Famfun concept

Wij zouden eigenlijk weer naar Oostenrijk gaan in de krokus vakantie, maar toch omgeboekt voor een weekje naar Les Orres via het Famfun concept. Na 3 jaar Oostenrijk hoop geld, gedoe en ellende met huilende kids op wintersport ipv genieten klinkt dit eigenlijk bijna te mooi om waar te zijn.
Iemand ervaring met dit concept?

Nooit van gehoord, linkje ?

Edwin van Riel

Maar wat was er dan zo erg in Oostenrijk? Waarom huilden de kids? Welk gebied zat je?

Wat zal er essentieel anders zijn in Les Orres wat dit tot een droom maakt?

[quote]Nooit van gehoord, linkje ?
[post]evr66 op 26 nov 2019 14:52[/post][/quote

https://www.sunweb.nl/wintersport/collections/famfun…

https://www.sunweb.nl/vakantie/famfun?

Zou zomaar SPAM kunnen zijn :-P

When life gets too complicated.... SKI

Ik denk niet dat sunweb het nodig heeft om hier via een nieuw topic sluikreclame over te maken. Sunweb voert trouwens betaalde reclame hier op de site.

Heb hier op forum in het verleden zelf ook vragen gesteld over het famfun-concept. Voor ons was dat omwille van de combinatie franse skischool + nederlandstalige kinderen in de groep. Uiteindelijk een andere optie gekozen: bij het famfun-geheel naar mijn mening iets té veel extra activiteiten die voor ons niet echt nodig zijn. We hebben liever wat meer focus op skiën en daarbuiten wat meer rust. Maar kan me best voorstellen dat het aangename vakanties kunnen zijn waarbij je je als familie nergens zorgen om moet maken, als dit bij je stijl past.

#wakeupwhereyouwant

Maar wat was er dan zo erg in Oostenrijk? Waarom huilden de kids? Welk gebied zat je?

Laatste hel was Saalbach
Kids hadden hele dagen les en er zouden geen halve dagen mogelijk zijn ( leeftijd 5, 9,) ook de lunch zeggen ze dat dit een optie is maar uiteindelijk lastig als 1 kindje niet mee luncht in de groep dus toch maar mee laten lunchen. Geen vakantie gevoel net als thuis haasten rennen vliegen springen, krijsend achter laten bij een skijuf is geen vakantie voor mij maar de ware HEL!

Wat zal er essentieel anders zijn in Les Orres wat dit tot een droom maakt?

Simonko op 26 nov 2019 14:54

Ik weet niet of dit een droom is we gaan het zien, vandaar ook de vraag om ervaringen met het concept, maar als je het concept leest lijkt het meer op een familievakantie waar aan iedereen wordt gedacht en je echt samen een leuke tijd kan hebben.

Ik denk niet dat sunweb het nodig heeft om hier via een nieuw topic sluikreclame over te maken. Sunweb voert trouwens betaalde reclame hier op de site.

Heb hier op forum in het verleden zelf ook vragen gesteld over het famfun-concept. Voor ons was dat omwille van de combinatie franse skischool + nederlandstalige kinderen in de groep. Uiteindelijk een andere optie gekozen: bij het famfun-geheel naar mijn mening iets té veel extra activiteiten die voor ons niet echt nodig zijn. We hebben liever wat meer focus op skiën en daarbuiten wat meer rust. Maar kan me best voorstellen dat het aangename vakanties kunnen zijn waarbij je je als familie nergens zorgen om moet maken, als dit bij je stijl past.

T.o.e.r.i.s.t op 26 nov 2019 15:10

Dat denk ik ook niet was ook zeker niet de insteek! Maar ik was gewoon benieuwd naar de ervaringen, daar is dit form toch voor??

Geen idee of het wat is, zelf geen ervaring mee.
Maar Sunweb heeft kennelijk iemand gevonden die voor een seizoenskaart en een paar consumptiebonnen in een konijnenpak de kids wil vermaken. Ook iemand die het kliederen met verf van de koters een beetje in goede banen wil leiden en de zooi opruimen.
En nog wat ander vermaak.

