Het grote Sulden test topic

@bartvwg. Brandt los! Hoe bevalt het? Ski je in groepen? Welke ski’s?

Dit Fischer-speelgoed, tot grote tevredenheid, getest.

null

bartvwg op 25 nov 2019 17:16

Vertel!

*bericht bewerkt door DrPhil op 25 nov 2019 17:33

@bartvwg. Brandt los! Hoe bevalt het? Ski je in groepen? Welke ski’s?

DrPhil op 25 nov 2019 17:23
  1. Goed 🙂
  2. Nee, ik heb beslist niet mee te doen bij de lessen.
    Overige positieve en negatieve zaken van de “skitestwoche” volgen later nog wel. 😉
Bla, bla, bla.

Geteste ski’s:
1: Salomon S Force 9 - 170
2: Fischer RC One 78 GT - 171

En hierbij zijn we bij het 1e negatieve punt gekomen, meer dan 1 paar ski’s kunnen niet getest worden per dag.
S’ Morgens is het aanschuiven aan een kelder bij het dalstation waar het speelgoed wordt uitgeleend per merk. Voor enige uitleg - men is gehaast - moet ge echt op je strepen gaan staan.
Na half 11 zijn er nog amper ‘vertegenwoordigers’ te vinden. Degene die er staan lopen te paffen en te zuipen.
Ik ben dus al tevreden met 1 setje per dag.
Beoordeling volgt later, ik hoop toch over 5 ski’s wat te kunnen zeggen. 😉

Bla, bla, bla.

Waarom doe je niet mee met de lessen?

Het klinkt allemaal niet uitnodigend @bartvwg🤨
Ik zou juist gaan testen om te kunnen testen en niet om opgescheept te zitten met 1 paar ski’s de hele dag, mochten ze bevallen dan klik je ze nog eens onder voor een optimaal test resultaat maar niet gedwongen met 1 paar ski’s afgescheept te willen worden!😳🙄
Andere mensen om je heen die dit wel normaal vinden?

LA NORMA😍☃️

Eens met @piefke: als ik dit zo hoor, spreekt de opzet in Solden (AT) me meer aan. Gewoon wisselen wanneer je wilt en fatsoenlijk aanspreekbare gasten op de stands tot zeker een uur of 4 in de middag.

*bericht bewerkt door evr66 op 25 nov 2019 19:19

Edwin van Riel

Mag je ze tussentijds niet ruilen? Of zijn er dan geen ski’s meer beschikbaar? Of niemand om ze om te wisselen?
In Obertauern was de opzet vergelijkbaar: ‘s ochtends een ski en ‘s middags een ski (van een voor dat dagdeel aangewezen merk voor jouw groep). Maar daar kon je ook wel eerder wisselen.

*bericht bewerkt door DrPhil op 25 nov 2019 19:24

Mag je ze tussentijds niet ruilen? Of zijn er dan geen ski’s meer beschikbaar? Of niemand om ze om te wisselen?

Geen idee, in de briefing staat uitlenen tot 10u30.
Wat wel klopt is dat er na 9u niet veel meer beschikbaar is.
Daarnaast, de uitleen staat in het dalstation. Daarna gaan de meesten met de gondel naar boven en dan met de stoeltjesliften verder.
Nogal onpraktisch om op en af te gaan om ski’s te wisselen.
Vroeger stonden de merken aan de pistes 'boven" en dat was praktischer.
Ben nu 2 keer na de middag terug gegaan. Noch de man van Fischer of Salomon stond er.
Tsja. 🤔

Bla, bla, bla.

Waarom doe je niet mee met de lessen?

Jochemgerrits op 25 nov 2019 18:56

Goeie vraag @Jochemgerrits
Kort antwoord: omdat het me niet veel zou bijbrengen.
Lang antwoord: ik heb eind jaren '70 leren skiën. Mocht mee met de familie van mijn beste vriend. Zijn vader (ik ben de man eeuwig dankbaar) heeft me op 2 dagen leren skiën, eerst berg op taffelen en dan in sneeuwploeg naar beneden. De 2e dag zo leren bochten maken. Vanaf de 3e dag de lift in en plan trekken. 🙂
Ik heb leren skiën door het te doen.😉
Enkele jaren zo geskied. Lange tijd gestopt. Paar (4) jaar geleden terug begonnen, 1u les genomen samen met mijn vrouw. Gestopt met die lessen.
Ik heb dyslexie wat maakt dat ik een knoeiboel maak van alles wat links en rechts, berg of dalski, is. Hoe meer uitleg ik krijg hoe groter de verwarring en de knoeiboel. 😁
Ik leer door te zien en door te doen en heb me er al lang bij neergelegd dat ik nooit een ‘mooie’ technische skiër ga worden.
En ik ken mijn beperkingen. 🙂
Ik kom wel alle pistes af hoor, hoe is iets anders. 😁
Daarenboven ben ik 55 en ik wil me alleen nog amuseren en dat lukt me erg goed. 🙂
Los daarvan, als ik zoals vandaag de klasjes zie vraag ik me af wat die bijleren. Als een kudde achter een instructeur aan die niet omkijkt en kan corrigeren…
Laat mij maar doen. 😉

Bla, bla, bla.

