2 jaar materiaal niet gebruikt, kun je hier 1 dag mee naar winterberg?

De titel verraad het al, ik wil in de eerste week van januari, rond de 7de een dag of anderhalf winterberg aan doen mits het weer en de condities goed zijn.
Nu vraag ik me eigen af gezien mijn laatste wintersport januari 2018 was in L3V een week, of ik met mijn board en skies van vrouwlief gewoon zo 1 dagje naar winterberg kan?
Glijd het materiaal dan totaal niet en kom je gewoon niet vooruit of moet het wel kunnen voor 1 dagje?
Gezien de kosten en het feit dat het maar 1 dag is wil ik geen geld kwijt zijn aan waxen als het niet echt nodig is…weet niet of mensen hier ervaring hebben met deze situatie?

Hoe ziet het belag eruit? Als het helemaal droog en wit is uitgeslagen zal het niet lekker glijden. Als dat niet zo is zal het voor een dagje wel te doen zijn, lijkt mij.

Is het materiaal in 2018 zo opgeborgen of heb je na die week nog onderhoud laten uitvoeren voordat je het opborg?

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Glijden gaat het altijd wel, maar eigenlijk is het juiste antwoord natuurlijk even waxen.

Niet te moeilijk doen als je het voor 1 dag niet over hebt. Kijk even of het belag niet wit is uitgeslagen. Koop evt een busje spuitwax om mee te nemen, niet perfect maar meer dan voldoende om even een dag lol te kunnen hebben.

Edwin van Riel

Als je ze gewoon goed gewacht hebt opgeborgen zal er niets aan de hand zijn. Het is wel een fout die veel mensen maken dat ze pas voordat ze gaan skiën hun spullen waxen, terwijl het veel beter is om ze juist dik in de wax op te bergen.

Born to Ride

Bij skiverhuur bij de brabander kan je voor 5 euri’s laten waxen.
Dan halen ze je ski’s over zo’n draaiende borstel waar wax op zit.

niet perfect maar voldoende voor die anderhalve dag.

Ik wax en zo nodig slijp de boel altijd 2 weken voordat ik op wintersport ga, ik weet dat rogier aanbeveelt om ze idd naderhand ook gewaxt op te bergen maar dat doe ik nooit, zonde van de dubbele kosten i.m.o.
Dus de wax is een hele week gebruikt en naderhand in een tas zo op zolder gelegd.

@Freerider je hebt geen dubbel werk, je hoeft het alleen na afloop te doen, dan hoef je het niet 2 weken voordien nog een keer te doen. Je wax zal niet verdampen ofzo.

Born to Ride

Wat @Matthias123 zegt.

Maar als antwoord op je vraag. Geen probleem…

Click. Click. Peace

In winterberg weet de helft van de mensen volgens mij niet eens dat er zoiets als wax bestaat. Die komen ook gewoon naar beneden.

hahaha @Tiny-M ik ben nog nooit in winterberg geweest maar het is duidelijk :)
Het is een eenmalige hoognodige oplossing voor mij anders red ik het niet meer levend tot volgend seizen dus laten we op het beste hopen!
Bedankt iedereen voor de reacties!

In winterberg weet de helft van de mensen volgens mij niet eens dat er zoiets als wax bestaat. Die komen ook gewoon naar beneden.

Tiny-M op 27 nov 2019 09:59

Voor de meeste daar is het ook beter om niet te waxen. Ze hebben zo al moeite zat om de boel onder controle te houden.

Übung macht den meister!!!

Niemand die zich afvraagt hoe het mogelijk is als wintersporters je materiaal 2JAAR!!!1!!! niet aan te raken?! 😱😱😱

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Niemand die zich afvraagt hoe het mogelijk is als wintersporters je materiaal 2JAAR!!!1!!! niet aan te raken?! 😱😱😱

Sneeuwbaard op 27 nov 2019 15:51

Ik ben ook zo`n geval. Heb vorig jaar geannuleerd, daar mijn vrouw niet mocht reizen. Ik vond het niet kunnen om alleen te gaan in die situatie. :) Eerste keer in 30 dat ik niet ben geweest.

