Wie weet waar ik een Smith I/OX skibril kan passen?

Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe skibril en nu is mijn oog gevallen op de Smith I/OX.
Deze bril heb ik online voor een mooie prijs gezien, alleen zou ik heel graag eerst willen kijken of ie goed aansluit op mijn helm en of ik mijn gewone bril er goed onder kan dragen.

Het probleem is dat ik 7 december al op wintersport ga en de bril een levertijd heeft van een aantal dagen, dus bestellen en dan passen en vervolgens eventueel weer retourneren duurt denk ik te lang.

Volgens mij is het al een iets ouder model, dus vroeg ik mij af of iemand misschien weet waar ik deze bril kan passen ergens in de buurt van oost/noord-Nederland?
Wellicht dat iemand deze bril thuis heeft en mij kan helpen? Of een winkel waar je weet dat ze deze bril hebben.

Mijn dank is alvast groot!

Ze hebben hem (met Chromapop lens) bij Baumsport in Hengelo.

[ethiek=ON]Wel een beetje zuur voor de winkelier als je alleen komt passen[ethiek=OFF]

Het is inderdaad een oud model welke helaas niet meer in de productlijn zit. Ik heb er zelf 2 van en heb kort geleden bij Baumsport nog 2 losse lenzen besteld. Zo kan ik nog even vooruit.

When life gets too complicated.... SKI

Ze hebben hem (met Chromapop lens) bij Baumsport in Hengelo.

Alex op 26 nov 2019 07:23

Oh toch wel bij Baumsport? Ik dacht dat ik 'm daar niet op de site zag staan, maar dan heb ik er misschien overheen gekeken.

Wel een beetje zuur voor de winkelier als je alleen komt passen

Haha ja dat vind ik zelf idd eigenlijk ook wel, maar ik vind hem online voor €125 en volgens mij ga ik 'm in de winkel niet voor veel minder dan €170 vinden.
Dat verschil vind ik helaas wel net wat te groot.

Heb overigens vorig jaar wel mijn helm gekocht bij Baumsport, dus dat praat het voor mezelf toch nog een klein beetje goed ;)

*bericht bewerkt door Tukkertje93 op 26 nov 2019 07:43

Joh, Baum heeft nette prijzen. Als je daar gaat passen, gewoon ff vragen of ze de webprijs een beetje kunnen/willen matchen. Zou nog aardig in de buurt kunnen komen. En dan durf je daar in de toekomst ook gewoon je gezicht te vertonen hahaha

Edwin van Riel

Mijn ervaring is ook dat Baum heel nette prijzen hanteert. Bovendien ben ik er (ik heb er besteld, terug gestuurd, opnieuw besteld) hartstikke goed geholpen.

Mijn ervaring is ook dat Baum heel nette prijzen hanteert. Bovendien ben ik er (ik heb er besteld, terug gestuurd, opnieuw besteld) hartstikke goed geholpen.

phma op 26 nov 2019 14:12

Ik ook, is ook wat waard. Gewoon een fijne zaak.

Edwin van Riel

is overigens wel dat model met ‘turbo fan’: https://www.baumsport.nl/smith-i-ox-turbo-fan-chromapop-gree…

Waarschijnlijk niet helemaal waar je naar op zoek bent.

When life gets too complicated.... SKI

In Groningen is hij bij TwinSeasons ook

Ik zou de voorraadhoudende winkelier bellen en je dilemma uitleggen: dat je 'm gezien hebt voor 125 euro maar dat je hem graag bij hun wil passen. Of ze je niet tegemoet willen komen met de prijs. En dan zelf ook willen bewegen, want dat je hem kunt passen is ook euro’s waard. Toch?

Zoals Alex al zei, zie ik bij Baumsport idd helaas alleen die met de Turbo Fan en die is toch wel buiten mijn prijsklasse.

Heb ook even gekeken op de site van TwinSeasons, maar daar zie ik de I/OX jammer genoeg ook niet staan. Verder wel heel veel keuze daar voor goeie prijzen, dus bedankt voor de tip @RobB !

Misschien dat ik toch beter op zoek kan gaan naar een nieuwer model die iets beter verkrijgbaar is.
Ik denk dat ik deze week maar gewoon eens een aantal wintersportzaken bij langs ga om wat brillen te proberen.

Als iemand van jullie goeie suggesties heeft voor een bril van het liefst onder de €150 met verwisselbare lens die ook OTG kan worden gedragen, dan hoor ik dat graag.
Zat eerst te kijken naar de Oakley Flight Deck, maar bij deze wordt voor dat geld maar één lens geleverd terwijl je bij de meeste brillen er wel een extra lens bij krijgt.

Oké, ik zou ze even mailen als Groningen een mooie afstand is. Vlakbij TwinSeasons zit ook de DAKA megastore. Zou me niet verbazen als die ook wel iets hebben…

Zelf heb ik de Oakley Flight Deck in duitsland vorig jaar gekocht (idealo.de als zoekmachine gebruikt) met 2 lenzen voor 135.

