Ervaring Head Supershape vs V-shape ?

Hoi, iemand ervaring met beide Head series Supershape en V-shape (in het bijzonder de Rally enerzijds en de V8 anderzijds) ?
Welk model zou voldoen voor skiniveau 7 (50 jaar), 90kg, 1m90.
Ski vnl op piste, korte en middellange bochten, medium agressief, geen diepsneeuw.
Alvast bedankt.

Ken de v Shape niet, maar waarom bij de supershape de iRally? Met wat je noemt zou ik eerder voor de iMagnum gaan

De V-Shapes zijn zeer soft en hebben echt een vrij laag plafond. Gezien de info die je geeft over jezelf zou ik zeker in de Supershape lijn kijken, en dus niet bij de V-shapes.

De V-Shapes zijn zeer soft en hebben echt een vrij laag plafond. Gezien de info die je geeft over jezelf zou ik zeker in de Supershape lijn kijken, en dus niet bij de V-shapes.

GiGi op 25 nov 2019 07:19

Ik heb momenteel de 13 jaar oude Atomic Metron 10.
Vroeg me af of die Supershapes niet te zwaar zijn (vandaar ook de afweging naar V-shape).
Mijn Metron weegt 3,5kg per ski (incl binding) in maat 170. Heb ik wel plezier aan beleefd, maar ze mogen niet zwaarder zijn.

3,5kg 😳😳😳. De iRally weegt 2268g@170, de iTitan ca 2320@177. De Magnum zal in 170 ongeveer hetzelfde wegen als de Rally. Binding zeg 1000g, totaal 3,3-3,4 kg.

3,5kg 😳😳😳. De iRally weegt 2268g@170, de iTitan ca 2320@177. De Magnum zal in 170 ongeveer hetzelfde wegen als de Rally. Binding zeg 1000g, totaal 3,3-3,4 kg.

DrPhil op 25 nov 2019 13:27

Dus iets lichter als mijn Metrons of versta ik het verkeerd ?

Ik ski op 10 jaar oude Head Supershape Titans. Dingen zijn loeizwaar, maar met beetje techniek valt het wel mee. Ik ben maar 1,78 en 68kg en ski ook 170cm en zou eerder langer dan korter gaan. Maar ik zou niet nog een keer die Titan kopen.

Heb echt ook de Magnum geskied en die is heel eenvoudig te skiën en heeft wel een heel hoog plafond, daar kun je je dus geen buil aan vallen. Je moet ook bedenken dat de techniek in 13 jaar zoveel is veranderd, dat het niet per se iets zegt hoe zwaar de ski is. Zelfs een zwaardere ski kan je makkelijker skiën.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Dus iets lichter als mijn Metrons of versta ik het verkeerd ?

dmoderation op 25 nov 2019 13:32

Als je Metrons idd 3,5kg zijn, idd.

Dus iets lichter als mijn Metrons of versta ik het verkeerd ?

dmoderation op 25 nov 2019 13:32

Als je Metrons idd 3,5kg zijn, idd.

DrPhil op 25 nov 2019 13:44

Weet niet wat het gewicht is van de sets die op de Supershapes geplaatst worden, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat die van de Metrons (Neox) uitzonderlijk zwaar waren voor hun categorie (even opgezocht 2,71kg per set).

*bericht bewerkt door dmoderation op 25 nov 2019 14:06

Dat zou best kunnen. Ik weet wel dat veel van die oude Atomics loeizwaar waren, met als toppunt de Double Decks. Die zaten ruim boven de 4kg.
Overigens zegt gewicht niet alles. Tussen de S/force 9 in 170 en 11 in 177 zit maar 90gr. De 9 voelt licht, de 11 zwaar. De 9 loopt over sneeuwhopen heen, de 11 dendert er dwars doorheen. Scheelt dus zoals gezegd 90gr.

*bericht bewerkt door DrPhil op 25 nov 2019 14:41

Plaats een reactie