Of je nu naar Winterberg of naar de Alpen gaat, als je board het lekker doet heb je een leukere skidag dan met een stroef board. Op een korte afdaling gaat het ook lekkerder als je uitrusting goed is.

Je kunt ook zelf waxen en slijpen. Zoek ff op Google

Gewoon gaan en niks doen.
Laat ze achteraf waxen, dan heb je de volgende keren er wat aan.
Stel dat je ze nu waxt, dan ga je je nadien afvragen of ze niet opnieuw moeten gewaxt worden want het duurt dan weer God-weet-hoe-lang voor je weer eens gaat. 😉

Bla, bla, bla.

.
Laat ze achteraf waxen, dan heb je de volgende keren er wat aan.

bartvwg op 27 nov 2019 19:38

Dus de wax blijft dan gewoon een jaar goed en hoef je ze dan geen nieuwe behandeling te geven?

Niemand die zich afvraagt hoe het mogelijk is als wintersporters je materiaal 2JAAR!!!1!!! niet aan te raken?! 😱😱😱

Sneeuwbaard op 27 nov 2019 15:51

Als je paniekzaaier @Freerider een beetje gevolgd zou hebben dan weet je dat hij niet mag van zijn vrouw🥳🥶
Zelfs met allerlei rare formules is hij er niet in geslaagd een tripje te boeken naderende winter!😵 Nu de winter op de deur aan het kloppen is zou ik niet in zijn snowboots willen staan😁

Freerider gaat een mooie dag tegemoet in winterberg en wie weet raakt hij wel ingesneeuwd☃️☃️☃️

LA NORMA😍☃️

1.Beginnen met een basiswaxje.
2.Dan heet afschrapen.
3.Dan basiswax.
4.Na afkoelen weer schrapen.
5. Borstelen.
6. Dan basislaag.
7. Stap 4, 5 en 6 twee keer herhalen.
8. Toplaag afhankelijk van tempetatuur.
Eventueel bij temperatuur boven nul low fluorwax. Bij hoge temps en regen high fluorwax.
9. Herhaal stap 4 en 5.
10. Racepoeder aanbrengen.
11. Kurken.

Oh wacht, je gaat een dagje. Kan prima op oud waxlaagje.
Oh wacht, je gaat naar Winterberg. Ik zou huurlatten pakken 😄

1.Beginnen met een basiswaxje.
2.Dan heet afschrapen.
3.Dan basiswax.
4.Na afkoelen weer schrapen.
5. Borstelen.
6. Dan basislaag.
7. Stap 4, 5 en 6 twee keer herhalen.
8. Toplaag afhankelijk van tempetatuur.
Eventueel bij temperatuur boven nul low fluorwax. Bij hoge temps en regen high fluorwax.
9. Herhaal stap 4 en 5.
10. Racepoeder aanbrengen.
11. Kurken.

Oh wacht, je gaat een dagje. Kan prima op oud waxlaagje.
Oh wacht, je gaat naar Winterberg. Ik zou huurlatten pakken 😄

Hessel op 27 nov 2019 21:19

Een snowboarder met latten op pad sturen? Je zou niet eens opvallen daar in winterberg. 😄

Übung macht den meister!!!

@Piefke Net zoals Patricia Paay nooit meer van haar plasgrappen af zal komen zal ik voor sommige hier vrees ik nooit meer afkomen van de status paniekzaaier :P ;)
En toch heb ik al ruim 3 jaar niet meer paniek lopen zaaien!? :)
@RFKANGOO
Ik heb ooit 1 keer latten onder mijn voeten gehad…NOOIT meer, ook niet in winterberg! :P
@Sneeuwbaard I KNOW!!, daarom moet ik ook naar winterberg anders red ik het niet meer, het nadeel is ook dat onze skivrienden niet echt meehelpen en zelf liever gewoon nog niet willen gaan met jonge kinderen…
Nog 1 jaar volhouden!

