel op de piste, maar hij miste voor mij wat pop en playfullness aan de freestyle kant. In mijn nieuwe board zoek ik power, meer pop en play dus, het lieft een wat makkelijker te draaien board als het kan en omdat ik toch ook wel met enige regelmaat op steilere en ijzigere pistes terecht kom, een board met redelijke edge hold.

Voor mijn gevoel kom ik uit op de Jones, maar ik vroeg me af wat jullie erover denken. Of misschien hebben jullie een andere tip voor mij?

Ik ga trouwens proberen om as vrijdag in Zoetermeer naar de testavond te gaan, maar ik heb helaas een avondshift die dag. Dus als het lukt om die te ruilen kan ik alles ff testen, alleen omdat de kans aanwezig is dat het niet lukt, vraag ik hier ook even rond.

Weer een enorm verhaal, maar alvast thanks!

Plaats een reactie