Oké, ik zou ze even mailen als Groningen een mooie afstand is. Vlakbij TwinSeasons zit ook de DAKA megastore. Zou me niet verbazen als die ook wel iets hebben…

Zelf heb ik de Oakley Flight Deck in duitsland vorig jaar gekocht (idealo.de als zoekmachine gebruikt) met 2 lenzen voor 135.

RobB op 26 nov 2019 16:09

Het is wel een stukje rijden vanaf hier (Hardenberg), maar voor een goeie deal is het nog te doen ;)

€135 voor de Flight Deck met 2 lenzen is wel echt spotgoedkoop voor deze bril! Ik zal eens een poging doen via de genoemde zoekmachine.

Ekosport heeft nog veel varianten i/ox op de site staan. https://www.ekosport.nl/search?SearchTerm=smith+i%2Fox…

Leveren over het algemeen ook erg snel en probleemloos.

Edwin van Riel

Ekosport heeft nog veel varianten i/ox op de site staan. https://www.ekosport.nl/search?SearchTerm=smith+i%2Fox…

Leveren over het algemeen ook erg snel en probleemloos.

evr66 op 26 nov 2019 16:21

Die had ik idd ook al gezien, goede voorraad met goede prijzen! Alleen volgens mij hebben die ook geen fysieke winkel waar ik 'm eerst zou kunnen passen, dus dat is wel jammer.
Wellicht dat ik 'm maar gewoon moet bestellen en kijken wat het is. Ik heb ook een Smith helm dus dat zal waarschijnlijk wel goed aansluiten en het is één van de beste OTG goggles als ik het internet mag geloven dus dat zal ook haast wel moeten passen dan.

Ik ga er ff goed over nadenken haha, bedankt voor de tip!

Aansluiting is geen probleem. Ze hebben wel een fysieke shop, maar da’s ergens bij Albertville, mocht je in de buurt zijn. Zou gewoon bestellen en evt retourneren als hij niet lekker past.

Ben vorig jaar overgestapt naar de i/o mag. Topbrillen van Smith, dat zeker.

Edwin van Riel

Haha dat is toch net iets te ver rijden om even te passen ;)

Die I/O Mag’s zien er ook heel goed uit inderdaad! Maar ik vind ze denk ik toch net iets te duur nog.

Als het hetzelfde merk is zou het zeker moeten passen. Je kunt ook naar de Anon M2 kijken, die passen ook met een Smith helm. En die brillen hebben ze ook bij Baumsport ;)

@Marijnt heeft die M2 denk je dezelfde fit als de M3? Mijn broer heeft namelijk de Anon M3, dus dan zou ik dat in ieder geval alvast thuis kunnen proberen.

Al gedacht aan de nieuwe Anon Sync goggle? Zelfde lenzen als de duurdere M4, maar stuk prijsvriendelijker.

Bij ekosport nu met 20% extra BlackFriday korting, dus 116 euro. Mooie deal!
Promo code BLACK20.

@Tukkertje93 Geen idee!

@Robvanwinsen Die ben ik nog niet eerder tegengekomen, even gegoogled en die zien er ook goed uit! Zal me er eens even verder in verdiepen

@SuperFranski Ja ik zag het inderdaad! €126 incl. verzendkosten, dat is wel een hele goeie prijs! Heb 'm het liefst Black/Black dus nog even wachten op een reactie of dat mogelijk is, maar ik denk wel dat dit 'm gaat worden. (anders de Sun Green lens)

Als je geen tijd hebt om te retourneren dan mag je blij zijn dat er nog winkels zijn waar je nog wel kan passen. Voor die service betaal je dan een paar centen en dan ski je wel met een goede bril (veiligheid). Als we met z’n allen de winkel alleen nog gebruiken om te passen dan zitten we straks zonder winkels. Dat lijkt me niet handig. Verder vind ik alleen passen en dan online kopen bijzonder onsympathiek naar de winkelier en dan druk ik me nog voorzichtig uit.

Eens Maarten, alleen de link met veiligheid is wel erg vergezocht. Zo kun je alles wel dood redeneren.

*bericht bewerkt door Geraertshoven op 27 nov 2019 07:44

Ik koop graag iets bij een winkelier hoor. Maar als het verschil tussen een echte winkel en een webshop ongeveer €50 is dan denk ik toch liever aan mijn eigen portemonnee dan aan de winkelier.
Vandaar dat ik ook vroeg of iemand 'm misschien thuis had liggen o.i.d. om 'm te kunnen passen.

Ik bedoel als het een 10tje zou schelen, koop ik 'm graag bij een echte winkelier voor het stukje extra service wat je ervoor krijgt. Maar ik ben niet de rijkste, dus moet ook aan m’n eigen portemonnee denken ;)

Heb zojuist de Smith I/OX besteld bij ekosport.nl! Als het goed is komt ie vrijdag binnen, dus ben heel benieuwd.

Iedereen bedankt voor de hulp en goeie tips, hoop dat ik niet te veel mensen op hun tenen heb getrapt met het willen passen in een fysieke winkel ;) heb het misschien een beetje slecht verwoord, maar ben niet compleet harteloos hoor :P

p.s.: Toch online besteld omdat deze bril in geen enkele winkel hier in de buurt nog beschikbaar is.

*bericht bewerkt door Tukkertje93 op 27 nov 2019 12:55

Plaats een reactie