Ik moet zeggen dat onze kids dat soort vermaak meestal wel weten te waarderen in de zomer, maar het niet missen als het er niet is. In de winter hebben ze vaak na de skiles geen behoefte meer aan allerlei activiteiten (een rondje zwemmen misschien nog).
Maar als je je er goed bij voelt, prima natuurlijk.
Qua skiën is Les Orres is geen groot/high end gebied, maar je kunt je er prima redden voor een weekje. Ik weet niet hoe de krokus in Frankrijk valt, maar dat kan wel drukte geven bij de liften.

Ja ik denk dat je goed op een rijtje moet zetten wat je verwacht van je vakantie en dat gericht gaat zoeken.

Dat totaalconcept zou goed kunnen passen als ik je ervaringen over Saalbach goed kan plaatsen. Rustig, klein gebied met een grote groep waarbij er veel geregeld is versus het grote en populaire (drukke) Saalbach waar je meer zelf moet regelen.

Ben benieuwd, over een paar jaar zelf ook afhankelijk vd vakantieperiode.

Onze eerste skivakantie met kids (toen 6 en 9) was met famfun in les 2 Alpes.
Concept was heel leuk, alleen hadden de “skileraren” voor de kinderen toen geen esf licentie + ook maar een beperkte kennis van het skigebied omdat het ook voor hun de eerste week daar was.
Het gevolg was dat ze 1 beginnersgroep op een slecht besneeuwde piste gestuurd hadden + bij de terugkeer naar het dorp over de ijzige dalafdaling gingen ipv de lift te nemen. Niet erg leuk voor kinderen nog aan het oefenen zijn met ploegbochten.
Gevolg: hele groep vol schrik vast halverwege de afdaling. Ze zijn daarna een voor een op de rug van een pisteur naar beneden gebracht (en de monitor heeft het erna mogen ontgelden, inclusief bezoek van de politie wegens uitoefening van het beroep van skimonitor zonder geldige franse licentie.
De kinderen zijn het allemaal te boven gekomen en voor het overige was het een heel leuke (en relatief goedkope) vakantie.
De kids waren vooral verzot op de kinder-apres ski (pannenkoeken/hotdogs/warme chocolademelk/…).
Het hele team kon overigens heel goed met kinderen overweg, dus ook zij die in de namiddag ervoor kozon om beneden te blijven hebben veel plezier beleefd met knutselen/zingen/filmpjes/sneeuwmannen maken.

Glide on!

Onze eerste skivakantie met kids (toen 6 en 9) was met famfun in les 2 Alpes.
Concept was heel leuk, alleen hadden de “skileraren” voor de kinderen toen geen esf licentie + ook maar een beperkte kennis van het skigebied omdat het ook voor hun de eerste week daar was.

Vivace op 26 nov 2019 17:17

Dat is intussen veranderd, als ik het goed heb. De lessen worden nu door ESF gegeven maar er is iemand van Sunweb bij voor begeleiding van de lessen in het Nederlands.

#wakeupwhereyouwant

Super!

In dat geval is er waarschijnlijk niets echt negatiefs te vinden over het famfun concept.
Behalve natuurlijk dat je smorgens om 9u bij het afgesproken punt moet staan (waar ze naar een leuke nl-talige animator kunnen gaan) en om 12u terug de kinderen afhaalt.
Lunch was een aantal jaren terug geen optie (dus steeds met de familie samen) en in de namiddag mocht je vrij kiezen wat te doen (aansluiten met een skitocht met een animator/naar de kinderactiviteiten/samen met de familie of nieuwe skigroep skiën) en dan naar wens naar de kidd-apres ski om 17u.

Glide on!

Geen ervaring mee . Denk ook niet dat we ooit gaan doen .
Ze zitten wel allemaal bij Nederlandse kids, maar geen Nederlandse skileraar op gezich moet dan geen probleem
Zijn . Maar ben geen fan van ESF , dus zie al overvolle groepen voor me. Heb ook nagevraagd bij sunweb , maar ze kunnen ook geen Nederlandse begeleider garanderen voor elke groep. En het vermaak hoeft van ons ook niet . Na het skien thuis lekker spelen of spelletje . Als mijn kids na het skien nog een heel programma hebben , dan weet ik nu al dat ze na paardagen niet heel gezellig meer zijn en dood op . Maar ja elk kind is anders .