I KNOW!!, daarom moet ik ook naar winterberg anders red ik het niet meer, het nadeel is ook dat onze skivrienden niet echt meehelpen en zelf liever gewoon nog niet willen gaan met jonge kinderen…
Nog 1 jaar volhouden!

Freerider op 28 nov 2019 06:48

Ik zeg, tijd voor nieuwe vrienden.

Übung macht den meister!!!

I KNOW!!, daarom moet ik ook naar winterberg anders red ik het niet meer, het nadeel is ook dat onze skivrienden niet echt meehelpen en zelf liever gewoon nog niet willen gaan met jonge kinderen…
Nog 1 jaar volhouden!

Freerider op 28 nov 2019 06:48

Ik zeg, tijd voor nieuwe vrienden.

RFKANGOO op 28 nov 2019 07:10

Sluit ik me bij aan☃️
Bij voorkeur met eigen appartement in de Alpen🥶

LA NORMA😍☃️

I KNOW!!, daarom moet ik ook naar winterberg anders red ik het niet meer, het nadeel is ook dat onze skivrienden niet echt meehelpen en zelf liever gewoon nog niet willen gaan met jonge kinderen…
Nog 1 jaar volhouden!

Freerider op 28 nov 2019 06:48

Ik zeg, tijd voor nieuwe vrienden.

RFKANGOO op 28 nov 2019 07:10

Sluit ik me bij aan☃️
Bij voorkeur met eigen appartement in de Alpen🥶

Piefke op 28 nov 2019 07:29

Helaas, ik heb wel een appartement. Maar niet in de Alpen. ☹️

Übung macht den meister!!!

I KNOW!!, daarom moet ik ook naar winterberg anders red ik het niet meer, het nadeel is ook dat onze skivrienden niet echt meehelpen en zelf liever gewoon nog niet willen gaan met jonge kinderen…
Nog 1 jaar volhouden!

Freerider op 28 nov 2019 06:48

Ik zeg, tijd voor nieuwe vrienden.

RFKANGOO op 28 nov 2019 07:10

Sluit ik me bij aan☃️
Bij voorkeur met eigen appartement in de Alpen🥶

Piefke op 28 nov 2019 07:29

Helaas, ik heb wel een appartement. Maar niet in de Alpen. ☹️

RFKANGOO op 28 nov 2019 09:01

Daar ging ik idd de mist in of was dat in Golm😂

LA NORMA😍☃️

Zou Mr. Freeride zijn voorkeur voor piste/offpiste ook speciaal voor Winterberg naar piste hebben veranderd?

*bericht bewerkt door sneeuwkabouter op 28 nov 2019 09:21

Heb genoeg vrienden maar geen 1 die van wintersport houd, zeker niet zoveel als ik.
Een goede vriend en belasting adviseur van mij heeft sinds kort een nieuwe vriendin waarmee hij komend seizoen in maart voor het eerst mee naar Ischgl gaat, hij zei dat hij het wel leuk vond als we mee gingen maar ik ga met beginners die hun eerste wintersport beleven liever niet op wintersport :P te traag allemaal voor de uren die ik dan heb om te boarden.
We gaan er wellicht wel een dag mee naar landgraaf in januari op verzoek van mij omdat hij enkel en alleen rollerband lest een paar keer en niet op "sneeuw" en zo wilde hij op wintersport gaan :o

*bericht bewerkt door Freerider op 28 nov 2019 09:55

Neem een kaars mee. Even wrijven en je kunt weer vooruit als ie slecht glijdt. Bij dooi een theelichtje.
Wat betreft wax en Winterberg: voor behoud van het lokale ziekenhuis is wax een grote vriend, maar ook de stokoude ski’s en schoenen lenen van een 30kg zwaardere vergevorderde vriend, zonder opnieuw af te stellen na 12 jaar doet het goed 😁

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Het antwoord is nee
In de kliko ermee
Aan Sint nieuwe spullen vragen
Dan hoef je niet meer te klagen
En is iedereen tevree.

Plaats een reactie