Andere mensen om je heen die dit wel normaal vinden?

Piefke op 25 nov 2019 19:11

Nope, ik hoor er veel grommelen.

Bla, bla, bla.

@bartvwg : Als een kudde achter een instructeur aan die niet omkijkt en kan corrigeren…
Laat mij maar doen. 😉

Begrijpelijk, maar dit is niet het soort lessen waar je wat zou opsteken. Kan ook echt wel anders ;)

Edwin van Riel

Mooi verhaal @bartvwg maar wat @evr66 al zegt is er zoveel meer mogelijk op les gebied, alleen moet je idd wel willen😉
Genieten is in mijn ogen het belangrijkste en dat is bij iedereen anders☃️
Maak er nog een mooie week van en als je je eigen toch een beetje bij wat andere voegt met ski’s waar jullie allen blij van worden dan kun je onderling ook wisselen💪😃

LA NORMA😍☃️

Kijk, da’s een strak plan. Mooi bedacht liefje, scharrel een paar mensen bij elkaar, plunder die uitgifte balie en organiseer je eigen test event. Met 5 man erbij, test je dan gewoon 6 paar op een dag !)

Edwin van Riel

Liefje? 😉

Wel een goed idee. Zowat al die bindingen zijn zonder gereedschap verstelbaar. Kijk wel naar mensen met dezelfde DIN waarden en interessegebied qua soorten ski’s.

Liefje? 😉

GiGi op 26 nov 2019 08:48

…het autocorrect excuus is natuurlijk ook maar beperkt houdbaar, daar blijven we niet in trappen :)

Het voordeel is dan wel weer dat je de ski’s echt een beetje leert kennen. Ik merk aan mezelf dat ik redelijk snel een beeld kan vormen bij een paar ski’s, maar dat ik, wanneer ik er een dag of langer op geskied heb, soms toch een heel ander gevoel aan over houd. Zeker bij het snel en veel wisselen kan mijn lichaam me wel eens in de maling nemen heb ik ervaren.

Oh en @Bartvwg, lessen is zo overrated ;).

I can stick uphill ice, on my saucer...

Sorry @GiGi en @Franksplinter, betrapt. Nou ja, dacht dat dit allemaal moest kunnen tegenwoordig. Dat jullie hier nog van opkijken verbaast me dan wel weer hahaha

Shane heeft dan ook wel weer een scherpe (alhoewel hij serieus bekeken zeker wel een punt heeft), maar deze: “Zeker bij het snel en veel wisselen kan mijn lichaam me wel eens in de maling nemen heb ik ervaren.”, tsja, ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Edwin van Riel

Kijk wel naar mensen met dezelfde DIN waarden

Volwassenen? Alles op 6 en gaan met die banaan ;). Opschroeven kan naar wens bij frequente pre-releases en dit zal voor niemand te strak zijn (als ze een klein beetje vaart maken natuurlijk)

Edwin van Riel

Aan wie zou ik het vragen liefjes?🤔
Ik heb al eens geroepen maar er komt niemand. 🤷‍♂️
Wat een zaligheid, lege pistes. 😎😎😎

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/a65c187e913efd109b6cae35...

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/c3c9be61828f754d94658f10...

Tsjuus! 😜

*bericht bewerkt door bartvwg op 26 nov 2019 10:47

Bla, bla, bla.

null

Bla, bla, bla.

Lonely at the top, @bartvwg ;)

Edwin van Riel

@evr66

Ik zie geen @Bartvwg alléén skies en jaloersmakende pistes. 😉

Born to run. B.S.

@dan58, pistes zien er wel strak uit inderdaad ;)

Denk dat @bartvwg nog ff moet uitzoeken wat de linker en wat de rechter is. De heren die ze uitlenen en er verstand van hebben zitten inmiddels aan het bier namelijk, t is na 1030 tenslotte ;)

*bericht bewerkt door evr66 op 26 nov 2019 11:41

Edwin van Riel

Denk dat @bartvwg nog ff moet uitzoeken wat de linker en wat de rechter is.

evr66 op 26 nov 2019 11:40

Ik dacht al, waarom noemen ze nu 1 ski ‘left’ en de andere ‘right’. 🙄🤔🤓
😜

Bla, bla, bla.

Edit
Geteste ski’s:
1: Salomon S Force 9 - 170
2: Fischer RC One 78 GT - 171
3: Elan Amphibio 16 ti - 172

Bla, bla, bla.

Kijk, dat is kort en bondig getest. ;) ;) ;) Wat vond je er van?

Edwin van Riel

Rustig aan @evr66 laat 'm effe bijkomen 😉

Born to run. B.S.

@evr66🥰

@bartvwg ben jij nou zo gezellig dan of is dat sulden gewoon een bestemming voor einzelgängers…

Je gaat iig iedere dag een cm langer😂

LA NORMA😍☃️

Je gaat iig iedere dag een cm langer😂

Piefke op 26 nov 2019 17:25

Chance dat ik geen.maand blijf dan. 😜
Alhoewel, ik zie hier kinders met planken tot 40cm boven hun hoofd. 😯
Die zijn hier al effe denk ik. 🤔

Bla, bla, bla.

Die nemen regelmatig les 😆

Plaats een reactie