Wij gaan wel naar de dutch Week, maar wel Franse skischool ( met nederlands sprekende leraren in dienst) en de rest van programma laten we voor wat het is , Al is dat niet heel veel voor de kids. En er waren ook kinderen in de skiklas die elk over zaten te halen om naar de kinder disco te gaan. En denk dat dat bij fam jam wel gebeurd ( maar daar is een aanname )
Al was ik vorig jaar ook wel blij Frans te horen in lift.

In de zomer vermijden ook de campings met (veel) animatie . En ze missen het eigenlijk niet .

*bericht bewerkt door miepmiep op 26 nov 2019 21:06

Vivace echt super bedankt voor je feedback over het famfun concept!

Ik wil van de skivakantie graag net sown fijne familie vakantie maken als de zomer en dat lukt niet als mijn meisjes heel de dag verplicht in een klasje zitten, daarbij vinden mijn kindjes lessen leuk maar niet heel de dag en al zeker niet verplicht lunchen op de berg. Dus super fijn dat dit met dit concept enkel in de ochtend is.

Nu kunnen we in de middag gezellig familie activiteiten doen samen de berg op, zwemmen, roddelen, schaatsen en leren ze toch ook weer beter te skiën!

Hoe oud zijn ze?

Hoe oud zijn ze?

Vivace echt super bedankt voor je feedback over het famfun concept!

Ik wil van de skivakantie graag net sown fijne familie vakantie maken als de zomer en dat lukt niet als mijn meisjes heel de dag verplicht in een klasje zitten, daarbij vinden mijn kindjes lessen leuk maar niet heel de dag en al zeker niet verplicht lunchen op de berg. Dus super fijn dat dit met dit concept enkel in de ochtend is.

Nu kunnen we in de middag gezellig familie activiteiten doen samen de berg op, zwemmen, roddelen, schaatsen uen leren ze toch ook weer beter te skiën!

Jesje op 28 nov 2019 11:28

In Frankrijk zijn overigens de lessen altijd halve dagen ( ochtend of middag ). Heledag kan ook geboekt worden…

Hoe oud zijn ze?

marklit op 28 nov 2019 12:15

10 en 6 jaar

*bericht bewerkt door Jesje op 29 nov 2019 10:45

In Frankrijk zijn overigens de lessen altijd halve dagen ( ochtend of middag ). Heledag kan ook geboekt worden…
[post]miepmiep op 28 nov 2019 13:20[/post][/quote]

Dat weet ik we gaan altijd 2x skiën Carnaval en met Pasen. Dan altijd naar Val Thorens, maar dan geen les omdat dit lastig is met de taal. ( zeker wel geprobeerd was drama, omdat het leeftijd verschil te groot is kunnen ze niet bij elkaar in het groepje )

Daarom afgelopen jaren afgezien in Oostenrijk met de carnavalsvakantie. Maar met dit concept zitten ze gewoon met NL kindjes in een groep hoeven ze geen hele dagen met verplichte lunch en daar voelen mijn kindjes zich beter bij vandaar…

Thx voor de feedback!

Dan altijd naar Val Thorens, maar dan geen les omdat dit lastig is met de taal!

Jesje op 29 nov 2019 10:45

In Val Thorens is er volgens mij een skischool die nederlandstalige monitoren heeft (prosneige).

Glide on!

Wat ontzettend jammer om te horen dat je een paar vervelende ervaringen in het verleden gehad hebt.
Om eerlijk te zeggen herken ik geen van die dingen vanuit Konigsleiten waar we meestal dik een week verblijven.
Daar waren altijd Nederlandse klasjes te vinden en Nederlandse leraren en leraressen. Ook meelunchen of juist niet kon gekozen worden. Jammer dat het bij jullie tegenviel.

It is an amazing world

Plaats een reactie