Wel of niet dit gebied

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Dag,

Na 4 jaren in Selva Valgardena te hebben vertoefd zijn wij op zoek naar een skigebied waar wij ons niet gaan vervelen.
Nu zijn wij in de Dolomieten erg verwend geweest en kennen het gehele gebied op ons duimpje als ook alle skiroutes. Ook zijn de meeste liften van 8.30 tot 17 open in tegenstelling tot de andere wintersportgebieden in de Alpen
Wij vinden het lastig om een skigebied in Oostenrijk te vinden waar wij de hele dag lekker kunnen skiën en km kunnen maken.
Brixental in combinatie met Kitzbuhel lijkt ons wel passend. Alleen de hoogte weerhoud mij.
Andere opties zijn Saalbach Hinterglemm of Iscghl.
Jullie nog advies?

Wanneer ben je van plan te gaan?

Het gebied ligt misschien niet heel hoog, maar ik ben er een aantal keer in maart geweest, en sneeuw is nooit een issue.

We gaan er heen de eerste week van februari

Sneeuwzeker is het absoluut wel eerste week van februari. Ik was zelf alleen niet kapot van het gebied. Sommige plekken mooie afdalingen, andere plekken veel korte afdalingen bij elkaar. Liften vond ik regelmatig vrij onlogisch. KM kun je wel genoeg maken.

Waarom niet naar een andere hoek van de Dolomieten? Val di Sole en Val Rendena?
Of moet het persé Oostenrijk zijn?

Aftellen maar!

Zoek je carnaval/hoempapa?

Disturbing the peace since 1975

Vergeet de hoogte toch als je in februari gaat. Al die gebieden in Salzburgerland ed gaan vaak tot 2000m, maar dat is echt niet vergelijkbaar met 2000m in Frankrijk of zelfs Vorarlberg.

En als het echt heel veel kilometers moeten zijn, zijn dan de Franse gebieden geen optie?

Als ik een week naar Oostenrijk zou gaan (en ik vind het leuk om elke dag een nieuw gebied of een nieuw deel van het gebied te ontdekken én vind het niet erg om ff in de auto te zitten ging ik voor de 3taler of ski amade pas met bijbehorende gebieden.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Zoek je carnaval/hoempapa?

Supergrover op 26 nov 2019 21:31

Dan moet je naar Westendorf of Kirchberg.
In de andere 10 dorpen van dit gebied vind je dit niet of nauwelijks.

Qua echt nuttige input:

voor sneeuw hoef je niet te vrezen. Dat ligt er genoeg. Het is een uitgestrekt gebied waar je vele leuke tochten kunt maken. Tuurslijk zijn er korte en onlogische liften te vinden; maar ook genoeg pareltjes van pistes. Ik kom er zo om de 2 jaar en ik vermaak mij er altijd prima.

Heel mooi gebied en je kan er mooie lange tochten maken ,wij zitten meestal in Soll, Scheffau, of Elmau ,dit is de noordzijde en blijven de pistes beter.Wij gaan ook altijd eind januari of begin februari ,en altijd voldoende sneeuw gehad.Het enige nadeel kan zijn bij wat hogere temperaturen ,de afdaling naar Brixen ,deze is nogal vlug papperig.

Plaats een reactie